GRIP 1 Zeer Grote Bosbrand Baggelhuizen - Assen 31-03-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Bosbrand Baggelhuizen - Assen 31-03-2010  (gelezen 4518 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2010, 15:42:38
Ik weet niet hoe het weer daar is,maar het is hier kletsnat met al die hevige regenbuien!
(locatie van mij is Leiden Zuidholland Noord) O0
Kun je heel makkelijk checken via buienradar.nl

Er is regen onderweg naar Assen  ;)


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2010, 15:47:17
Beetje hulp van de natuur is natuurlijk altijd meegenomen,voor de brw daar O0


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2010, 15:51:54
p2kflex
15:51:22 31-03-10-ALPHA-PRIO 1 (NB: zeer groot) (GRIP: 1) Natuurbrand BAGGELHUIZEN  ASSEN
GRIP 10501116BRW Hoogeveen (Logistiek)
p2kflex
15:50:55 31-03-10-ALPHA-PRIO 1 (NB: zeer groot) (GRIP: 1) Natuurbrand BAGGELHUIZEN ASSEN
GRIP 10502261BRW Assen (AOV - Ambtenaar Openbare Orde en Veilligheid)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2010, 16:04:16
ASSEN - In de omgeving van de Baggelhuizerplas in Assen is een grote natuurbrand uitgebroken.

De eerste melding daarvan kwam rond 15.00 uur binnen. Hoe groot de brand precies is, is niet bekend. De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. De brand gaat gepaard met veel rookontwikkeling.

( bron www.rtvdrenthe.nl )


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2010, 16:08:23
Als het goed is moet het hemelwater nu toch wel zo'n beetje bijna op de plek van de brand zijn,volgens de buienrader! O0


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #15 Gepost op: 31 maart 2010, 16:20:17
Grote brand in natuurgebied Assen (update 1)

31/3/2010  16:17
http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article5957753.ece/Grote-brand-in-natuurgebied-Assen

In een natuurgebied bij Assen woedt woensdagmiddag sinds een uur of drie een grote brand. Brandweer en andere hulpverleners zijn massaal uitgerukt om de brand bij de Baggelhuizerplas te bestrijden. De brandweer is volgens een DvhN verslaggever die ter plekke is, bang dat het vuur overslaat naar een nabijgelegen benzinestation aan de Verlengde Balkenweg. Over het ontstaan van de brand en of er slachtoffers zijn gevallen is nog niets bekend. (later meer)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 31 maart 2010, 16:23:27
Als het goed is moet het hemelwater nu toch wel zo'n beetje bijna op de plek van de brand zijn,volgens de buienrader! O0

zullen ze vast erg blij zijn, denk je niet dat dan een druppel op de gloeiende plaat is (bijna letterlijk dan)
moet je even uitrekenen  hoeveel water een TS over het vuur heen gooit en hoeveel water de TS. regen is wel handig met nablussen. maar ik denk dat je er niets eerder brandmeester van word.

als het bosgebied heel droog is help een regenbuitje ook niet, het moet dagen lang miezeren om de grond weer nat te krijgen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #17 Gepost op: 31 maart 2010, 16:25:43
Grote brand in natuurgebied Assen (update 1)

In een natuurgebied bij Assen woedt woensdagmiddag sinds een uur of drie een grote brand. Brandweer en andere hulpverleners zijn massaal uitgerukt om de brand bij de Baggelhuizerplas te bestrijden. De brandweer is volgens een DvhN verslaggever die ter plekke is, bang dat het vuur overslaat naar een nabijgelegen benzinestation aan de Verlengde Balkenweg. Over het ontstaan van de brand en of er slachtoffers zijn gevallen is nog niets bekend. (later meer)

bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article5957753.ece/Grote-brand-in-natuurgebied-Assen?

------------

Brand natuurgebied Baggelhuizen       E-mail
woensdag, 31 maart 2010 15:18
In het natuurgebied achter Hotel Vander Valk in Assen is woensdagmiddag omstreeks half drie brand ontstaan. Zeker zeven brandweerwagens zijn ter plekke om het toenemende vuur in bedwang te houden en te blussen.
 
Naast brandweereenheden van Assen is ook het korps van Smilde aanwezig om te assisteren. Door de harde wind is het nog niet gelukt om het vuur te doven, maar de brand lijkt wel onder controle.
 
Omstanders spraken over mogelijk brandstichting, vermoedelijk door een kwajongensstreek. Over de mogelijke gevolgen en de hoogte van de schade is nog niets bekend.

bron: http://www.rtvassen.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2614:update-brand-natuurgebied-baggelhuizen&catid=79:assen&Itemid=102


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2010, 16:26:14
Brand natuurgebied Baggelhuizen  
woensdag, 31 maart 2010 15:18  
In het natuurgebied achter Hotel Vander Valk in Assen is woensdagmiddag omstreeks half drie brand ontstaan. Zeker zeven brandweerwagens zijn ter plekke om het toenemende vuur in bedwang te houden en te blussen.
 
Naast brandweereenheden van Assen is ook het korps van Smilde aanwezig om te assisteren. Door de harde wind is het nog niet gelukt om het vuur te doven, maar de brand lijkt wel onder controle.
 
Omstanders spraken over mogelijk brandstichting, vermoedelijk door een kwajongensstreek. Over de mogelijke gevolgen en de hoogte van de schade is nog niets bekend.

Oeps mac frans was me voor
Ik leer steeds meer op dit forum


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2010, 16:31:31
Grote brand in natuurgebied Assen (update 1)
En ik was MacFrans voor..  ;)
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.