Ambulance met EHBO-ers?

Auteur Topic: Ambulance met EHBO-ers?  (gelezen 51838 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #40 Gepost op: 31 mei 2010, 19:04:40
Hoe zit het met de kleurstelling van de voertuigen van deze organisatie? BIZA striping en O&G? Mag een particuliere organisatie maar gewoon de BIZA striping en O&G (al dan niet werkend) voeren?

Groet,
Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 1 juni 2010, 12:19:39
Hoe zit het met de kleurstelling van de voertuigen van deze organisatie? BIZA striping en O&G? Mag een particuliere organisatie maar gewoon de BIZA striping en O&G (al dan niet werkend) voeren?

Groet,
Luke

Hoi...3 tips:
1) gebruik de zoekfunctie van dit forum (en je vindt meer dan genoeg topics heirover)
2) zoek effe op google.nl en je vindt genoeg sites met informatie daarover
3) ga naar www.ambulancestriping.nl en je vindt ook informatie

Ik ga er vanuit, gezien je CV, die heel mooi onderaan je voettekst staat (!), je naar alle waarschijnlijk wel de antwoorden op je eigen vragen weet.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #42 Gepost op: 1 juni 2010, 16:35:29
Hoi...3 tips:
1) gebruik de zoekfunctie van dit forum (en je vindt meer dan genoeg topics heirover)
2) zoek effe op google.nl en je vindt genoeg sites met informatie daarover
3) ga naar www.ambulancestriping.nl en je vindt ook informatie

Ik ga er vanuit, gezien je CV, die heel mooi onderaan je voettekst staat (!), je naar alle waarschijnlijk wel de antwoorden op je eigen vragen weet.

Het ontwerp is bedoeld voor de voertuigen van de ambulancediensten aan wie krachtens de Wet Ambulancevervoer
vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer, alsmede voor de daartoe uitgeruste voertuigen van
andere hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van de Centrale Post Ambulancevervoer als bedoeld in de Wet
Ambulancevervoer, bezig houden met het verlenen van de spoedeisende hulpverlening. Het gebruik is dan ook
voorbehouden aan deze doelgroep.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #43 Gepost op: 1 juni 2010, 23:22:18
En dus, zoals ik idd al wist ;). Is het dus discutabel of niet door de provincie ingestelde ambulancediensten een gelijkwaardig "uiterlijk" qua voertuigen mogen voeren. Hetzelfde voor O&G. Ik zie meerdere organisaties die zich voordoen als zijnde ambulancedienst waarbij ik mij afvraag of je dit als organisatie wel wilt. Tenslotte kan de wetgever hier handhavend op toezien...

Groet,
Luke
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 2 juni 2010, 11:42:17
Ik zie meerdere organisaties die zich voordoen als zijnde ambulancedienst waarbij ik mij afvraag of je dit als organisatie wel wilt.

Tussen zich voordoen als ambulancedienst of dezelfde kleuren handhaven zit een verschil.
Vergeet niet dat een auto ontdoen van de BIZA-striping niet het probleem is, maar er weer nieuwe stickers opdoen.
Een auto helemaal opnieuw beplakken met eigen kleuren/logo's/etc. kost gewoon veel geld.

Ik denk dat geen enkele evenementenhulpverlener de intentie moet hebben om zich voor te doen als...

HenkJan

• Centralist
  • Junior gebruiker
  • **
  • Centralist
Reactie #45 Gepost op: 10 januari 2011, 23:58:04
Nee inderdaad, je moet het zelf ook niet willen. Een EHBO hoort gewoon een geel donker blauwe jas te dragen en geen ambulancekleding. Soms denk ik wel dat sommige ehbo mensen graag op een ambulancemedewerker willen lijken.

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #46 Gepost op: 11 januari 2011, 23:23:17
Nee inderdaad, je moet het zelf ook niet willen. Een EHBO hoort gewoon een geel donker blauwe jas te dragen en geen ambulancekleding. Soms denk ik wel dat sommige ehbo mensen graag op een ambulancemedewerker willen lijken.

Niet alleen EHBO-kleding lijkt soms (al dan niet in een flits, in het voorbijgaan) op het ambulance uniform... het energiebedrijf heeft tegenwoordig ook jassen die de ambulancekleding wel erg dicht naderen... :-\
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2011, 20:11:54
Niet alleen EHBO-kleding lijkt soms (al dan niet in een flits, in het voorbijgaan) op het ambulance uniform... het energiebedrijf heeft tegenwoordig ook jassen die de ambulancekleding wel erg dicht naderen... :-\

Inderdaad. De mannen van Liander (de beheerder van elektriciteit en gasnetwerk) lopen in de enamel met gele jas rond.
Overigens praten we over ambulancekleding, maar helaas zijn op dat uniform nooit geen rechten geclaimd door de vertegenwoordiging van de ambulancediensten.
En da's achteraf niet handig. Wellicht hadden de uniformen (net als van de politie) beschermd moeten worden.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 13 november 2011, 16:21:21

wat is dan het nut voor een EHBO-vereniging om een ambulance te kopen en hier rond mee te rijden...zoals EHBOteam Nederland...

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 24 november 2011, 09:14:27

De meesten van jullie zijn bekend met het outfit van een MMT. Mijn naam & functie staan keurig op mijn sterke pak.

Enige tijd terug werd ik tijdens een hulpverlening notabene door een politieman aangesproken. Hij vond dat ik mij als "berger" niet inhoudelijk moest bemoeien met de medische hulpverlening.

Op zo'n moment is het mooi als je welbespraakt je authoriteit met je assertiviteit in balans weet te brengen.