GRIP 2 Middelbrand Industrie Akzo Welplaatweg - Rotterdam 07-04-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand Industrie Akzo Welplaatweg - Rotterdam 07-04-2010  (gelezen 11103 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #30 Gepost op: 7 april 2010, 19:25:18
Zo spannend zie het er op de foto`s niet meer uit.
hier een foto vooralsnog http://mediatv.nl/nieuws/4396/Grote_brand_bij_Akzo_Nobel.html


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
343, never forget.


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #32 Gepost op: 7 april 2010, 19:30:19
Volgensmij is 3097 alleen een vervoersaanwijzing, en géén stofidentificatienummer. Het is mij in ieder geval uitgelegd als een verzamelnummer voor diverse stoffen met dezelfde gedraging. De stof heeft in ieder geval gevaarsklasse 4.1: bij mijn weten een behoorlijk explosief goedje!

edit aanvulling: 4.1 is een brandbare vaste stof, volgens de IMDG normering

dat weet ik. Maar, wát zou het kunnen zijn? zit het in de hoek van kalium, magnesium of lijkt het toch stiekem meer op zwavel?
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #33 Gepost op: 7 april 2010, 19:31:21
Citaat
Metershoge vlammen bij brand        
Woensdag, 07 april 2010 19:21

BOTLEK - Bij een fabriek van Akzo Nobel is woensdagmiddag brand uitgebroken. Metershoge vlammen sloegen volgens ooggetuigen uit de fabriek, waar lampenolie wordt gemaakt. De brand ging gepaard met hevige zwarte rook. Het scheepvaartverkeer op het Hartelkanaal was tijdelijk stilgelegd. Volgens een woordvoerder van Akzo zijn er geen gewonden gevallen. De brand werd door de massaal ter plaatse gekomen brandweer met schuim geblust.

Er werd opgeschaald naar een GRIP 2 situatie. Er was geen gevaar op overslaan van het vuur. De brandweer had even voor zeven uur aangegeven de brand onder controle te hebben.

Bron en foto's: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=813
ivm overeenkomst met fotograaf geen foto's hier te plaatsen

volgens mij word er gevraag om geen foto`s op het forum te zetten!


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #34 Gepost op: 7 april 2010, 19:34:11
volgens mij word er gevraag om geen foto`s op het forum te zetten!

is ook niet het geval, welke zelfde fotograaf maar andere bron :) ;)


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #35 Gepost op: 7 april 2010, 19:36:31
dat kan ok O0


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #36 Gepost op: 7 april 2010, 19:41:11
dat weet ik. Maar, wát zou het kunnen zijn? zit het in de hoek van kalium, magnesium of lijkt het toch stiekem meer op zwavel?
Ik ga uit van een magnesium-sulfaat, wat ik hier in een chemie-boek tegen kom. Overigens staat bovenaan de bladzijde bij nummer 3097 ook 'Magnesium Lauryl Sulfaat'... ::)

Gezondheidswerkingen: irriterend aan luchtwegen, ogen en huid. Het spulletje vermengd zich met water, reageert er niet heftig op. Verdere info was al bekend...


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #37 Gepost op: 7 april 2010, 19:44:37
Ik ga uit van een magnesium-sulfaat, wat ik hier in een chemie-boek tegen kom. Overigens staat bovenaan de bladzijde bij nummer 3097 ook 'Magnesium Lauryl Sulfaat'... ::)

Gezondheidswerkingen: irriterend aan luchtwegen, ogen en huid. Het spulletje vermengd zich met water, reageert er niet heftig op. Verdere info was al bekend...

kijk, dáár hebben we wat aan...
Dat wordt gebruikt bij de fabrikage van lampolie? voor het onttrekken van water?
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #38 Gepost op: 7 april 2010, 19:46:02

Bron: actueel-fotograaf.nl - Weinig meer te zien.
[off-topic]Zo, die vogels hebben al flink wat klodders op z'n sensor achter gelaten. Goeiemiddag hé! :-) [/off-topic]

Die waterschermen zijn er neem ik aan om de gevaarlijke stoffen uit de lucht te krijgen? Vallen die dan 'op de grond'? Hoe werkt zoiets nou eigenlijk?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #39 Gepost op: 7 april 2010, 19:50:22
Echt geen flauw idee wat ze daar bij Akzo allemaal uitspoken! Ben daar verder niet bekend op de 'plent' (zoals hiervoor genoemd ;D), wellicht dat ik er binnenkort aan het werk moet... Bij eventuele interesse kan ik het dan heeeeeeeeeel misschien uitzoeken ;)

Met die waterschermen wat daar in de lucht staat te spuiten kan je gevaarlijke stoffen indammen: het water verzwaart de gevaarlijke stofjes in de lucht en laat het neerslaan binnen het terrein.