Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010

Auteur Topic: Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010  (gelezen 26821 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Als ik het krantenartikel moet geloven, zou dit er best bij kunnen horen:

p2kflex
09:14:59 28-03-10-ALPHA-bel svp mkb.
1101703BRW Oss (Persoonlijke code)
p2kflex
08:06:31 28-03-10-ALPHA-ACTIE DOOR: OOMEN
1170200BRW Oss (Berghem) (Kader)
p2kflex
08:05:16 28-03-10-ALPHA-KADER BERGHEM BEL GMC ########### > SVP CONTACT MKB
1170200BRW Oss (Berghem) (Kader)
p2kflex
07:56:27 28-03-10-ALPHA-ACTIE DOOR: VAN SCHIJNDEL
1171400BRW Oss (Kader)
p2kflex
07:53:42 28-03-10-ALPHA-KADER OSS BEL GMC ########### > CONTACT MKB
1171400BRW Oss (Kader)


Maar volgens P2000 geen autobrand in Nijmegen die zondagochtend of zaterdagavond...
p2kflex
12:15:40 28-03-10GROUP-1GROEP BERGHEM RUSTIG OPKOMEN > SVP 13.00 UUR VERZAMELEN KAZERNE ,  IVM UITLEG
1170211BRW Oss (Berghem) (Groep vertraagd)
1170249BRW Oss (Berghem) (Monitorcode)
1180248BRW Oss (Berghem) (Lichtkrant)
1180249BRW Oss (Berghem) (Techniek)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
BERGHEM - Een 18-jarig lid van het brandweerkorps Berghem is zondagochtend rond 8.00 uur opgepakt door de politie voor rijden onder invloed en zonder rijbewijs met een transportbusje van de brandweer.
De 18-jarige vertelde tijdens zijn verhoor aan de politie dat hij zaterdagnacht behoorlijk wat alcohol had genuttigd en op internet zag dat er een autobrand was in Nijmegen. Hij besloot de brandweer in Nijmegen te gaan helpen. Het lukte hem volgens de politie om zonder alarm te veroorzaken een herkenbaar rood transportbusje van de brandweer te 'lenen', waarmee hij over de A50 richting Nijmegen reed. Bij Arnhem kwam hij erachter dat hij verkeerd zat, hij draaide om en reed via de A50 terug. Op de snelweg verloor hij echter de macht over het stuur. De auto kwam ter hoogte van Beuningen tegen de vangrail tot stilstand. De bus en de vangrail raakten beschadigd. De Berghemnaar waarschuwde overige weggebruikers door het blauwe zwaailicht te activeren.

De man is verhoord op het politiebureau. Hij krijgt een proces-verbaal voor joyriding, het veroorzaken van een verkeersongeval, het rijden zonder geldig rijbewijs en rijden onder invloed van alcohol.

Bron: Brabants dagblad

Had deze persoon al zijn (psychologische) keuring gehad?  ::) Lijkt me niet helemaal de juiste instelling / verantwoordelijkheidsgevoel te hebben.


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Ik snap er echt niets meer van, zou iemand voor mij de volgende vragen kunnen beantwoorden? :|

Wel/niet dronken?
Wel/geen rijbewijs?
Wel/geen alarm?

En waarom in vredesnaam gaan rijden? Het lijkt me ook voor deze jongen aardig als we dit even uit de wereld helpen, kan me enigszins inbeelden hoe hij zich moet voelen. ;D
343, never forget.


Gast48368

  • Gast
Brandweerman is voorlopig geschorst


maandag 29 maart 2010 | 18:54 | Laatst bijgewerkt op: maandag 29 maart 2010 | 18:57


De 18-jarige brandweerman uit Berghem die zondag werd opgepakt en verhoord door de politie, is voorlopig geschorst als lid van de brandweer. "Die schorsing loopt tot er meer duidelijkheid is. De gebruikelijke procedure", stelt Peter Bandsma, commandant van de Osse brandweer.

De Berghemnaar veroorzaakte een verkeersongeval op de A50 in een busje van de brandweer. Hij reed onder invloed van alcohol en zonder rijbewijs.

bron


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Ik snap er echt niets meer van, zou iemand voor mij de volgende vragen kunnen beantwoorden? :|

Wel/niet dronken?
Wel/geen rijbewijs?
Wel/geen alarm?

En waarom in vredesnaam gaan rijden? Het lijkt me ook voor deze jongen aardig als we dit even uit de wereld helpen, kan me enigszins inbeelden hoe hij zich moet voelen. ;D

Ehm, het nieuwsbericht van de eerste post van dit topic lijkt me redelijk duidelijk over jou vragen... Dus:

Wel/niet dronken
Wel/geen rijbewijs
Wel/geen alarm

Bedoel je met het laatste of er een alarm op zat of dat hij met OGS gereden heeft? Uit het feit dat hij pas na het ongeluk de blauwe flitsers heeft aangezet om het overige verkeer te waarschuwen, lijkt me dat laatste van niet....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Kinderen doen nou eenmaal rare dingen.. Hij zal er verschrikkelijk veel spijt van hebben. ::) ;)


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
We zitten wel dicht tegen 1 april aan, en er was ook geen melding van gemaakt (raar, want vroeg op de ochtend zijn de mannen niet ingemeld). Meestal wordt een HOvD ook wel gepiept bij een ongeval met eigen materieel. Ik ben in ieder geval twijfelende.  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
We zitten wel dicht tegen 1 april aan, en er was ook geen melding van gemaakt (raar, want vroeg op de ochtend zijn de mannen niet ingemeld). Meestal wordt een HOvD ook wel gepiept bij een ongeval met eigen materieel. Ik ben in ieder geval twijfelende.  ;)

het is wel typisch wie het topic opent ja, maar ik twijvel want de nieuwsberichten zijn wel echt,
zie verder in de pers hier niets over trouwens
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
het is wel typisch wie het topic opent ja, maar ik twijvel want de nieuwsberichten zijn wel echt,
zie verder in de pers hier niets over trouwens

Hoeveel 1 aprilgrappen heb jij meegemaakt? Er zijn er zat geweest waar de media ook met open ogen intrapte.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Hoeveel 1 aprilgrappen heb jij meegemaakt? Er zijn er zat geweest waar de media ook met open ogen intrapte.

ja dat is zo,

maar met meldingen en alles erbij is het dan wel heel realistisch gemaakt.

iemand die in de buurt woont en kan kijken of de wagen niet gewoon onbeschadigd op de kazerne staat?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens