Schrijven voor géén richting aangeven?

Auteur Topic: Schrijven voor géén richting aangeven?  (gelezen 3740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2010, 12:58:22
Tja, als je het wel doet word je ook bijna doodgereden. .............................
P'sies... dus zou ik het ook gewoon nergens meer doen..  >:D  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2010, 15:32:06
Vooral rotondes waar je als fietser voorrang hebt is het oppassen geblazen.

Daarom hanteer ik voor mijzelf altijd de stelregel: duidelijk de poot uitsteken, oogcontact zoeken (dus weten dat je gezien wordt) en een dusdanige snelheid aanhouden dat je op tijd kunt stoppen (niet te langzaam, dat schept ook weer onduidelijkheid).
Maar ook duidelijk de poot uitsteken als je de rotonde verlaat (bevordert de doorstroming) en bedanken als je netjes voorrang krijgt. Dat laatste hoeft natuurlijk niet (en doe ik ook niet altijd), maar is wel zo vriendelijk. En een beetje inleven in elkaars situatie kan ook geen kwaad.

Vervelend wordt het als je oogcontact hebt gemaakt, denkt dat je netjes voorrang krijgt en de automobilist geeft gas bij.
Als in: ik kan er nog wel voor.
Of: ik ken de regels niet.

Dan kan de betreffende automobilist minimaal op een vernietigende blik rekenen >:D


En wie zijn de gevaarlijkste weggebruikers?
Moeders die kinderen naar school brengen / van school halen (met haast). Dáár mag wat mij betreft meer op gehandhaafd worden want dat is af en toe echt te zot voor woorden.
(even de frustratie eruit hoor mensen ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2010, 16:31:08
IK moet je wel gelijk geven maarten, vaak zijn het vaders en moeders die hun kroost wegbrengen en als oom agent dan gaat schrijven is hij of zij enn !@#$%$# volgens de ouders. Want je moet volgens hun echt eens wat doen aan weet ik wat en zou blijf je bezig met die ouders.