GRIP 2 Middelbrand Industrie Akzo Welplaatweg - Rotterdam 07-04-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand Industrie Akzo Welplaatweg - Rotterdam 07-04-2010  (gelezen 11101 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Reactie #20 Gepost op: 7 april 2010, 18:32:17
p2kflex
18:31:57 07-04-10GROUP-1PRIO 1 BR501 Bedrijvenpark Botlek (Akzo) Welplaatweg 12 Botlek Rotterdam Industriebrand (Middel Brand: ja) (grip: 2) Vak: 5990625
GRIP 21400591Gezamenlijke Brandweer (Rozenburg) (Blusploeg - BR 50.1)
GRIP 21400592Gezamenlijke Brandweer (Rozenburg) (Blusploeg - BR 50.1)
GRIP 21400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #21 Gepost op: 7 april 2010, 18:32:27
Op http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2010%2Fapril%2FBrand%20uitgebroken%20bij%20Akzo%20in%20de%20Botlek
staat een soortgelijk bericht.
Het zou gaan om de fabriek waar lampenolie wordt geproduceerd.
Er zou brand zijn in een afgelegen opslagplaats die nu met schuim wordt bestreden.


edwin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #22 Gepost op: 7 april 2010, 18:34:44
excuses


Grote uitslaande brand Akzo op plent
07-4-2010
Rotterdam - Bij Akzo aan de Welplaatweg in het Botlekgebied woedt op dit moment een grote brand op een plent. Kort na zessen kwam de melding binnen bij de brandweer. De brandweer is met veel materieel ter plaatse. 3097 is de stof die brand heeft gevat. Het vuur is uitslaand, volgens één van onze fotografen..

Er is Grip-2 uitgevaardigd door de hulpdiensten. Later meer informatie.

bron: media tv


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 7 april 2010, 18:38:49
Grote uitslaande brand Akzo op plent
bron: media tv

Oh my God, waar moet het toch heen met de media...


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #24 Gepost op: 7 april 2010, 18:46:08
Oh my God, waar moet het toch heen met de media...
Ik snapte er niks van, tot ik het hardop uitsprak... ::) :'(


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #25 Gepost op: 7 april 2010, 18:56:41
Stof 3097, wat is dat nu feitelijk? Mijn ADR-tabelletje zegt alleen maar dat je 't niet mag vervoeren, dat het brandbaar en oxiderend is en dat ik het dus -volgens mij- liever niet op zolder heb liggen... En schijnbaar wordt het gebruikt bij de productie van lampolie(?)
En via google kan ik 't ook niet achterhalen... Ja, Paraffine wordt gebruikt bij de productie van lampolie maar dat zal 't allicht niet zijn ;)
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #26 Gepost op: 7 april 2010, 19:15:34
Stof 3097, wat is dat nu feitelijk? Mijn ADR-tabelletje zegt alleen maar dat je 't niet mag vervoeren, dat het brandbaar en oxiderend is en dat ik het dus -volgens mij- liever niet op zolder heb liggen... En schijnbaar wordt het gebruikt bij de productie van lampolie(?)
En via google kan ik 't ook niet achterhalen... Ja, Paraffine wordt gebruikt bij de productie van lampolie maar dat zal 't allicht niet zijn ;)
Volgensmij is 3097 alleen een vervoersaanwijzing, en géén stofidentificatienummer. Het is mij in ieder geval uitgelegd als een verzamelnummer voor diverse stoffen met dezelfde gedraging. De stof heeft in ieder geval gevaarsklasse 4.1: bij mijn weten een behoorlijk explosief goedje!

edit aanvulling: 4.1 is een brandbare vaste stof, volgens de IMDG normering


J005T

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 7 april 2010, 19:18:29
Nieuwe foto op http://twitpic.com/show/large/1dv9z0


Ik vond dit citaat van een lezer op Rijnmond (link)wel raak: "Wat hebben die mensen toch pech in de Hoeksewaard. Eerst krijgen ze te maken met meer stroomstoring raakt de lampenolie ook nog op. Nou dat wordt dan een hoop aanstekers inslaan."
Te flauw? Te off topic?


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2010, 19:23:11
Metershoge vlammen bij brand        
Woensdag, 07 april 2010 19:21

BOTLEK - Bij een fabriek van Akzo Nobel is woensdagmiddag brand uitgebroken. Metershoge vlammen sloegen volgens ooggetuigen uit de fabriek, waar lampenolie wordt gemaakt. De brand ging gepaard met hevige zwarte rook. Het scheepvaartverkeer op het Hartelkanaal was tijdelijk stilgelegd. Volgens een woordvoerder van Akzo zijn er geen gewonden gevallen. De brand werd door de massaal ter plaatse gekomen brandweer met schuim geblust.

Er werd opgeschaald naar een GRIP 2 situatie. Er was geen gevaar op overslaan van het vuur. De brandweer had even voor zeven uur aangegeven de brand onder controle te hebben.

Bron en foto's: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=813
ivm overeenkomst met fotograaf geen foto's hier te plaatsen