Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010

Auteur Topic: Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010  (gelezen 26820 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen


Datum plaatsing: 28 mrt 2010

Berghem (Oss): De politie heeft zondagochtend een 18-jarige man uit Berghem aangehouden voor het rijden onder invloed van drank en joyriding met een transportbus van de brandweer in Brabant. Een aanrijding op de snelweg A50 zorgde voor een vroegtijdig einde van zijn rit.

Om 8 uur vanochtend vond de eenzijdige aanrijding plaats op de snelweg ter hoogte van Beuningen. Daarbij raakte de bus en de vangrail beschadigd. De inzittende van de brandweerauto bleek de 18-jarige jongeman te zijn. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn. De herkenbare transportbus was ‘geleend’.

Tijdens het verhoor op het politiebureau bleek dat de verdachte zaterdagnacht de nodige alcoholische drankjes had genuttigd en op het internet aan het surfen was. Daarop zag hij, als ervaren 112-spotter, dat er een autobrand was in Nijmegen. Hierop besloot de enthousiasteling, de brandweer in Nijmegen te gaan helpen. Het lukte hem, mede door de standaard veiligheidsmaatregelen, een herkenbaar rood transportbusje van de brandweer te lenen. Hiermee reed de jongeman richting Nijmegen.

Op de snelweg verloor hij echter de macht over het stuur en kwam ter hoogte van Beuningen tegen de vangrail tot stilstand. Hierop waarschuwde hij overige weggebruikers door een blauw zwaailicht te activeren.

De verdachte is verhoord op het politiebureau. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt voor joyriding, het veroorzaken van een verkeersongeval, het rijden zonder een geldig rijbewijs en onder invloed van alcohol.




Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
My god... Die moet toch goed van de wereld geweest zijn om zo'n actie uit te halen! Zijn carrière is waarschijnlijk érg kort bij de brandweer... ::)


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
ik vind het wel slim want brandweer nijmegen kon het natuurlijk zeker niet zonder hem/haaraf ::) ::),

weet je wat ik me afvraag, wat denk zo iemand?? overigens is dat busje een transport bus van brw oss.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen

Je bent de bron van het artikel vergeten. Er staat overigens nergens dat het een brandweerman is. (behalve in de kop)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Er staat overigens nergens dat het een brandweerman is. (behalve in de kop)
Idd, volgens mij staan de aanhalingstekens verkeerd :P
Dronken 'brandweerman' veroorzaakt ongeval met geleende brandweerwagen zou beter kloppen.


Gast48368

  • Gast
Je bent de bron van het artikel vergeten. Er staat overigens nergens dat het een brandweerman is. (behalve in de kop)

Bron inmiddels vermeld.


Hij is brandweerman en tevens 112 spotter, zo lees ik het. Daarom is het voertuig ook niet gestolen, maar "geleend".

Idd, volgens mij staan de aanhalingstekens verkeerd :P
Dronken 'brandweerman' veroorzaakt ongeval met geleende brandweerwagen zou beter kloppen.


Dan zou ik er weer gestolen brandweerwagen van maken.  8)


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
BERGHEM - Een 18-jarig lid van het brandweerkorps Berghem is zondagochtend rond 8.00 uur opgepakt door de politie voor rijden onder invloed en zonder rijbewijs met een transportbusje van de brandweer.
De 18-jarige vertelde tijdens zijn verhoor aan de politie dat hij zaterdagnacht behoorlijk wat alcohol had genuttigd en op internet zag dat er een autobrand was in Nijmegen. Hij besloot de brandweer in Nijmegen te gaan helpen. Het lukte hem volgens de politie om zonder alarm te veroorzaken een herkenbaar rood transportbusje van de brandweer te 'lenen', waarmee hij over de A50 richting Nijmegen reed. Bij Arnhem kwam hij erachter dat hij verkeerd zat, hij draaide om en reed via de A50 terug. Op de snelweg verloor hij echter de macht over het stuur. De auto kwam ter hoogte van Beuningen tegen de vangrail tot stilstand. De bus en de vangrail raakten beschadigd. De Berghemnaar waarschuwde overige weggebruikers door het blauwe zwaailicht te activeren.

De man is verhoord op het politiebureau. Hij krijgt een proces-verbaal voor joyriding, het veroorzaken van een verkeersongeval, het rijden zonder geldig rijbewijs en rijden onder invloed van alcohol.

Bron: Brabants dagblad


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Hij was net begonnen met zijn opleiding

ik vind het wel slim want brandweer nijmegen kon het natuurlijk zeker niet zonder hem/haaraf ::) ::),

weet je wat ik me afvraag, wat denk zo iemand?? overigens is dat busje een transport bus van brw oss.

Het mooiste is als je gaat kijken op p2000 monitor dat er geen autobrand was in Nijmegen


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
En daarna op het schavot zetten en vierendelen? Kom op zeg je veroordeelt die jongen, op basis van een krantenartikel, voor de rest van zijn leven!  :'(


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Het krantenartikel zit er vast compleet naast...
De jongen was niet dronken, zijn pieper ging met de mededeling dat hij het busje mee mocht nemen naar een autobrand...

Furry Happy Monster, ik geef je groot gelijk.

De brandweer ontvangt hem zeker terug met open armen?
Goed gedaan jochie! In een dronken toestand een busje ''lenen''.
Hadden we maar meer van jou soort. Jullie zijn allemaal van harte welkom...