Men kan zich afvragen welke verwachtingen het publiek heeft en of dat publiek zich wel door een ingehuurd hulpverleningsteam wil laten behandelen.
De patient beslist namelijk zelf welke hulp hij will/accepteert en als er dan wat anders komt opdagen dan de reguliere ambulancedienst moet de patient in kwestie maar vertrouwen dat dat deskundige hulp is.
Zoals ik al eerder aangaf, wij rijden niet op meldingen, als men 112 belt, hoeven ze ons echt niet op de stoep te verwachten.
De manier hoe een hulpverleningsteam zich tegenover de mensen op het gehele evenement opstelt, vormt al een beeld of het er goed en vertrouwd genoeg uit ziet. Ik ken bijvoorbeeld ook evenementen waar de hulpverleners bijvoorbeeld continue op een stoel zitten en een krantje zitten te lezen.
Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat mensen zich niet willen laten behandelen door ons, graag zelfs meestal. Men moet inderdaad erop vertrouwen dat het deskundige hulp is. Op veel evenementen is het niet de bedoeling om zelf 112 te bellen, dus kom je meestal altijd in aanraking met de hulpverleners. Hier kan je er dus vanuit gaan dat er niet eerst een reguliere ambulancedienst komt als er wat mis is.
Ik denk dat jouw reactie meer gericht is op het evenement wat wij hadden in het winkelcentrum (een vrij toegankelijke locatie). Hier komen ook mensen die niet voor dat evenement komen, en die inderdaad verwachten dat het hier een ambulancedienst betrof. Dat is volgens mij best verwarrend inderdaad. Als men alleen behandeld wilt worden door een reguliere ambulancedienst, dan hebben wij dit te respecteren. Ookal was daar een volwaardig ambuteam aanwezig.
Op het moment hebben we aardig wat agendapunten staan, bv. de striping van de ambulances en de kleding voor de EHBO'ers. Niet dat we alle reacties in de wind slaan, haha
Mijn discussievooroordeel van het gehele forum begint ook al wat weg te geraken, ik vindt dat er hier erg netjes en inhoudelijk wordt gediscussieerd zo