Quore van EHBO-er
Natuurlijk is zwangerschapsverlof in Nederland een van zelfsprekend recht, maar ik betwijfel of er in Amerika er ook zo over wordt gedacht.
Hoewel ik het eens ben met de algemene stelling dat hoogzwangeren niet op ambulances moeten werken, vind ik het toch iets te kort door de bocht om het per definitie als onverantwoord te betitelen.
De eerste vraag die bij opkomt is de vraag of de zwangeschap een relevante factor het ongeluk Het zou me niet eens verbazen als het een georganiseerde klapper bleek te zijn.
Ik weet dat de kapper van mijn schoonmoeder, een week voor de bevalling, nog steeds niet in de gaten had dat ze zwanger was en viel derhalve van de stoel bij de mededeling dat ze een keer had moeten missen omdat ze, ca. twee weken over tijd, een dochter gekregen had. En in Afrika is bevallen iets wat je tussen de dagelijkse bezigheden doet.
Reactie:
Ik denk niet dat het kort door de bocht is om een 8,5 mnd zwangere vrouw een dergelijke functie uit te laten voeren.
ik acht de werkgever voor de dood van beide personen (vrouw en ongeboren kind)verantwoordelijk!!!!
het is onethisch om een vrouw in dit stadium zulk risicovol/zwaar werk te laten doen.
Met de beide zwangerschappen van mijn vrouw in het achterhoofd wetende dat mijn vrouw geen auto meer kon rijden op een veilige manier om nog maar niet te spreken over het dragen van een gordel en het gevaar daarbij voor het ongeboren kind.
Trouwens een 8.5mnd zwangere vrouw acht ik niet in staat om een vent van 100 kilo zoals ikzelf van driehoog achter naar beneden te halen
het levert dus nogal wat gevaar op voor diverse partijen.
wat bedoel je met een georganiseerde klapper?suicide of?
of de zwangerschaps situatie wel of niet met het ongeval te maken heeft is irrelevant, ook in haar eigen burger auto had dit kunnen gebeuren lijkt me.
zomaar bevallen zonder iets gemerkt te hebben vooraf?
leuk verhaal op een verjaardag maar niet echt waarheidsgetrouw lijkt me.