Hallo,
Ik ben zoals meerdere mensen scannerluisteraar. Niet beroepsmatig (pers), maar puur uit belangstelling en interesse. Hobby gewoon.
Hier zenden de hulpdiensten nog uit op het analoge kanaal. Duurt niet lang meer. Het einde van het analoge tijdperk voor hulpdiensten is in zicht.
Om toch een beetje op de hoogte te blijven van de verrichtingen van de brandweer, heb ik eens PDW op pc gezet. Met een audiosnoer heb ik scanner met pc verbonden. Er komen idd tekstberichten op de pc. Ik woon in Hellevoetsluis en zie meldingen van uit bijna het hele land. Ik probeer zelf ook codes in te voeren handmatig, omdat lang niet alle c apcodes in dat programma staan.
Ik zie wel storing in de letters. Zou dit komen doordat een audiosnoer storinggevoeliger is bij datasignaal transport naar pc dan een hammcom modem?
Om het makkelijk te maken , ben ik van plan een Pager aan te schaffen. Op deze site is al vaak gesproken over pagers. Is de Mercurius die wordt aangeboden op
www.p2000shop.nl redelijk goed om als hulpverleningsfan/geinteresseerde te hebben?
Met vriendleijke groeten:
Pierre Breevaart, Hellevoetsluis