Maargoed, waar is de melding van de autobrand waarop hij was gaan rijden?
Het feit dat die melding er niet is is geen "bewijs" voor een 1 april grap. De beste jongeman kan best een oude melding voor een actuele hebben aangezien of gewoon een smoesje voor zijn joyriding hebben bedacht. Heeft iemand overigens al uitgesloten dat de huismonitor misschien niet gewerkt heeft ten tijde van die melding? Volgens mij geberd dat nog wel eens.
Ik denk het niet want in het persbericht wordt niets over een brandweerman gerept.
Ook dat zegt niets natuurlijk. De betreffende journalist kan zijn bericht best hebben aangevuld met "inside"-informatie. Bovendien, als het geen brandweerman geweest was, dan zou het korps er ongetwijfeld als de kippen bij zijn om dat te ontkennen.
Er is wat mij betreft dus geen enkel aspect wat duidelijk "rammelt" aan dit verhaal. Tegelijkertijd is deze commotie natuurllijk wel een groot compliment voor de bedenkers van de 1 aprilgrappen uit het verleden. Iedereen is nu zo paranoia rond deze tijd dat alle afwijkende meldingen die niet ondersteund worden door foto's meteen verdacht worden van 1 april-grappen