Rotjes en andere rottigheid met Nieuwjaar!

Auteur Topic: Rotjes en andere rottigheid met Nieuwjaar!  (gelezen 5956 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2004, 02:33:33
Zoals vorig jaar: de niet al te grote vreugdevuren maar uit laten branden of met genoeg politie-ondersteuning wel blussen!

Suc6 dit jaar en oppassen is de boodschap ;)

Tazzie

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2004, 18:48:00
Ik was eens benieuwd hoe het bij jullie in het korps gaat met oud en nieuw.
Afgelopen jaar weet ik me nog te herinneren dat er in de kranten stond dat de brandweer was vertrokken bij een brand doordat ze bekogeld werden met vuurwerk.
Omdat ik zelf vanavond dienst heb, voor de eerste keer met oud en nieuw, ben ik dus heel benieuwd hoe het zal gaan eigenlijk, en  dus ook wel benieuwd hoe het bij anderen gaat.

Dus hoe is het bij jullie met oud en nieuw ??

Uiteraard voor iedere een veilige dienst :D

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2004, 18:52:37
tsja,je ontkomt er toch niet aan dat je wat om je oren krijgt.Ik heb alle jaren tot nog toe wel een rotje tegen me aan gehad,en zolang het daarbij blijft kun je beter niets zeggen.Is de lol er snel vanaf ook,let wel het moet natuurlijk geen kompleet bombardement van rotjes zijn :-X Want dan gaan ook wij er weer van tusse,ze moeten niet gaan denken dat je een schietschijf bent  :-X

En voor de rest...als het een onschuldig buitenbrandje is wat geen kwaad kan.lekker laten branden en de HDstraal lekker op de haspel laten,de omstanders gelukkig nieuwjaar wensen.Heb je zelf ook een gezellige dienst en jaarwisseling ;)

fireman77

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2004, 19:10:07
Nou ik zou je aanraden om de raampjes van de TAS lekker dicht te houden vanavond. Indien je je werk niet veilig kan uitvoeren, laat dan eerst de politie even zijn werk doen.

Mijn mening is ook dat je niet alles hoeft te blussen, een vreugdevuur wat geen kwaad kan voor de omgeving kan je rustig laten branden.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 31 december 2004, 22:13:12
Net bij een buitenbrandje in Goes verdwaalde er 'per ongeluk' ook af en toe van die lichtkogels uit romeinse kaarsen of hoe die dingen ook heten. Gelukkig vliegen die lichtkogels niet zo ver...

Christian

poetjoet

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 1 januari 2005, 02:58:45
Helaas, binnen ons korps valt er niet zoveel te blussen met oud en nieuw, behalve dan in de spinne in goes twee jaar geleden. Maar verder dus niet met vuurwerk bekogeld bij gebrek aan een uitruk.

Groeten en de beste wensen

Dennis

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 1 januari 2005, 03:45:46
tja bij ons op het dorp is de brandweer er 7 x uitgeweest, voor diverse brandjes, het begon in de nacht voor oudjaarsdag om half 4, twee branden, de brandweer kon de kazerne niet uit, voor de deur lag een grote stapel autobanden te branden, dus voor de tweede is een ander korps gealameerd, en inderdaad niet te snel komen, want dan wordt je inderdad bekogeld, normaal hebben wij geen politie in het dorp (1600 inwoners), maar in die nacht en de volgende dag 6 auto's met 2 man, 3 politie, en 3 burger, wel met uniform aan, en overdag ook nog een motorrijder.

normaal wordt het dorp op de 3 toegangswegen hermetisch afgesloten, iedereen die binnen komt moet zich legitimeren en wordt de auto op brandbare stoffen onderzocht, en vuurwerk.

dit jaar geen afzetting, maar wel 6 auto's plus motor.

voel me op zo'n dag wel erg veilig ;D
Nemo me impune lacessit

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 1 januari 2005, 21:33:22
tja je ontkomt er niet aan denk ik dat je wat rotjes en andere zooi naar je voeten krijgt maar met een beetje tactisch blussen krijg je ze wel een stukje opzij hoor...... ;)

en verder lekker blijven lachen zolang het gaat en niet moeilijk gaan lopen doen......maar goed als de politie zegt dat.........ja dan heb je niet veel te vertellen he!!!

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #18 Gepost op: 1 januari 2005, 21:41:59
Een paar jaar geleden in Hoek (gem. Terneuzen) was 't erg, dan moest de brandweer onder ME begeleiding naar een brand toe, dat lijkt me nou ook niet zo supper  :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2005, 19:13:33
Het is weer voorbij,de jaarwisseling. Nu ben ik benieuwd
hoe jullie de jaarwisseling hebben meegemaakt, zijn er brandwachten die er met oud en nieuw zijn uitgeweest en dus inderdaad zijn bekogeld door vuurwerk??
Hoe ben je hier mee omgegegaan?
zelf had ik er geen last van, ik liep brandwacht bij een feest  ;D ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid