Mei 2004 - Brand rietbedrijf

Auteur Topic: Mei 2004 - Brand rietbedrijf  (gelezen 33067 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

cfdhans

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 10 mei 2004, 08:53:34
Quote van Fikkie:
ik was die zoon...........................
vandaar alle parate kennis...

Dat was al duidelijk te proeven aan je reacties 8) ;D

opkomsttijd van ME is ong.1-2 uur waarschijnlijk hadden we er niets aan gehad,het kwaad is al geschied(fout parkeerders ,in de weg lopers etc.)

wat me verbaasd trouwens is dat er bij een examen een eigen regio voertuig wordt ingezet,ik geloof dat sommige regio's speciale les/examen voertuigen hebben.
ik begrijp dat men hele belangrijke containers (ademlucht,vc,verzorgingsunits) zeer laat tp laat gaan vanwege examens.

men kan dan toch een andere regio laten rijden?of heeft regio den bosch misschien meerdere van deze units?
het heeft dit korps zeker niet meegezeten dat lijkt me duidelijk.

nog 1 auto beschikbaar in de hele gemeente?vreemde/enge beslissing normaliter blijft er op elke post 1 auto staan.

zijn er al meer voertuigen tp?
heb er nog een hoop tegoed LOL

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #101 Gepost op: 10 mei 2004, 17:03:40
Top dat jullie allemaal zo reageren!!
Alleen het is een casus, het is dus de bedoeling dat jij zelf met ideeen komt.Jij hebt het voor het zeggen!
Dus heb je voertuigen nodig, laat ze des noods uit de andere regio komen! ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 10 mei 2004, 19:11:36
Citaat
wat me verbaasd trouwens is dat er bij een examen een eigen regio voertuig wordt ingezet,ik geloof dat sommige regio's speciale les/examen voertuigen hebben.
ik begrijp dat men hele belangrijke containers (ademlucht,vc,verzorgingsunits) zeer laat tp laat gaan vanwege examens.

men kan dan toch een andere regio laten rijden?of heeft regio den bosch misschien meerdere van deze units?
het heeft dit korps zeker niet meegezeten dat lijkt me duidelijk.

nog 1 auto beschikbaar in de hele gemeente?vreemde/enge beslissing normaliter blijft er op elke post 1 auto staan.

Even off topic,

de brand was niet in Den Bosch. De regio VC staat wel in Den Bosch normaal gesproken alleen ten tijde van het incident op een examen. De tweede VC is toen ter plaatse gekomen alleen heeft die dan een langere aanrijtijd nodig.

Ik weet niet hoeveel wagens jullie op 1 post hebben staan, maar als je met een brand van deze omvang te doen heb dan is 1 wagen stand-by in deze gemeente toch niet slecht lijkt mij. Hoe doen ze dat bij jullie dan?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #103 Gepost op: 10 mei 2004, 21:10:26
nou we zullen de paniek maar even vergroten ;D

de politie meld dat zij de toeschouwers en bewoners niet meer in bedwang weten te houden,de bewoners willen waardevolle spullen uit hun huizen halen.En de toeschouwers willen het beste plekje hebben om maar niets te kunnen missen.
De korpsleiding van de politie is aan het overleggen of er misschien bijstand uit een andere regio moet komen

cfdhans

• Gast
Reactie #104 Gepost op: 10 mei 2004, 21:19:18
Quote van Shave:
Even off topic,

de brand was niet in Den Bosch. De regio VC staat wel in Den Bosch normaal gesproken alleen ten tijde van het incident op een examen. De tweede VC is toen ter plaatse gekomen alleen heeft die dan een langere aanrijtijd nodig.

Ik weet niet hoeveel wagens jullie op 1 post hebben staan, maar als je met een brand van deze omvang te doen heb dan is 1 wagen stand-by in deze gemeente toch niet slecht lijkt mij. Hoe doen ze dat bij jullie dan?

reactie :

Ik had in de bosatlas even gekeken waar Vlijmen ligt en zag Den Bosch als dichtsbijzijnde grote stad.
vandaar dat ik denk dat Vlijmen onder regio Den Bosch valt.

Hoe dat in mijn regio geregeld is zou ik niet weten,ik ben geen brandweerman.
Ga ervan uit dat 1 voertuig voor een hele gemeente met 3 korpsen een bijzonder lage bezetting is.
als het verzorgingsgebied(lees gemeente) 3 korpsen rechtvaardigt dan moet men een  behoorlijk gebied of brandrisico te dekken hebben.
de staat laat het niet toe als men met 1 kazerne het gebied kan dekken dat men dan voor ....vul in.... 3 kazernes bouwt.(zo maar een logische gedachte van me)
Amerika gebruikt hier de term "fill the box" voor wat zoveel wil zeggen dat omliggende kazernes/korpsen naar de verlaten kazernes rijden om het dekkingsgebied over te nemen.

vwb de examen/les voertuigen waar ik op doelde,ik weet dat regio arnhem(academie)lesvoertuigen heeft en als ik het goed heb onthouden regio Apeldoorn ook.

een vc 1 of vc2 maakt geloof ik niet veel uit voor het verloop van de inzet maar het gemis van een adembeschermingsunit+verzorgingsunit  is groot bij een dergelijke inzet.

back to business :),

nader bericht:
AC
wil nog steeds graag 2 blus pelotons en gwt tp
ademluchtwagen is ook dringend gewenst ivm aangescherpt ademlucht gebruik
verzorgingsunit,meetploegen en een extra hoogwerker gewenst

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #105 Gepost op: 10 mei 2004, 21:34:48
de gevraagde voertuigen zijn onderweg,maar hebben veel last van het verkeer van de ramptoeristen.Dus dat kost meer tijd,maar er wordt alwel gevraagt waar de opstelplaatsen zijn voor deze voertuigen

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 10 mei 2004, 23:00:45
De brugermeester kan toch een noodverordening afkondigen? De politie moet hier op aandringen. Iedereen die niet uit de wijk gaat, wordt aangehouden.
Daarnaast is ME niet overdreven denk ik.
Ik weet niet hoeveel ambulances er zijn, maar ik zou er een paar voorzichtig de kant van de brand opsturen. Er kunnen evengoed gewonden vallen bij het verwijdeen van het ramptoerisme...

Christian

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #107 Gepost op: 11 mei 2004, 00:46:13
Na ff een uurtje gelezen te hebben :o mijn reactie:

Ehm...btje laat, zie dat het al een zooitje is inmiddels, ik zou op dit moment van de casus geen inzet van de politie meer kunnen verzinnen....enige optie is denk ik alles in de wijde omgeving wat beschikbaar is (noodhulp/surveillance/gio's/KLPD/KMar) etc aan laten rijden, en dan roeien met de riemen die je (niet) hebt! Daarnaast een aantal(alle) bergers uit de omgeving alarmeren voor het afslepen van de in de weg staande voertuigen!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

firemanr

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 11 mei 2004, 01:06:15
Wat ik me afvraag als er zo'n cordon met voertuigen komt, hele peletons en dan nog politie, ambu's en niet te vergeten die bergers van Jeroen.... ;D, waar blijf je met al dat spul, zoveel plaats heb je toch niet en stapelen gaat ook moeilijk..... :-\

cfdhans

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 11 mei 2004, 08:21:26
parkeerproblemen??????
hiermee niet meer ;D ;D