GRIP 1 Vliegtuigcrash klein Groningen Airport - Eelde 26-03-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Vliegtuigcrash klein Groningen Airport - Eelde 26-03-2010  (gelezen 2657 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2010, 17:01:34
Lesvliegtuigje gecrasht op Eelde
Geplaatst: vrijdag 26 maart 2010 16:54
Gewijzigd: vrijdag 26 maart 2010 16:54

EELDE - Een lesvliegtuigje heeft vrijdagmiddag een noodlanding gemaakt op Groningen Airport Eelde.

In het vliegtuigje van de Dutch Flight Academy zaten drie personen. Niemand is gewond geraakt.

Het toestel van het type Twin Star is beschadigd en er is vloeistof op de landingsbaan terechtgekomen. De noodlanding zorgt niet voor vertraging van andere vluchten.
 
Brond rtvnoord.nl
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2010, 17:01:55
De kist ligt vijftig meter van de landingsbaan 32, vliegtuigen mogen weer landen op 19.

Er worden foto's gemaakt op de baan door de boa. Wanneer post de boa ze hier?

Er zijn geen vertragingen maar er wijkt nu wel een vliegtuig uit naar Amsterdam? Een KLM toestel mag niet taxiën, motoren moeten weer uit. Telt dat niet als vertraging?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2010, 17:08:42
Meldingen komen wat vreemd over, de capcodes die om 16:27 zijn afgemeld, worden om 16:49 wederom gealarmeerd met de GRIP1 melding.

Tussendoor is er dan nog een loos alarm melding van Meldkamer Groningen, terwijl Drenthe nog aan het opschalen is  :-\


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2010, 17:26:26
Meldingen komen wat vreemd over, de capcodes die om 16:27 zijn afgemeld, worden om 16:49 wederom gealarmeerd met de GRIP1 melding.

Tussendoor is er dan nog een loos alarm melding van Meldkamer Groningen, terwijl Drenthe nog aan het opschalen is  :-\

Eelde is officieel provincie Drenthe. (staat volgens mij los van de procedures op GAE)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2010, 17:54:18
Eelde is officieel provincie Drenthe. (staat volgens mij los van de procedures op GAE)

Daar was ik van op de hoogte, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik het wat vreemd vind dat er eerst een aantal eenheden afgemeld worden, die vervolgens 20 minuten later alsnog moeten komen onder GRIP1.

Groningen heeft intussen haar eenheden terug geroepen onder de noemer LOOS.

Die combinatie komt op mij wat vreemd over, de ene meldkamer schaalt nog op, de andere maakt er een loze melding van.


HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2010, 19:44:07
Tsja.. Ik ben bang dat dat te maken zal hebben met de communicatie tussen de verschillende meldkamers. Daar zit sowieso enige vertraging tussen. Correct me if i`m wrong.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2010, 23:45:49
http://www.nu.nl/binnenland/2213896/lesvliegtuig-zakt-landingsgestel.html

Lesvliegtuig zakt door landingsgestel
Uitgegeven:    26 maart 2010 23:09
Laatst gewijzigd:    26 maart 2010 23:09

EELDE - Op het vliegveld Groningen Airport Eelde is vrijdagmiddag een tweemotorig lesvliegtuig door het landingsgestel gezakt. De drie inzittenden kwamen met de schrik vrij.
© ANP

Het beschadigde toestel is door een bergingsbedrijf van de baan gehaald, meldde de politie vrijdag.

Het vliegtuig was eerder vertrokken vanaf het vliegveld Münster-Osnabrück in Duitsland. De luchtvaartpolitie doet onderzoek naar de oorzaak van het ongeval.


Lucky_stefan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2010, 23:47:57
Op 112groningen.nl / 112nederland.nl  staan een aantal foto's van het ongeval.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl