Het probleem zit hem denk ik ook in het feit dat het OK een cursus heeft voor PASSANTEN hulpverlening en niet voor evenementen hulpverlening.
De cursus is door de jaren heen enorm uitgekleed, wat voor de passanten hv wel kan maar op evenementen heb je heel erg veel aan extra achtergrond en vaardigheden.
Ook heb je gewoon een grotere verantwoordelijkheid, jij bent verantwoordelijk voor de gezondheid van het publiek en personeel, en dat is geen lichte functie.
Hierdoor vind ik dat je ook best mag weten waarom je iets op een bepaalde manier doet en wat de werking hiervan is, dus ook een stukje fysiologie e.d.
Dat je met hogere opleidingseisen minder mensen overhoudt is nog maar de vraag, ik ken mensen die afknappen op het eeuwig simpel blijven denken, en daarom stoppen met evenementen hulpverlening. Je wilt immers ieder s.o. de beste hulp bieden, en als je al 10 jaar op hetzelfde niveau hangt voelt dat niet prettig.
Ook moet je inderdaad wel bereid zijn de handen uit de mouwen te steken, en te werken.
Ik stel voor dat we inderdaad eens een verbeterslag gaan maken in de evenementen hv, waardoor we ook weer mensen trekken omdat we van het stoffige imago afkomen