Ook ik herken het wel, afgelopen jaar werd de autospuit van Waddinxveen bekogeld met bakstenen, gelukkig viel de schade mee, alleen wat lak en deukjes.
Echter 2 of 3 jaar geleden is het hier in Moerkapelle helemaal uit de hand gelopen. Een groep gasten had vantevoren een auto gemaakt die ze op afstand konden besturen, deze was volgeladen met vaten benzine en een bepaald soort landbouwtroep die ook gruwelijk fel brand. Verder de nodige vuurwerkbommen enz.
Wat gebeurt er, het is een erg berucht dorp dus op een industrieterrein in de buurt staan 2 voertuigen van de ME gereed. De gewone politie is en in uniform en in burger. Op een gegeven moment gooit iemand express iets van een nitraat of zie iets bij een agent in burger tussen zijn benen, men wil deze gozer aanhouden en dan loopt het plotseling ongelooflijk uit de hand. Er ontstaat een massale vechtpartij en de politie moet vluchten. Onmiddelijk wordt door de groep gasten de auto naar een andere plaats gebracht en volledig in de fik gestoken. ONtzaglijk wat een vuurzee, ik denk algauw een meter of 6 hoog, onder een boom enz. Zelfs de metalen verkeersborden smolten als plastic.
Duidelijk dus, de brandweer moet wel ingrijpen, maar dit geeft grote problemen, de ME moet het brw voertuig omringen en zelfs dat gaat fout. Bij het uitstappen uit de ME bus, wordt er een vuurwerkbom onder deze bus gegooid, resultaat, 2 ME ers tegen de vlakte, beide zijn gewond aan benen en worden per ambu afgevoerd.
Werkelijk absurd dus!!!!
Jongens succes dit jaar!