De klagende burger die de regelgeving niet kent

Auteur Topic: De klagende burger die de regelgeving niet kent  (gelezen 5358 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 2 april 2010, 12:06:25

 "De domme burger" bestaat niet. Het is je opdracht gever, iemand die jouw salaris mogelijk maakt.


Ondanks dat ik het deels met je eens ben, de domme burger bestaat misschien niet, de onwetende wel. En als ik me ergens aan kan ergeren is het de reden dat de burger mijn salaris mogelijk maakt..... Op het moment dat ik op straat iemand met zo'n opmerking hoor komen dan is het gesprek onmiddelijk afgelopen. Dat is wel zo'n achterlijke redenering.......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 2 april 2010, 13:45:25
Een beetje confronterend als je dienstbaar niet zo hoog in je vaandel hebt maar je ver verheven voelen boven de burgerij wel, maar toch gewoon een feit. Die discussie is niet te winnen, als iemand er over begint zou ik maar gauw maken dat ik weg kwam.
Ik zie het probleem door de burgers betaald te worden, bij hen dus zo "in dienst te zijn" en hen te gelijkertijd op hun gedrag aanspreken en desnoods bekeuren, aanhouden en neerschieten niet zo.

Een kennis van mij bij de politie zei onlangs "een waarschuwingsschot is in de knie." Daar kan ik mij weer wel in vinden.  

Henk


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 2 april 2010, 15:18:25
Een beetje confronterend als je dienstbaar niet zo hoog in je vaandel hebt maar je ver verheven voelen boven de burgerij wel, maar toch gewoon een feit. Die discussie is niet te winnen, als iemand er over begint zou ik maar gauw maken dat ik weg kwam.
Ik zie het probleem door de burgers betaald te worden, bij hen dus zo "in dienst te zijn" en hen te gelijkertijd op hun gedrag aanspreken en desnoods bekeuren, aanhouden en neerschieten niet zo.

Een kennis van mij bij de politie zei onlangs "een waarschuwingsschot is in de knie." Daar kan ik mij weer wel in vinden.  

Henk

 



t is en blijft gewoon een zwakte argument... want denk jij dat ik niet net zoveel belasting betaal ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #13 Gepost op: 2 april 2010, 16:19:48
Sorry hoor waar gaat het nu om. Jij als burger moet het nu een maal accepteren dat ik als agent als ik aan het wekr ben meer mag dan jij. Is dat nu het probleem. Je gaat toch ook niet bij een brandweerman of verpleegkundige staan en zeggen hoem zij of hij zijn of haar werk moet doen. Nu bemoei je dan ook niet met mijn werk en doe gewoon wat er wordt gevraagt aan je. niet meer en niet minder.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 2 april 2010, 17:41:34
Volgens mij is het ''probleem'' dat het dienstbare er een beetje af is....eigenlijk.  ::)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 2 april 2010, 18:13:39
Het is er 'weer' af. Vroeger luisterde je naar de agent, toen kregen we een softe periode waarin de agent 'je beste vriend' was. Iedereen weet waar dat toe geleid heeft, een dalend respect voor gezag etc. En nu gaan we weer wat meer naar de: Wie niet luisteren wil moet maar voelen mentaliteit..... Ik zie het probleem niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 2 april 2010, 18:19:41
Het is problematiek waar de agent op straat helaas niets aan kan doen.
Heb deze discussie vaker gevoerd, maar ik geef het op. Niet kwaad bedoeld, maar het heeft simpelweg geen nut.. ;)

We moeten het er met z'n allen mee doen. Burger en politie, iedereen. Zolang ter Horst roept dat de politie meer gezag krijgt d.m.v. het schrijven van meer en hogere bekeuringen  :-X :D, ik geen aangifte kan doen op het bureau van overlast of een gestolen fiets wegens personeelsgebrek, maar op de terugweg van het bureau wel wordt geflitst door 3 man sterk....blablabla....

V.w.b. dat luisteren en voelen, 100 punten. Maar tegenwoordig kun je ook niet anders, lijkt het wel...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 3 april 2010, 01:00:48
Het is er 'weer' af. Vroeger luisterde je naar de agent, toen kregen we een softe periode waarin de agent 'je beste vriend' was. Iedereen weet waar dat toe geleid heeft, een dalend respect voor gezag etc. En nu gaan we weer wat meer naar de: Wie niet luisteren wil moet maar voelen mentaliteit..... Ik zie het probleem niet.

Ik sta achter hetgeen de leiding van de politie voorstaat:

http://www.politie.nl/ImagesLandelijk/artikelblauwmottowaakzaamdienstbaarjuli2008_tcm31-386228.pdf

Mooi verwoord, geen militie die een standpunt inneemt tegen die domme burgers die maar niet op hun kniën willen vallen als je voorbij komt, maar ook geen softies die vragen waarom je stenen tegen naar ze aan het gooien bent.

Gewoon genuanceerd, de politie hoort ook dienstbaar te zijn, maar niet "gedienstig". Precies wat ik bedoel.

Dit gelezen hebbende: als de gewone agent met de pet het daar niet mee eens is, zit ik daar niet meer mee. Als je alle burgers maar dom vindt, misschien ben je dan om de verkeerde redenen bij de politie gegaan.

Henk


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #18 Gepost op: 3 april 2010, 11:50:00
Niet alle burgers zijn dom, maar het moet eens ophouden met de bemoeien met mijn werk. Bemoei je lekker met je eigen werk en laat mij gewoon mijn werk doen.
IK rij niet voor jan>>>> door een rood verkeerslicht en rij ook niet vooor weet ik wat harder dan de rest van het overige verkeer en z enz.
Er is altijd welm een reden om iets te doen of te laten.

IK ben gewoon van mening wie niet luisteren wil moet maar voelen. De tijd van praten is voor bij. De tijd van doen is aangebroken immers dat wil de maatschapij ook. Dus luister naar oom en tante agent anders zit je achter de dikke deur.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 4 april 2010, 00:50:26
Nederland wordt steeds slimmer...

Doktersroman - LOI commercial 2009

Maar zonder gekheid, mensen worden mondiger. Dat is overal merkbaar, ook op scholen. Juist op scholen... daar menen kinderen van rond de 12 een mening klaar te moeten hebben. Vroeger moest je alleen opletten en luisteren. Nu heeft iedereen een mening klaar...

''Bemoei je niet met mijn werk''...ik snap je frustratie, maar de politie is nu eenmaal van ons allemaal... ;)