Eigenlijk is er gedurende de hele opleiding de ondertoon die je op de werkvloer ook hebt en houdt.
Als student ben je verantwoordelijk voor je eigen leerproces. Dus wil je graag een drukverband leren aanleggen, en kun je dit onvoldoende, dan is het aan de student om zelf te zorgen dat hij/zij hierin extra scholing krijgt.
Op de werkvloer werkt dit net zo. Voel je je niet meer bekwaam in een bepaalde handeling, dan moet je er echt zelf wat aan doen om weer opnieuw bekwaam en bevoegd te worden.
In mijn ziekenhuis kun je dan naar de afdeling opleidingen een bijscholing vragen.
Ik vindt dat er te vaak wordt gezegd dat de hbo-v te kort schiet als het gaat om werken op de werkvloer.
Aan de ene kant is dit zo... Maar een student is hier zelf ook deels verantwoordelijk voor...
Het is niet alleen de taak van de student om de eindtermen en beroepsvaardigheden te bewaken die men aangeleerd moet krijgen. Dat is vooral een taak van de opleiding en docenten.
Studenten HBO-V die in het 4e jaar de anatomie niet beheersen (onde rhet mom; ''ik kan toch alles opzoeken'' ) horen niet in het werk thuis.
Oorzaak ligt voor een deel aan de studenten zelf maar ook aan degenen die de eindtermen bewaken.)