Brandweer en ambulance samenvoegen tot één dienstverlening in Rotterdam

Auteur Topic: Brandweer en ambulance samenvoegen tot één dienstverlening in Rotterdam  (gelezen 33469 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

ambulance 16103

• Forum gebruiker
In de regio Rotterdam komt een proef om kleine, beginnende branden beter te kunnen bestrijden. Er worden snelle interventieteams van 2 à 3 man gevormd, die met een kleine wagen uitrukken. Ook moeten brandweer en ambulancedienst taken van elkaar gaan overnemen.

Nu wordt na een melding standaard met een grote wagen met zes man uitgerukt. Volgens directeur Berghuijs van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is dat niet altijd nodig. Kleinere wagens kunnen ook eerder ter plaatse zijn.

Berghuijs benadrukt dat er wel altijd meer brandweerlieden achter de hand worden gehouden.

Bron: NOS.nl

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Of wel de terugkeer van de spitsen  ;D

in gebruik van 1975 tot 1982 in Rotterdam

in gebruik van 1981 tot 1983 in Rotterdam

bron: www.veiligheidsregio-rotterdam-rijnmond.nl
fotograaf R.R.van Beek

JackM

• HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
:-X dit is dus een plan wat moet laten bezuinigen, wat ik totaal niet zie zitten.. Er wordt als ik het goed begrijp dus volledig op vertrouwd dat de melder van de brand weet wat hij zegt.. Doemscenario: Interventie team rukt uit voor een "klein brandje".. aangekomen is er daadwerkelijk meer aan de hand dan een kleine brand en de bewoners zijn nog binnen. Sta je dan met 3 man.. voor je TS dan t.p. is...
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
:-X dit is dus een plan wat moet laten bezuinigen, wat ik totaal niet zie zitten.. Er wordt als ik het goed begrijp dus volledig op vertrouwd dat de melder van de brand weet wat hij zegt.. Doemscenario: Interventie team rukt uit voor een "klein brandje".. aangekomen is er daadwerkelijk meer aan de hand dan een kleine brand en de bewoners zijn nog binnen. Sta je dan met 3 man.. voor je TS dan t.p. is...

Inderdaad kan het in dit geval levens kosten,maar er is wel bezuinigd,en daar word Dhr.Berghuis op afgerekend door de politiek.
typisch geval van: Als het kalf verdronken is dempt men de put ...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
:-X dit is dus een plan wat moet laten bezuinigen, wat ik totaal niet zie zitten..

Ik (als leek) zie er ook niet zo heel veel in ....
Wél ben ik van mening dat je bijvoorbeeld bij een containerbrand of andere ''kleine'' (AED, afgaan huismelder, openen deur etc.) inzet geen complete autospuit nodig hebt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

JackM

• Senior gebruiker
Ik (als leek) zie er ook niet zo heel veel in ....
Wél ben ik van mening dat je bijvoorbeeld bij een containerbrand of andere ''kleine'' (AED, afgaan huismelder, openen deur etc.) inzet geen complete autospuit nodig hebt.
Jup, daar ben ik het inderdaad WEL mee eens!  ;)
Dat zie ik ook meer als de "dienstverlenende"taken, m.u.v. de AED dan. Voor de AED zijn ook veelal teams gevormd van een man of 4..
Maar inderdaad, de kleine gevalletjes zoals een klein bossage brandje, een containerbrand etc is dit wel een slimme zet!
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.

peebee

• Senior gebruiker
Of wel de terugkeer van de spitsen  ;D

in gebruik van 1975 tot 1982 in Rotterdam

in gebruik van 1981 tot 1983 in Rotterdam

bron: www.veiligheidsregio-rotterdam-rijnmond.nl
fotograaf R.R.van Beek

Ik ben tegen het rucksichloss wegbezuinigen van een TS door een SIV. Als toevoeging zie ik er zeker meerwaarde in.
Maaaarrrrrrrrr,.......als het betekent dat ik een mooie LaRo in brandweerstriping voor de deur krijg, ga ik toch twijfelen (maar dat is meer ingegeven uit liefde voor de laro dan dat ik denk dat het veilig is...) :):)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Voor de AED zijn ook veelal teams gevormd van een man of 4..

In de kleinere dorpjes wel, in de grotere steden als Amsterdam en Rotterdam komen hier complete TS'sen voor.
Enige nadeel is dan wel, dat je er geen extra voertuig mee krijgt ....

Een klein voertuig die met vier man uitrukt naar een AED inzet heeft als gevolg dat je de TS natuurlijk ook niet kunt inzetten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

JackM

• Senior gebruiker
In de kleinere dorpjes wel, in de grotere steden als Amsterdam en Rotterdam komen hier complete TS'sen voor.
Enige nadeel is dan wel, dat je er geen extra voertuig mee krijgt ....

Een klein voertuig die met vier man uitrukt naar een AED inzet heeft als gevolg dat je de TS natuurlijk ook niet kunt inzetten
klopt, of er moet een werkend herbezettingsplan zijn zoals hier in Hoorn.

Ba(a)s

• Senior gebruiker

Bovendien is een klein voertuig vaak ook sneller vergeleken bij een TS, en elke minuut maakt een verschil bij iemand met een circulatiestilstand..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..