Ambulance met EHBO-ers?

Auteur Topic: Ambulance met EHBO-ers?  (gelezen 51835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2010, 15:15:49
Het hoeft niet zo te zijn dat er in een 'reguliere' ambulance-personen-auto een ambulance verpleegkundige zijn. Huisartsen rijden bijvoorbeeld ook rond met complete ambulance striping. Echter hebben deze ook vaak niet de mogelijkheden die een ambulance verpleegkundige wel heeft. (Een voorbeeld zou bijvoorbeeld het planken kunnen zijn...)

Inderdaad, daarom is de aanduiding AMBULANCE op eenpiketauto of dienstauto of  huisartsenauto onterecht. De vlag dekt de lading niet, beter zou zijn HUISARTS of Ambulancedienst  in grote letter op het voertuig te plaatsen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 5 april 2010, 23:58:11
Personen in ambulancekleding met EHBO team op hun kleding hebben mogelijk last van een hoog zogenaamd: ''ambu wannabee'' gehalte

Ik vind vooral de verwarring die het schept naar de "leken" bezwaarlijk.
Zo zie je maar weer dat er genoeg mensen zijn die denken met echt ambulancepersoneel te maken te hebben...
Ik ben van mening dat je als niet-ambulancedienst je geen ambulance kleding aan moet doen.
Kies gewoon als organisatie je eigen herkenbare uniform of gebruik de bestaande uniformen voor EHBO.

JaVaZee

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2010, 08:32:31
Inderdaad, daarom is de aanduiding AMBULANCE op eenpiketauto of dienstauto of  huisartsenauto onterecht. De vlag dekt de lading niet, beter zou zijn HUISARTS of Ambulancedienst  in grote letter op het voertuig te plaatsen.
Alletwee ook goed? ;)

Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2010, 08:58:48
Mij is altijd verteld dat als Meditaxi de gele BIZA strping voerde het woord Ambulance er op MOEST staan, want we (Ik werkte er in het begin, 2001  :-X) wilde eigenlijk huisarts als aanduidling.
Nu is dat Ambulance met daaronder een stip met het woord Huisarts.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Bart S

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2010, 09:34:56
Mij is altijd verteld dat als Meditaxi de gele BIZA strping voerde het woord Ambulance er op MOEST staan, want we (Ik werkte er in het begin, 2001  :-X) wilde eigenlijk huisarts als aanduidling.

Ja klopt. Als je de striping toepast, dan moet je hem ook volledig en onveranderd toepassen en dat is dus met het woord AMBULANCE erbij. Iemand heeft dat ooit eens in al zijn of haar wijsheid besloten... maar goed, die discussie is hier al vaker gevoerd ;)

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2010, 09:35:33
Als je de BiZA striping voert, moet het gehele plaatje inderdaad wel kloppen....

Daarom inderdaad de aanduiding Ambulance met daaronder de stip met huisarts...

kijk eens op ambulancestriping.....

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2010, 18:41:18

Inderdaad, al schept het nog steeds verwarring en is het niet logisch.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 7 april 2010, 09:56:51
Ik dacht dat we het hier over de kleding hadden. Er lopen al tig discussies over die lelijke BIZA striping

Venneke82

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 8 april 2010, 19:00:25
Als we begrijpend lezen. Dan valt die verwarring allemaal wel mee.
Laten we blij zijn dat er zoveel uniformiteit is. Stel je eens voor dat elke HAP zijn eigen uniform en kleur auto kiest. Zeker als ze dan ook nog spoedrijden, is er sprake van verwarring...

Op elk hulpverleningsvoertuig staat wat het is, rapid responder, Ovd-G, logistiek etc.

Dus goed kijken, en je komt een heel eind...

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 9 april 2010, 17:44:59
Als we begrijpend lezen. Dan valt die verwarring allemaal wel mee.
Laten we blij zijn dat er zoveel uniformiteit is. Stel je eens voor dat elke HAP zijn eigen uniform en kleur auto kiest. Zeker als ze dan ook nog spoedrijden, is er sprake van verwarring...

Op elk hulpverleningsvoertuig staat wat het is, rapid responder, Ovd-G, logistiek etc.

Dus goed kijken, en je komt een heel eind...

We hebben het hier over EHBO diensten die een ambulance-gelijkend uniform dragen.
Dat is anders dan een OvD, Huisarts of andere PROFESSIONELE hulpverlener.