Schrijven voor géén richting aangeven?

Auteur Topic: Schrijven voor géén richting aangeven?  (gelezen 3864 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2010, 23:06:41
Het is zeker dweilen met de kraan open maar dat er op bekeurd wordt is zeker zo goed als verleden tijd weet ik vanuit mijn werk!!! Ze zouden er gewoon strenger op moeten controleren of de boete hoger moeten leggen daarvoor. Dan wordt er ineens weer wel op gelet! Ga maar eens een middag bij een rotonde(liefst dubbele) staan inplaats van op een viaduct bij de snelweg. Dan weet ik zeker dat je meer boetes uitdeeld, maar dat brengt minder op! ^-^

en jij denkt dat ik tijdens mijn noodhulp geen andere dingen te doen heb dan een hele middag muldertjes te schrijven voor het niet richting aangeven ?

  8) lol de koffie is veel belangrijker lol... 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2010, 23:48:28
en jij denkt dat ik tijdens mijn noodhulp geen andere dingen te doen heb dan een hele middag muldertjes te schrijven voor het niet richting aangeven ?

  8) lol de koffie is veel belangrijker lol... 8)

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat er meer op gelet moet worden. het kan behoorlijk gevaarlijke situaties opleveren. En het is voor velen erg irritant!
Die muldertjes zitten wij op kantoor ook niet op te wachten maar alles moet toch aangepakt worden?

En ja, de koffie is erg belangrijk ;D


Albert-Jan

  • Medewerker Arrondissementsparket Openbaar Ministerie Middelburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • Ambulance 19105 Goes
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2010, 23:52:29
En als de boetes hoger worden laten ze het wel zitten... Ze gaan daar niet voor voorkomen. Mogen ze doen ;D dan plannen we gewoon een kantonzitting maar dan leren ze het vanzelf wel af ;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #13 Gepost op: 25 maart 2010, 00:20:14
Boetes hoger? Niet handsfree bellen kost 100 euro meer (160 inmiddels dus) maar als ik prive of onopvallend rijdt tijdens de dienst dan zie ik ze aan alle kanten! Roodlicht is ook best duur, gebeurd ook heel veel. Ik denk niet dat hogere boetes helpen, het is gewoon een stuk gemakszucht...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 25 maart 2010, 06:17:00
Boetes hoger? Niet handsfree bellen kost 100 euro meer (160 inmiddels dus) maar als ik prive of onopvallend rijdt tijdens de dienst dan zie ik ze aan alle kanten! Roodlicht is ook best duur, gebeurd ook heel veel. Ik denk niet dat hogere boetes helpen, het is gewoon een stuk gemakszucht...
En dus zal de burger weer opnieuw opgevoed moeten worden door ook meer te gaan schrijven voor dit soort simpele overtredingen, juist omdat het blijkbaar massaal gebeurt...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2010, 07:42:14
En dus zal de burger weer opnieuw opgevoed moeten worden door ook meer te gaan schrijven voor dit soort simpele overtredingen, juist omdat het blijkbaar massaal gebeurt...

Dirk ik ben het helemaal met je eens... maar zolang er op crepeersterkte wordt gewerkt wordt eerst de criminaliteit aangepakt.... en ik denk dat dat een juiste prioritering is....ondanks dat het ergenissen opwekt als iemand niet zijn richting aangeeft
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2010, 08:01:47
Klopt, ik heb het ook niet over de Noodhulp maar de projectmatige mensen als het VHT. Er lijkt een heleboel gefocust op handsfree bellen en snelheid terwijl dit soort dingen voor de medeweggebruiker waarschijnlijk nog vervelender zijn dan dat iemand zit te bellen... Politie Nederland haalt er minder geld mee binnen en de cijfertjes zijn niet interessant voor de statistieken dus dat zal er voor een gedeelte ook wel aan ten grondslag liggen...  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 25 maart 2010, 12:05:24
Klopt, ik heb het ook niet over de Noodhulp maar de projectmatige mensen als het VHT. Er lijkt een heleboel gefocust op handsfree bellen en snelheid terwijl dit soort dingen voor de medeweggebruiker waarschijnlijk nog vervelender zijn dan dat iemand zit te bellen... Politie Nederland haalt er minder geld mee binnen en de cijfertjes zijn niet interessant voor de statistieken dus dat zal er voor een gedeelte ook wel aan ten grondslag liggen...  ;)

Groot nadeel is ook dat mensen alles wél volgens het boekje doen wanneer er een zuurstok achter ze rijd.
Daarnaast word er wel degelijk gecontroleerd op ''al het verkeer'', ook door de basispolitiezorg alleen zul je bepaalde zaken altijd houden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #18 Gepost op: 25 maart 2010, 12:40:28
Zoals ik al eerder aangaf bedoel ik niet de Noodhulp maar voornamelijk de afdelingen die (projectmatig) met verkeer bezig zijn. Maar het is de wet van de "Grote Getallen" dat bij de leiding natuurlijk veel meer indruk maakt en geld in het laatje brengt. Desondanks staat dit onderwerp toch op de 6e plaats staat van de ergernissen top-10:  ;)

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/5356-verkeer-ergernissen-in-het-verkeer-top-10.html


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2010, 12:50:26
Ik ben nog een belangrijke groep vergeten te noemen; de fietsers. Dat is écht een ramp. Van jong tot oud v*r*tten het om een hand uit te steken. Levensgevaarlijk...  >:(

Tja, als je het wel doet word je ook bijna doodgereden. dan is het dus, wil je 2 handen aan het stuur hebben zodat je kan uitwijken of steek je je hand uit en kijk je waar je tegen de grond klapt.  :-X
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl