Salaris politiemedewerkers

Auteur Topic: Salaris politiemedewerkers  (gelezen 1723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Gepost op: 27 maart 2010, 18:26:56
Een beetje in navolging van het topic over de bezuinigingen:

Wie bepaalt de hoogte van de salarissen binnen een korps? Is dat het korps(leiding) zelf, of de minister van BZK?
Bij beide kan ik niet geloven dat ze instemmen met de hoge salarissen van de topfuncties binnen de politie, of de externen of de ICT-mensen... Van BZK kan ik misschien nog geloven dat ze bij normaal politiepersoneel het loon zo laag mogelijk willen houden. Ben benieuwd :)




MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2010, 19:38:26
Salaris van Externen is zoooo overtrokken in de media. Dat betreft het bedrijfstarief van de bedrijven, dat is niet hetgeen wat de consultants zelf in hun zak steken. Vergelijk het met het uurtarief bij de garage, dat steekt de monteur ook niet netto in z'n zak.

En wat betreft het vaststellen van die tarieven van externen, dat gaat via europese aanbestedingen. Het salaris van ICT'ers van VtsPn valt gewoon ook onder de Politie CAO. Hangt een functieschaal aan, en op basis van ervaring worden mensen ingeschaald. Dat bepaald P&O.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #2 Gepost op: 6 april 2010, 11:07:08
Daarbij komt dat de ICT salarissen een beetje markt conform moeten zijn wil je ICT'ers trekken.
En dan kom je bij dit soort salarissen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2010, 20:14:04
Alleen als je dan met dat salaris geen netwerk fatsoenlijk in de lucht kan houden dan wordt jij wel verantwoordelijk gehouden! En ben je waarschijnlijk de opdracht kwijt. Nu Noord-Oost weer goed werkt zie ik alweer een nieuw netwerk binnen de politie crashen. Het zit er aan te komen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #4 Gepost op: 13 april 2010, 08:43:21
Alleen als je dan met dat salaris geen netwerk fatsoenlijk in de lucht kan houden dan wordt jij wel verantwoordelijk gehouden! En ben je waarschijnlijk de opdracht kwijt. Nu Noord-Oost weer goed werkt zie ik alweer een nieuw netwerk binnen de politie crashen. Het zit er aan te komen.
En dat gaat me te ver om hier te bespreken. :)