Koninginnedag 2010 in Zeeland

Auteur Topic: Koninginnedag 2010 in Zeeland  (gelezen 7689 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #20 Gepost op: 29 april 2010, 12:34:21
Het is inderdaad jammer dat er zo enorm veel geld moet worden uitgegeven aan een zogenaamd risico. Dat risico is er altijd al geweest en is niks groters dan nu. Je zou bij wijze van spreke met een sportvliegtuigje kunnen neerstorten op de bus... daar helpen een paar zandzakken ook niet tegen...  :-X
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 29 april 2010, 12:37:52
Het is inderdaad jammer dat er zo enorm veel geld moet worden uitgegeven aan een zogenaamd risico. Dat risico is er altijd al geweest en is niks groters dan nu. Je zou bij wijze van spreke met een sportvliegtuigje kunnen neerstorten op de bus... daar helpen een paar zandzakken ook niet tegen...  :-X

breng ze nou niet op ideeen, volgend jaar word de hele route overdekt!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #22 Gepost op: 29 april 2010, 12:39:00
Het is inderdaad jammer dat er zo enorm veel geld moet worden uitgegeven aan een zogenaamd risico. Dat risico is er altijd al geweest en is niks groters dan nu. Je zou bij wijze van spreke met een sportvliegtuigje kunnen neerstorten op de bus... daar helpen een paar zandzakken ook niet tegen...  :-X

Dat klopt helemaal. De genomen maatregelen staan gewoon niet meer in verhouding tot het werkelijke risicio en bovendien kost het zoveel politiecapiciteit dat het wel ten koste moet gaan van andere gebieden.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #23 Gepost op: 29 april 2010, 16:26:36
WEMELDINGE - De politie heeft donderdagmiddag in Wemeldinge een bomcheck gedaan. Met spiegels, prikkers en een speurhond werd gezocht naar explosieven.
 
Onder toeziend oog van belangstellenden en de pers liep een groep politieagenten vanmiddag door de Dorpsstraat om alle bloempotten, versieringen, klikobakken en bomen te controleren op de aanwezigheid van bommen.

Later vandaag en ook morgen nog wordt de check herhaald. Zelfs kort voor het lopen van de route door de koninklijke familie wordt er nog een laatste check gedaan om te kijken of de hele route inderdaad echt bomvrij is.

bron


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #24 Gepost op: 29 april 2010, 23:02:08
Arrestatie voor bedreiging koningin

In Middelburg is een 33-jarige man gearresteerd, omdat hij bedreigingen heeft geuit aan het adres van het Koninklijk Huis. Koningin Beatrix en haar familie vieren Koninginnedag in Middelburg en Wemeldinge.

De Zeeuwse politie wil niet vertellen wat de bedreigingen inhielden, maar ze waren wel zo serieus dat besloten werd de man vast te zetten. De politie onderzoekt de zaak nog verder.

Gisteren werd in Apeldoorn al een man van 31 jaar opgepakt. Hij zou de herdenking van het koninginnedagdrama hebben willen verstoren.

www.rtl.nl


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 30 april 2010, 06:07:19
Stoppen met deze onzin. Waarom moeten we miljoenen aan beveiligingsmaatregelen uitrekken voor een evenement wat zogenaamd leuk zou moeten zijn? Tegen gekken kan je toch nooit iets beginnen. Daarom kunnen we beter tot de conclusie komen hiermee gewoon te stoppen en de miljoenen aan betere doeleinden te besteden. Ik vind het verkwisting van publieke middelen.

Ik ben het met je eens als je ook vind dat dan de risicowedstrijden moeten stoppen waar een enorme overmacht aan politie op de been wordt gebracht. En dat meerdere keren per jaar! Wat mij betreft gaat Koninginnedag gewoon door, dit feest is voor de Oranjes en de bevolking! Beveiligingsmaatregelen zijn toch prima, stel dat er helemaal niets zou veranderen na vorig jaar, dat zou pas vreemd zijn...


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #26 Gepost op: 30 april 2010, 16:20:24
Of zoals carla Peijs zij een reclame spotje per minuut kost een vermogen en Zeeland is nu een paar uur op televisie.
Alles samen een goede deal voor Zeeland

Volgende week de GIRO ds ook een dure  zeggen ze hi


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 30 april 2010, 22:57:05


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #28 Gepost op: 30 april 2010, 23:44:10
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6638108/__Zeeuwse_politie_trots__.html?p=12,2

vr 30 apr 2010, 17:42
Zeeuwse politie trots op feeststemming

MIDDELBURG -  „U heeft Koninginnedag aan ons en aan ons land teruggegeven.” De koningin maakte een geweldig compliment en de verantwoordelijken voor de veiligheid glunderden vrijdag van trots.

Korpschef Letty Demmers van de Zeeuwse politie keek trots als een pauw bij het horen van die woorden. „Een mooiere zin kan ik me niet bedenken. Ik ga deze inlijsten en boven mijn bureau hangen.” De korpschef zag dat haar plan om veel te beveiligen, maar het feest daarmee niet te beïnvloeden, was geslaagd.

De intocht van Beatrix en haar familie leverde geen veiligheidsproblemen op. Slechts twee mensen werden aangehouden, allebei in Middelburg. Eén omdat die zich verdacht gedroeg en zich niet kon identificeren en een ander omdat die toch al een hechtenis moest uitzitten.

Waar in Middelburg 's ochtends tot tien uur door bezoekers werd geklaagd dat er meer politie en beveiligers op straat waren dan publiek, sloeg de sfeer na elf uur om. Toen waren er meer bezoekers en ontstond een feeststemming. Burgemeester Koos Schouwenaar: „Ik ben blij dat al die agenten niet nodig waren. Dit geeft moed voor ons volgende evenement, de finish van de Giro d'Italia op 10 mei.”

Burgemeester Wim Dijkstra van Vlissingen, die de veiligheid zou coördineren als het fout zou lopen, heeft een rustige dag gehad, „Elk uur hebben we vergaderd over de sfeer en over de verwachtingen. Elk uur konden we concluderen dat alles positief was.”

De enige last die bezoekers hadden van de beveiliging was toen honderden mensen via een korte weg van het startpunt van de koninklijke route in Middelburg naar het eindpunt liepen. De Markt werd toen afgesloten en mensen waren kort opgesloten tussen dranghekken. Er ontstonden daarna ook opstoppingen bij de omleidingsroutes door de nauwe Middelburgse straatjes. Demmers wist daar nog niet van en wilde daarom niet reageren. Het was echter maar een kleine smet op een verder ouderwetse Koninginnedag.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993