Ik geloof dat de striping en OGS voor een groot deel met vrijstelling van BPM en wegenbelasting te maken hebben (weet de Douane daar niet meer over? ). In mijn regio rijden geen secundaire voertuigen (op een paar parketbusjes na), dus echt veel zinnigs kan ik er niet over melden. Het is natuurlijk afhankelijk van de functie van zo'n auto, maar ik kan me voorstellen dat ze over het algemeen weinig spoedritten rijden.
Heb de wet BPM even door lopenpluizen maar kon het niet tegen komen, echter weet ik wel dat voertuigen die dusdanig ingericht
zijn dat deze enkel door de vrijgestelde hulpdiensten gebruikt kunnen worden (voertuigen die blauw mogen voeren) vrijgesteld zijn
van BPM. Daarnaast kan ik mij ook herinneren dat een VOA brigadier tijdens blik op de weg heeft gezegd dat zij met blauw-blauw
rijden omdat ze er willen zijn op het moment dat de sporen nog vers en intact zijn. Aangezien voertuigen met sec striping naar mijn
weten ook vaak door de heren en dames van de FO word gebruikt mag ik aannemen dat deze toch ook wel op tijd op locatie willen
zijn zodat er geen contaminatie van sporen is.