Sail Kampen: veiligheid op en rond het water

Auteur Topic: Sail Kampen: veiligheid op en rond het water  (gelezen 10547 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Gepost op: 5 april 2010, 19:57:27
Nog iemand bij Sail Kampen gekeken?

Groeten,
Mark




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2010, 20:19:24
Nog iemand bij Sail Kampen gekeken?

Groeten,
Mark
Ja, ikke..  hoezo.. ??

Op het laatste moment is besloten dat MedicalRescue.NL niet zal deelnemen..  (en dat krijgt nog een staartje, daarover later meer...)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2010, 21:03:15
Ja, ikke..  hoezo.. ??

Op het laatste moment is besloten dat MedicalRescue.NL niet zal deelnemen..  (en dat krijgt nog een staartje, daarover later meer...)

Wat een puinhoop die organisatie!

Dat is toch juist een moment dat je je aan een breed publiek kan presenteren? Zonde!

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 5 april 2010, 21:08:17
Wat een puinhoop die organisatie!

Dat is toch juist een moment dat je je aan een breed publiek kan presenteren? Zonde!

Henk

tja, alles is een kwestie van geld..  (ik was zelf ook woest..)  echter donderdag avond hebben we alle voorbereidingen ook stop gezet.. En ons als MedicalRescue.NL niet op sail laten zien..  Later meer...


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #4 Gepost op: 5 april 2010, 22:11:22
Nog iemand bij Sail Kampen gekeken?

Groeten,
Mark
Ja hoor, heb de gehele dag dienst gehad met de ambu, Geen incidenten. Het Rode Kruis deed de hulpverlening en heeft het goed georganiseed. OVDG van IJsselland aanwezig geweest de afgelopen dagen, en continu overleg gehad met de OVDP(politie) en organisatie. Ik heb zelf nog met de burgemeester van Kampen gesproken en die was zeer tevreden. Mooi evenement en hulpverlening goed geregeld, niets gemist in de hulpverlening, de juiste mensen op de juiste plaats. ;D ;D
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #5 Gepost op: 5 april 2010, 23:18:33
En welke organisatie pakt dan het watergedeelte? Brandweer of politie?

Ik kan me zo voorstellen dat je als organisatie van een waterevenement wel over dat soort dingen nadenkt (moet denken)...

Voor de volgende editie kunnen ze bellen hoor!

Groeten,
Mark


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2010, 23:24:15
En welke organisatie pakt dan het watergedeelte? Brandweer of politie?

Ik kan me zo voorstellen dat je als organisatie van een waterevenement wel over dat soort dingen nadenkt (moet denken)...

Voor de volgende editie kunnen ze bellen hoor!

Groeten,
Mark

Ik neem aan dat in de vergunning heeft gestaan dat er professionele waterbeveiliging(dus niet de organisatie in bootjes... ik zal me er maar niet verder over uitlaten :-X) aanwezig moet zijn...

Daar zijn ze hier soms wel makkelijk mee: geen reddingsbrigade = geen evenement ;)


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2010, 23:28:39
En welke organisatie pakt dan het watergedeelte? Brandweer of politie?

Ik kan me zo voorstellen dat je als organisatie van een waterevenement wel over dat soort dingen nadenkt (moet denken)...

Voor de volgende editie kunnen ze bellen hoor!

Groeten,
Mark
het watergedeelte was voor rekening van de KLPD, en dit zijn geen onervaren jongens. ;) ;) ;)
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 5 april 2010, 23:34:10
het watergedeelte was voor rekening van de KLPD, en dit zijn geen onervaren jongens. ;) ;) ;)

Dus de politie heeft wat geld over om een (commercieel) water evenement te beveiligen... ::) ::) In hoeverre klopt jou informatie dat de KLPD verantwoordelijk was voor het redden van mensen tijdens het evenement? ??? Horen zeggen of uit eerste hand? ???


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 6 april 2010, 00:30:11
Uit eerste hand..

Coordinatie was een ovd-b, ovd-p en ovd-g aanwezig op 2e paasdag..

Brandweer was het gehele evenement niet aanwezig, er was niemand die direct te water kon.
KLPD was slechts een gedeelte van evenement aanwezig, hadden geen kleine rib bij zich, en geen persoonlijke beschermingsmiddelen om te water te gaan. tussen de boten.. etc..

De organisatie van sail heeft geschooid bij de marine om twee bootjes beschikbaar te houden.. De Marine heeft slechts de eerste avond beschikbaar geweest.. echter zonder PBM om direct te water te gaan..
Er waren geen andere partijen aanwezig die direct te water konden gaan..

afzettingen rond het water, en ponton voldeden niet aan de normen..  en door fouten in de routing van de publiek zouden er zo diverse mensen door de menigte in het water belanden door het opstuwen van publiek.
Door een politie-agent is dit gevaar signaleerd, en heeft door het verwijderen van afzettingen, voorkomen dat er dit uit de hand zou lopen....

Ik heb gesproken met de KLPD te water, en zij waren er niet voor reddingen, de marine ook niet,  het NRK niet..  Oowja, als het nodig is dat zullen ze wel iets doen.. maar er was geen vorm van incidentsignalering, incident response en communicatie voor afgesproken..

Maar goed dit geval krijgt nog een staartje..