De klagende burger die de regelgeving niet kent

Auteur Topic: De klagende burger die de regelgeving niet kent  (gelezen 5361 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #20 Gepost op: 5 april 2010, 20:54:04
Hele leuke kreet maar hij slaat nergens op. Ik ga mijn bakker toch ook niet vertellen hoe hij zijn brood moet bakken?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 5 april 2010, 21:27:04
Er is ergens een middenweg, probeer ik te zeggen.

En een bakker is niet waakzaam en dienstbaar.  ;D Als zijn brood je niet bevalt, ga je naar een ander. Of hij gooit je z'n winkel uit.  :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 5 april 2010, 22:26:54
Er is ergens een middenweg, probeer ik te zeggen.

En een bakker is niet waakzaam en dienstbaar.  ;D Als zijn brood je niet bevalt, ga je naar een ander. Of hij gooit je z'n winkel uit.  :)

Een pleintje waarvan de buurt vind dat de jeugd daar niet hoort te zitten. Jeugd rijd op brommertjes, brommobielen etc.
De enige weg om daar te komen is via een (breed) fietspad. Diverse buurtbewoners klagen steen en been en bellen bij elke stilstaande scooter de politie.
Collega's rijden met de dienstmotor/auto over het fietspad en twee dagen later ligt er een klacht op het bureau.

Welke middenweg bedoel je?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 5 april 2010, 22:40:11
Waarschijnlijk heeft de bewoner die geklaagd heeft geen problemen met de jeugd. Je kan het aan die bewoner uitleggen zodat ze geen tweede brief meer stuurt of een briefje terug sturen dat hij/zij niet meer moet klagen want je hebt het recht om daar te rijden...
Welke manier denk je dat beter is / uiteindelijk minder werk oplevert... ::)

En ja... in een ideale wereld leven nu eenmaal geen 'lastige' mensen...  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 5 april 2010, 23:18:14
Welke manier denk je dat beter is / uiteindelijk minder werk oplevert... ::)

Daar gaat het hier volgens mij niet om ....
Mensen bemoeien zich met dingen waar ze zich niet mee hoeven/moeten bemoeien .... En met dingen waar zij zich wél mee moeten bemoeien, bemoeien ze zich niet ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #25 Gepost op: 5 april 2010, 23:36:08
amen jerom.... laat mensen eerst eens naar henzelf kijken voor ze een ander bekritiseren... ook al is die ander de publieke politie  ::)

Hij die zonder zonde zijt.... werpe den eerste steen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #26 Gepost op: 5 april 2010, 23:44:18
amen jerom.... laat mensen eerst eens naar henzelf kijken voor ze een ander bekritiseren... ook al is die ander de publieke politie  ::)

Hij die zonder zonde zijt.... werpe den eerste steen...

Dan kan nog maar een enkeling bij de politie nog een bekeuring schrijven....

Grizz, met zo'n houding tegenover de vijand (=burger) mag je in Amsterdam wel een peleton ME in je kielzog meenemen. Ik denk dat je al snel raak hebt...
Is het leger niet meer iets voor je....

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 5 april 2010, 23:48:35
Daar gaat het hier volgens mij niet om ....
Mensen bemoeien zich met dingen waar ze zich niet mee hoeven/moeten bemoeien .... En met dingen waar zij zich wél mee moeten bemoeien, bemoeien ze zich niet ....

En dat bepaal jij...

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 6 april 2010, 00:30:45
En dat bepaal jij...

Henk

Ik bepaal inderdaad wat ik doe, wat mijn bevoegdheden zijn (en/of welke bevoegdheid ik gebruik) en of mijn optreden binnen het wettelijke kader is.
Als een burger het met mijn optreden niet eens is, mag hij of zij altijd in bezwaar gaan of een klacht indienen bij mijn werkgever.
Als een burger het ergens niet mee eens is en daar (al dan niet publiekelijk) zijn gal over spuwd, verwacht ik dat deze burger ook op de hoogte is van de (relevante) wetgeving.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 6 april 2010, 00:45:53
Dus jij weet ook alles van de brandveiligheidsregels? Hoeveel mensen mogen er in een kroeg van 100 m2? En binnen hoeveel meter moet vanaf een punt in een ruimte een uitgang zitten? Iedere burger wordt toch geacht de wet te kennen...

Als dus iemand bij mij kom klagen dat het 'te' druk was dan moet ik de klager maar als antwoord geven dat hij geacht wordt de wet te kennen?? ???
Als een klant bij mij kom klagen dat het veel te druk was en dat hij niet meer bij de bar kon komen dan leg ik de klant netjes uit dat het mag en geef daarbij ook nog de relevante artikelen mee waar hij het zelf kan na lezen... Ik ga altijd van het 'goede' in de mens uit tot het tegendeel bewezen is.
Ik heb daarna nog nooit een reactie gehad dat hij/zij het daar niet mee eens is als ik het uitgelegd heb waar het een en ander staat... ;)  Het is allemaal een zaak van hoe communiceer je met een klager.  :)

[/img]