Stage op ambulance

Auteur Topic: Stage op ambulance  (gelezen 13451 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #30 Gepost op: 16 december 2010, 16:25:43
Ik ben inmiddels 21 en heb op dit moment 2 leerjaren van de opleiding Verpleegkundige achter de rug.
In deze leerjaren moet je stage gaan lopen in de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg.
Tijdens mijn stages kwam ik in aanraking met zeer laag niveau meervoudig gehandicapten en met de psychogeriatrie.
Hier krijg je gewoon te maken met een hoop ontlasting enz.
Je moet ook zeker niet vies zijn van anderen want dan ben je niet geschikt om in de zorg te werken.
Je komt hier dus allemaal achter.
En iedereen die ambulance verpleegkundige wil worden zal een stage in dit traject moeten doorlopen.

Ik heb inmiddels een dienst meegedraaid op de ambulance dienst en het is echt een heel mooi beroep.


Zover ik weet moet dit helemaal niet, ik volg de HBO-V/AMC-variant en ik loop dus stage in het AMC op de afdeling cardiothoracale chirurgie.
Ikzelf heb vrij veel contacten met de ambulancedienst hier (VZA) maar helaas kunnen ze niet zomaar iemand een dienst mee laten draaien, al dan niet als stage.

Wel erg leuk dat je het een keer al hebt mee mogen maken!

Succes met het vervolg van je opleiding ;-)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #31 Gepost op: 16 december 2010, 17:49:20
Zover ik weet moet dit helemaal niet, ik volg de HBO-V/AMC-variant en ik loop dus stage in het AMC op de afdeling cardiothoracale chirurgie.
Ikzelf heb vrij veel contacten met de ambulancedienst hier (VZA) maar helaas kunnen ze niet zomaar iemand een dienst mee laten draaien, al dan niet als stage.

Wel erg leuk dat je het een keer al hebt mee mogen maken!

Succes met het vervolg van je opleiding ;-)

Ligt eraan waar je je opleiding doet. Ik heb zelf de MBO opleiding gedaan in zeeland waar je in je eerste 2 jaar alleen in de ouderenzorg en/of verstandelijk gehandicapten zorg stage mocht lopen. Heb dit danook braaf gedaan en heb vanaf het 3e leerjaar stages gelopen in de psychiatrie, cardiologie en cardiochirurgie.

En nu net begonnen met de opleiding anesthesiemedewerker, ach ik kom d'r wel :P
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #32 Gepost op: 16 december 2010, 17:59:06
Ligt eraan waar je je opleiding doet. Ik heb zelf de MBO opleiding gedaan in zeeland waar je in je eerste 2 jaar alleen in de ouderenzorg en/of verstandelijk gehandicapten zorg stage mocht lopen. Heb dit danook braaf gedaan en heb vanaf het 3e leerjaar stages gelopen in de psychiatrie, cardiologie en cardiochirurgie.

En nu net begonnen met de opleiding anesthesiemedewerker, ach ik kom d'r wel :P

Aha ja precies.. Volkomen duidelijk! :) En natuurlijk snap ik dat je alle kanten van het vak gezien moet hebben. Succes met de opleiding!