Natuurlijk zouden mensen met van alles rekening moeten houden, ik geef dat meteen toe, heb nooit beweerd dat dat niet zou moeten zijn. Maar die rose wereld, daar leven we niet meer in. Iedereen heeft haast, hangt te dicht achter de voorligger (iedereen, ook politieauto's zie ik regelmatig met hoge snelheid vlak achter hun voorliggers hangen, het zijn net mensen) trekt zich niets aan van borden die wegwerkzaamheden veiliger moeten maken en wisselt zonder te kijken zonder richting van rijstrook. Heb ik het nog niet eens over al die fietsers op een rotonde die je netjes voorrang wil geven, maar te lamlendig zijn om hun arm uit te steken en afslaan waardoor jij je voor lul voelt staan met je goede gedrag en denkt, de volgende keer rag ik gewoon door.
Het verkeer is een grote jungle, waar niemand meer rekening met elkaar houdt en de wegbeheerder er voor moet zorgen dat het aantal doden en gewonden binnen de perken blijft.
Als je daar met goed gevolg met hoge snelheid door heen wil schieten moet je van goede huize komen, en speciale training genoten hebben. Mijn zwager zaliger was therapeut bij de KLPD in Driebergen. Hij deed niets anders als het evalueren van die agenten in porsches die inhaalpatrouille verrichten op de rijkssnelwegen. Als die maanden zonder begeleiding iedereen aan de kant drukkend, bekeuringen uitdelend en bestraffend toesprekend zich een beetje te veel koning op de weg begonnen te voelen, was het zijn taak om ze weer een beetje met beide benen op de "weg" terug te zetten. Iets dergelijks probeer ik hier misschien nu ook wel te doen. Als je uitgangspunt is, ik moet rekening met iedereen houden en slim mijn weg banen door deze jungle want niemand heeft er wat aan als ik niet heel aankom doe je veel langer met een auto. (En ga je zelf ook langer mee).
Henk
(Iemand die als taxichauffeur jarenlange ervaring heeft met het door rood rijden, vooral op zondagochtenden...)