Ambulance met EHBO-ers?

Auteur Topic: Ambulance met EHBO-ers?  (gelezen 51844 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 25 november 2011, 16:14:28
Ik ken van deze organisatie eigenlijk alleen de Transit's en één Mercedes E-klasse ambulance met afwijkende blauwe strepen en MEDI-LANCE of iets in die trent. Tevens zitten daar ofwel oranje ofwel blanke led-balken op.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 26 november 2011, 09:25:31
spoedrit???   rondje rijden met OGS aan op een parkeerterrein ??!!  Ik wist t wel, een zeeeer hoog wannabee gehalte!   grote zucht :o :-\

Deze lui, die persé popiejopie met een piketautootje willen rondschampen met blauw-blauw, maken het kapot voor de organisaties die wel met professionele insteek aan de slag gaan. Dit filmpje is zuivere popiejopie mentaliteit.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 26 november 2011, 10:12:17
Ik ken van deze organisatie eigenlijk alleen de Transit's en één Mercedes E-klasse ambulance met afwijkende blauwe strepen en MEDI-LANCE of iets in die trent. Tevens zitten daar ofwel oranje ofwel blanke led-balken op.

Ook op de E-klasse zitten blauwe lampen (in een wite led-balk) en een 2/3-toon + amerikaanse sirene (zie filmpjes van de optocht in Utrecht)

petre

• Forum gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 26 november 2011, 17:54:43
Deze lui, die persé popiejopie met een piketautootje willen rondschampen met blauw-blauw, maken het kapot voor de organisaties die wel met professionele insteek aan de slag gaan. Dit filmpje is zuivere popiejopie mentaliteit.
De echte professionals zijn de ambulancediensten en zij met ontheffing/wettelijke toestemming. Belachelijk dat er EHBO-clubs met blauw en striping rondrijden..

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 26 november 2011, 18:38:35
De echte professionals zijn de ambulancediensten en zij met ontheffing/wettelijke toestemming. Belachelijk dat er EHBO-clubs met blauw en striping rondrijden..

Petre,
Er is een levendige wereld in de evenementenhulpverlening.
Dus is het onontkoombaar dat er particuliere organisaties met ambulances rijden.
Je kunt dit professioneel doen, en dat betekent dat je die lampen uit laat, en niet met de auto's de weg op gaat als dit niet nodig is.
Ik ben zelf groot voorstander van een verbod op voeren van BIZA en blauwe lichtbalken, echter komt hier meer bij kijken.

Een auto ontdoen van stickers kost (naast blaren op je handen) weinig geld. Je zult goede ontstickeringsmiddelen moeten aanschaffen.
Het opnieuw voorzien van stickers kost je zo €1000. En dat hakt al gauw in op het budget.
De lichtbalken voorzien van oranje kappen kost je ook zo een dikke €300,-, als je tenminste er nog kappen bij kunt krijgen.
Het gaat dus altijd gepaard met kosten.

Ik denk dat er bij de meeste organisaties echt een goede wil is, maar het budget en man-uren is het probleem.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 26 november 2011, 18:44:40
Koop een dienstwagen zonder bestickering en / of andere toeters en bellen, als EHBO-organisatie...? 't Is maar een ideetje.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 26 november 2011, 18:55:39
Je kunt dit professioneel doen, en dat betekent dat je die lampen uit laat, en niet met de auto's de weg op gaat als dit niet nodig is.
Ik ben zelf groot voorstander van een verbod op voeren van BIZA en blauwe lichtbalken, echter komt hier meer bij kijken.

Volgens mij is het verboden om met een (uitgeschakelde) blauwe lichtbalk rond te rijden op een particuliere auto.

Ik kan het even niet vinden waar het staat.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #67 Gepost op: 26 november 2011, 18:58:48
Koop een dienstwagen zonder bestickering en / of andere toeters en bellen, als EHBO-organisatie...? 't Is maar een ideetje.
Als je een auto wilt voor liggend vervoer, ook nog behandelruimte en goede opbergruimte voor je wervelplank, schepbrandcard, je ABC koffer enzovoort op een evenemententerrein, kom je al snel op een gebruikte ambu uit. Die heeft al deze mogelijkheden al en je hoeft dus geen dure aanpassingen uit te voeren.

De aanschaf van een piketauto zie ik het nut ook niet van in, dan zou je inderdaad beter een gewone personenauto kunnen kopen.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #68 Gepost op: 26 november 2011, 19:01:52
Volgens mij is het verboden om met een (uitgeschakelde) blauwe lichtbalk rond te rijden op een particuliere auto.
Ik kan het even niet vinden waar het staat.
Klopt. Er wordt gesproken over "blauwe armaturen" in die tekst (die ik ook even niet kan vinden).
Ook al zit er niet eens een lampje in en zou hij nooit blauw licht uit kunnen stralen, zelfs dan mag het nog niet.
Misschien dat eerder genoemde "EHBO Team Nederland" daarom heeft gekozen voor een transparante ( witte) balk waar wel blauwe LEDs in zitten.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 26 november 2011, 19:37:20
Citaat
Artikel 5.2.65 en alle andere voertuigen
Toevoeging
Personenauto’s/etc niet in gebruik bij de in de artikelen 29, eerste lid, en 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten.

http://lexius.nl/regeling-voertuigen/artikel5.2.65

Het is niet meer toegestaan om een blauw zwaailicht op de auto te hebben, zelfs als deze niet is aangesloten.