Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010

Auteur Topic: Dronken brandweerman veroorzaakt ongeval met 'geleende' brandweerwagen - Beuningen 28-03-2010  (gelezen 26819 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Hoeveel 1 aprilgrappen heb jij meegemaakt? Er zijn er zat geweest waar de media ook met open ogen intrapte.

Als het een grap is, geen handige. Het staat niet echt goed he voor de reputatie van de brandweer. Dit bericht is nu al door velen gelezen, dan mag je maar hopen dat die ook allen op 1 april het "grapje" persbericht lezen... Kan me voorstellen dat men daar niet blij is met zo'n grap.

Kortom, ik ben bang dat het echt is.

(Niet dat HV-Ambu grappen echt aanslaan)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Als het een grap is, geen handige. Het staat niet echt goed he voor de reputatie van de brandweer.

Begrijp me niet verkeerd, het waren niet mijn woorden. Er zijn echter wel vaker realistische 1 april grappen geweest waar de media (al dan niet bewust) bij betrokken is. Daarnaast kan een grap natuurlijk ook volledig uit de hand lopen cq anders uitpakken dan verwacht. Ik wil het zeker niet die kant op sturen, maar alle opties liggen simpelweg nog open...


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
De berichten in de media zijn gebaseerd op dit persbericht van de Politie Gelderland-Zuid:

Citaat
Aanrijding na joyriding
Beuningen, 28-03-2010 • De politie heeft zondagochtend een 18-jarige man uit Berchem aangehouden voor het rijden onder invloed van drank en joyriding met een transportbus van de brandweer in Brabant.
Een aanrijding op de snelweg A50 zorgde voor een vroegtijdig einde van zijn rit.

Om 8 uur vanochtend vond de eenzijdige aanrijding plaats op de snelweg ter hoogte van Beuningen. Daarbij raakte de bus en de vangrail beschadigd. De inzittende van de brandweerauto bleek de 18-jarige jongeman te zijn. Hij bleek onder invloed van alcohol te zijn. De herkenbare transportbus was ‘geleend’.

Tijdens het verhoor op het politiebureau bleek het volgende. De verdachte had zaterdagnacht het nodige alcohol gedronken en was op internet aan het surfen. Daarop zag hij dat er een autobrand was in Nijmegen. Hierop besloot de enthousiasteling, de brandweer in Nijmegen te gaan helpen.
Het lukte hem mede, door de standaard veiligheidsmaatregelen, een herkenbaar rood transportbusje van de brandweer te lenen. Hiermee reed de jongeman richting Nijmegen.

Op de snelweg verloor hij de macht over het stuur en kwam ter hoogte van Beuningen tegen de vangrail tot stilstand. Hierop waarschuwde hij overige weggebruikers door een blauw zwaailicht te activeren.

De verdachte is verhoord op het politiebureau. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt voor joyriding, het veroorzaken van een verkeersongeval, het rijden zonder een geldig rijbewijs en onder invloed van alcohol.

http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/100328aanrijdingnajoyriding.asp

Het lijkt me niet direct aannemelijk dat dit persbericht zou horen bij een 1-aprilgrap.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het zou ook totaal geen humor zijn. Lijkt me sterk, een 1 aprilgrap.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Ik vind het wel vreemd dat er nog steeds geen foto's zijn.
Overal is toch wel iemand met een camera bij.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Overal is toch wel iemand met een camera bij.

Nee.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Maargoed, waar is de melding van de autobrand waarop hij was gaan rijden?  :-X

De berichten in de media zijn gebaseerd op dit persbericht van de Politie Gelderland-Zuid:
Ik denk het niet want in het persbericht wordt niets over een brandweerman gerept.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Maargoed, waar is de melding van de autobrand waarop hij was gaan rijden?  :-X

Het feit dat die melding er niet is is geen "bewijs" voor een 1 april grap. De beste jongeman kan best een oude melding voor een actuele hebben aangezien of gewoon een smoesje voor zijn joyriding hebben bedacht. Heeft iemand overigens al uitgesloten dat de huismonitor misschien niet gewerkt heeft ten tijde van die melding? Volgens mij geberd dat nog wel eens.

Ik denk het niet want in het persbericht wordt niets over een brandweerman gerept.

Ook dat zegt niets natuurlijk. De betreffende journalist kan zijn bericht best hebben aangevuld met "inside"-informatie. Bovendien, als het geen brandweerman geweest was, dan zou het korps er ongetwijfeld als de kippen bij zijn om dat te ontkennen.

Er is wat mij betreft dus geen enkel aspect wat duidelijk "rammelt" aan dit verhaal. Tegelijkertijd is deze commotie natuurllijk wel een groot compliment voor de bedenkers van de 1 aprilgrappen uit het verleden. Iedereen is nu zo paranoia rond deze tijd dat alle afwijkende meldingen die niet ondersteund worden door foto's meteen verdacht worden van 1 april-grappen  ;D


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Het feit dat die melding er niet is is geen "bewijs" voor een 1 april grap. De beste jongeman kan best een oude melding voor een actuele hebben aangezien of gewoon een smoesje voor zijn joyriding hebben bedacht. Heeft iemand overigens al uitgesloten dat de huismonitor misschien niet gewerkt heeft ten tijde van die melding? Volgens mij geberd dat nog wel eens.

uitgesloten 3 monitoren bekenen die niet de huismonitor zijn
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
uitgesloten 3 monitoren bekenen die niet de huismonitor zijn

OK, dank je. Blijven er wat mij betreft nog twee mogelijke verklaringen over die denk ik wat lastiger te weerleggen zijn...