GRIP 2 Gaslekkage Kadoelen Barsbeek - Sint Jansklooster 06-04-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Gaslekkage Kadoelen Barsbeek - Sint Jansklooster 06-04-2010  (gelezen 4871 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #10 Gepost op: 6 april 2010, 15:56:48
er valt volgens google maps niet heel veel te evacueren op een paar woonhuizen na.

Nee,
http://www.hetkampererve.nl/INFORMATIE.html

Ook een camping!!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #11 Gepost op: 6 april 2010, 16:09:13
6x TS, een beetje raar getal (1,5 peloton). Zal ongetwijfeld een reden voor zijn, maar ik ben benieuwd wat er aan de hand is  ^-^


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 6 april 2010, 16:12:52
6x TS, een beetje raar getal (1,5 peloton)

Kan er alleen maar opgeschaald worden in pelotons dan?


Salland123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #13 Gepost op: 6 april 2010, 16:15:02
Een deel van Sint Jansklooster is afgezet in verband met een gaslek. Het gaat om een deel van de Kadoelen.

Het lek is vermoedelijk ontstaan door graafwerkzaamheden. Later meer

bron: www.rtvoost.nl


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #14 Gepost op: 6 april 2010, 16:19:27
update rtvoost.nl

In Sint Jansklooster is basisschool Eben Haezer ontruimd vanwege een gaslek.

De leerlingen worden met bussen overgebracht naar bezoekerscentrum De Wieden in Sint Jansklooster. De oorzaak van het gaslek is nog niet duidelijk. Een gebied rondom de school is afgezet. Volgens omstanders zijn er vlakbij de school graafwerkzaamheden geweest en zou het gaslek daardoor ontstaan zijn. De ouders van de basisschoolleerlingen zijn geïnformeerd over het lek en kunnen hun kinderen bij het bezoekerscentrum ophalen.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #15 Gepost op: 6 april 2010, 16:22:45
Toch wel handig dan, een paar man van de rode kolom die even kunnen helpen bij de evacuatie van zo'n basisschool. Verder heb ik ervaren dat de BHV op kleinere scholen (en zeker in landelijk gebied) slecht geregeld is.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #16 Gepost op: 6 april 2010, 17:49:13
Toch wel handig dan, een paar man van de rode kolom die even kunnen helpen bij de evacuatie van zo'n basisschool. Verder heb ik ervaren dat de BHV op kleinere scholen (en zeker in landelijk gebied) slecht geregeld is.

Hier ben ik het geheel mee eens. Er zijn diverse basisscholen, waar men niet over een BHV'er beschikt.
Gelukkig heeft de basisschool alwaar ik werk prima BHV'ers en ook een uitstekend calamiteitenplan. Hopelijk hoeft dit nooit gebruikt te worden, maar het geeft een veilig gevoel dat je je leerlingen op een veilige en vooral effectieve manier kan evacueren indien nodig.


Ricardo van der Vegt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #17 Gepost op: 6 april 2010, 17:55:01
In Sint Jansklooster zijn dinsdagmiddag een basisschool en tientallen huizen ontruimd in verband met een gaslek.

Het gaslek is veroorzaakt tijdens werkzaamheden vlakbij de school. Door een graafmachine is een hap van vijf centimeter uit een gasleiding gehaald. Monteurs van Enexis zijn bezig met repareren van het gaslek en controleren op gaslucht. Een gebied rondom de school is nog steeds afgezet.

rtvoost.nl


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #18 Gepost op: 6 april 2010, 17:56:05
Kan er alleen maar opgeschaald worden in pelotons dan?

Niet altijd. Er kan per TS opgeschaald worden t/m 4 maal TS. Dit is een peloton (+ HA, HV en PC)
De volgende opschaling is meteen een peloton wat zich verzameld op een uitgangstelling. Vervolgens kan uit dat peloton het nodige
ter plaatse worden gestuurd. De opschaling daarna is een compagnie.
Assumption is the mother of all fuck-ups


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #19 Gepost op: 6 april 2010, 20:08:00
Niet altijd. Er kan per TS opgeschaald worden t/m 4 maal TS. Dit is een peloton (+ HA, HV en PC)
De volgende opschaling is meteen een peloton wat zich verzameld op een uitgangstelling. Vervolgens kan uit dat peloton het nodige
ter plaatse worden gestuurd. De opschaling daarna is een compagnie.

Hunter stelde volgens mij een retorische vraag
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.