Hallo,
Al een tijdje heb ik belangstelling voor de functie van ambulanceverpleegkundige en hoop dit in de toekomst (ten vroegste binnen 3-5 jaar) te verwezenlijken.
Ik ben een verpleegkundige op de spoedafdeling en werk daar nu ongeveer 5 jaar. Mijn diploma's zijn de volgende: Bachelor in de ziekenhuisverpleegkunde, Bachelor in de Spoed- en Intensieve Zorgen verpleegkunde e, op dit ogenblik volg ik de opleiding tot kinderverpleegkundige.
Daarnaast heb ik nog bijkomende opleidingen gevolgd: Advanced Life Support, Advanced Pediatric Life Support en Pre-Hospital Trauma Life Support.
Ondertussen werk ik ook 2 jaar pre-hospitaal als verpleegkundige binnen de MUG-equipe.
Is het mogelijk om 1. als Belg en 2. met deze diploma's te solliciteren in Nederland om ambulanceverpleegkundige te worden? Uit de informatie die ik verzameld heb, moet je blijkbaar eerst solliciteren voor een job alvorens je kan starten met de opleiding tot ambulanceverpleekundige.
Hopelijk kan iemand me hier verder op weg helpen. Alvast bedankt voor de informatie!
Groetjes, Andy.