Quote van Shave:
Even off topic,
de brand was niet in Den Bosch. De regio VC staat wel in Den Bosch normaal gesproken alleen ten tijde van het incident op een examen. De tweede VC is toen ter plaatse gekomen alleen heeft die dan een langere aanrijtijd nodig.
Ik weet niet hoeveel wagens jullie op 1 post hebben staan, maar als je met een brand van deze omvang te doen heb dan is 1 wagen stand-by in deze gemeente toch niet slecht lijkt mij. Hoe doen ze dat bij jullie dan?
reactie :
Ik had in de bosatlas even gekeken waar Vlijmen ligt en zag Den Bosch als dichtsbijzijnde grote stad.
vandaar dat ik denk dat Vlijmen onder regio Den Bosch valt.
Hoe dat in mijn regio geregeld is zou ik niet weten,ik ben geen brandweerman.
Ga ervan uit dat 1 voertuig voor een hele gemeente met 3 korpsen een bijzonder lage bezetting is.
als het verzorgingsgebied(lees gemeente) 3 korpsen rechtvaardigt dan moet men een behoorlijk gebied of brandrisico te dekken hebben.
de staat laat het niet toe als men met 1 kazerne het gebied kan dekken dat men dan voor ....vul in.... 3 kazernes bouwt.(zo maar een logische gedachte van me)
Amerika gebruikt hier de term "fill the box" voor wat zoveel wil zeggen dat omliggende kazernes/korpsen naar de verlaten kazernes rijden om het dekkingsgebied over te nemen.
vwb de examen/les voertuigen waar ik op doelde,ik weet dat regio arnhem(academie)lesvoertuigen heeft en als ik het goed heb onthouden regio Apeldoorn ook.
een vc 1 of vc2 maakt geloof ik niet veel uit voor het verloop van de inzet maar het gemis van een adembeschermingsunit+verzorgingsunit is groot bij een dergelijke inzet.
back to business
,
nader bericht:
AC
wil nog steeds graag 2 blus pelotons en gwt tp
ademluchtwagen is ook dringend gewenst ivm aangescherpt ademlucht gebruik
verzorgingsunit,meetploegen en een extra hoogwerker gewenst