GRIP 1 Middelongeval Sint Agathaplein - Boekel 28-03-10

Auteur Topic: GRIP 1 Middelongeval Sint Agathaplein - Boekel 28-03-10  (gelezen 9186 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2010, 19:25:55
Zou een mogelijk mooie inzet voor het sigma-team kunnen zijn. Bijvoorbeeld.

Veel gewonden, mogelijk ook veel lichter gewonden...

Mensen bekneld en zwaargewonden wordt er vermeld. Ik zie die mogelijke lichtgewonden nergens staan.  ???


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2010, 19:27:36
Mensen bekneld en zwaargewonden wordt er vermeld. Ik zie die mogelijke lichtgewonden nergens staan.  ???
Hij heeft blijkbaar een glazen bol ;) Misschien is centralist iets voor hem, lijkt me reuze handig  O0


Maar klinkt niet best :-\ Wat een feest had moeten worden, eindigt zo in een drama...


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2010, 19:28:19
BOEKEL - Tijdens een overwinningstocht door Boekel is zondag een platte kar met het Heren 1 team van de Boekelse handbalvereniging Habo '95 op een rotonde omgevallen op het Sint-Agathaplein. Daarbij zijn mensen bekneld geraakt en zouden er zwaargewonden zijn gevallen.
Volgens ooggetuigen staan er tien ziekenwagens bij de plek van het ongeval. Twee meisjes zouden al afgevoerd zijn.

Hulpverleners plaatsen witte tenten om de gewonden te ter plekke te verplegen. De platte kar zou een omgebouwde carnavalswagen zijn.

bron: omroep brabant


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2010, 19:29:48
Zou een mogelijk mooie inzet voor het sigma-team kunnen zijn. Bijvoorbeeld.

Veel gewonden, mogelijk ook veel lichter gewonden...

'mooie' inzet vind ik wat apart omschreven.
Dit zijn nare dingen... veel omstanders/ooggetuigen ook natuurlijk... bah.

en dan krijg je natuurlijk ook nog de verzekeringstechnische nasleep, aansprakelijkheid, etc... aangezien het 'vervoeren' van mensen op een aanhanger niet bepaald toegestaan is...
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2010, 19:31:58
Eerste foto:
http://twitpic.com/show/large/1bkjho
Bron: KoningMarco (Twitter)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2010, 19:32:06
Mensen bekneld en :D wordt er vermeld. Ik zie die mogelijke lichtgewonden nergens staan.  ???

De mogelijk lichtgewonden zijn inderdaad zelf bedacht, als er veel mensen op zo'n kar staan (wat vrij logisch is - een heel team+coaches+supporters e.d.) zullen er mogelijk ook wat mensen van de kar gevallen zijn die lichtere verwondingen hebben ;)

Hij heeft blijkbaar een glazen bol ;) Misschien is centralist iets voor hem, lijkt me reuze handig  O0


Snap die reactie niet helemaal :-X

Hierboven heb ik al uitgelegd waarom ik zoiets dacht, lijkt me dat je dat zelf ook kan bedenken :). En waarom zou ik centralist moeten worden? Omdat ik me afvraag of dit een goede inzet voor het sigma-team zou kunnen zijn, waar ook op dit forum nog wel eens gevraagd wordt wat de inzetcriteria nou zijn en waarvoor ze een meerwaarde hebben?

Trouwens, die tenten die opgezet worden...zouden dat van die brandweertenten zijn of inderdaad wel de sigma(ja, ik weet dat er witte tenten staat...)?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2010, 19:34:06
apart, dat er maar 4 ambulances zijn geallarmeerd...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2010, 19:34:47
'mooie' inzet vind ik wat apart omschreven.
Dit zijn nare dingen... veel omstanders/ooggetuigen ook natuurlijk... bah.

en dan krijg je natuurlijk ook nog de verzekeringstechnische nasleep, aansprakelijkheid, etc... aangezien het 'vervoeren' van mensen op een aanhanger niet bepaald toegestaan is...

De discussie ''mooie inzet'' voor een hulpverlener is al vaak genoeg gevoerd op het forum denk ik zo ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2010, 19:35:22
apart, dat er maar 4 ambulances zijn geallarmeerd...

Zijn er geen 4, zijn er volgens een nieuwsbericht minstens 10, waarbij al 3 uit Limburg en 2 uit Gelderland. Dus dan ook nog de ambulances uit Brabant erbij is aardig wat meer dan 4 ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2010, 19:35:54
apart, dat er maar 4 ambulances zijn geallarmeerd...

Via P2000 ja ::).. En ik tel er overigens 5 ;)