Naar mijn mening is het ook niet verstandig om op sommige evenementen alleen maar artsen of verpleegkundigen of EHBO-ers in te zetten. het is een blijft een aanvulling op elkaar. Met iedereen zijn eigen deskundigheids punten.
EENS!!!!
Een verpleegkundige weet vaak bijvoorbeeld niet hoe zij netjes een verbandje moeten aanleggen op een EHBO post in het 'veld' maar heeft wel weer meer verstand van andere aspecten om andere problemen op te lossen zoals bijvoorbeeld bewustzijnsverlies, flauwtes enz.
Ook dit is een aanname, of beter gezegd: over één kam geschoren. Ik ken persoonlijk geen verpleegkundige die geen verbandje kan aanleggen.
En ik ken veel verpleegkundigen kan ik je zeggen!!!
Ik denk dat je in de regel aan mag nemen dat de verpleegkundigen die je op evenementen tegenkomt, dit vaker doen omdat ze het stukje eerste hulp leuk vinden. Kun je dan
alle verpleegkundigen vergelijken met een EHBO'er (of liever gezegd eerste hulpverlener (EHV)): NEE!
Tuurlijk zijn er veel verpleegkundigen die liever niet op straat eerste hulpverlenen. Dit doen ze te weinig en daar zijn ze niet in getraind.
Andersom idem dito. Niet alle gediplomeerde EHBO'ers vinden het leuk om evenementen te draaien. Zij hebben een diploma omdat hun baas dit bijvoorbeeld wil. Ook zij doen dit dus te weinig in de praktijk.
Maar als het puntje bij het paaltje komt, kunnen zowel die verpleegkundige als eerste hulpverlener reanimeren. Ze kunnen beiden een slagaderlijke bloeding stelpen. Ze kunnen beiden een verbandje aanleggen. Enz, enz...
Een EHV en een VPK die veel evenementen begeleiden zijn in mijn ogen beiden goede hulpverleners en vullen elkaar prima aan.
De EHV'er vult de verpleegkundige aan op gebied van Eerste hulp en de verpleegkundige vult de EHV'er aan met de extra kennis en ervaring uit de kliniek.
Zo. Einde vergelijking VPK vs EHV.No match or regex error.
P2000 gevonden: