Vrijwillige brandweer en politie

Auteur Topic: Vrijwillige brandweer en politie  (gelezen 2304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

henkvdwielen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 31 maart 2010, 12:13:31
Hallo iedereen,

Ik had een vraagje.
Mag je, als je bij de politie gaat werken (niveau 5) ook bij de vrijwillige brandweer zitten?
Alvast bedankt.




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2010, 12:27:39
Hallo iedereen,

Ik had een vraagje.
Mag je, als je bij de politie gaat werken (niveau 5) ook bij de vrijwillige brandweer zitten?
Alvast bedankt.


Dat is afhankelijk van het korps waar je werkt. Bij ons in de regio zijn er diverse politiemensen actief als vrijwillige brandweerman, opstapper van de KNRM etc.
Zou het even navragen bij het korps waar je werkt  of gaat/wilt gaan werken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2010, 14:15:55
Bij mij in het wijkteam zit een collega die ook vrijwilliger is bij de brandweer.
Dus het kan wel.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2010, 15:24:33
en dan ben ik benieuwd, is doe collega executief, en draait deze noodhulp? En hoe gaat dat dan als hij gepiept wordt en ondertussen door de meldkamer word geroepen om naar dezelfde melding te gaan? Of komt hij alleen op als hij niet aan het werk / op straat is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2010, 15:44:44
en dan ben ik benieuwd, is doe collega executief, en draait deze noodhulp? En hoe gaat dat dan als hij gepiept wordt en ondertussen door de meldkamer word geroepen om naar dezelfde melding te gaan? Of komt hij alleen op als hij niet aan het werk / op straat is.

Werk gaat natuurlijk voor. Wij hebben in ons korps gewoon een dienstrooster als vrijwilliger. dus je weet precies wanneer je dienst hebt
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2010, 19:45:44
Lijkt me dat dit gewoon kan. Tijdens werktijd (politie-rooster) zal je dan hoogstwaarschijnlijk niet richting kazerne mogen van de korpschef. In verband met wisselende werktijden zou het voor het korps wellicht een interessante optie kunnen zijn.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2010, 19:51:47
Bij ons zijn er verschillende collega;s die als vrijwil brandweerman aan het werk zijn. De baas heeft daar ook geen probleem mee. Middes er arbo technisch niks mis gaat.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2010, 23:39:15
Hee...tuurlijk is dat geen probleem... je kunt tijdens je werk alleen niet uitrukken. Even kortsluiten met je werk en in 9 van de 10 gevallen vraagt de brandweer een werkgevers verklaring te laten tekenen met daarin goedkeurig van de korpschef.

Overigens... ik spreek uit ervaring... zit nu ruim 10 jaar bij de politie... en bijna 12 bij de brandweer als vrijwilliger...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....