Jij wil dus zeggen dat een boswachter waarvoor het wettelijk niet is geregeld toch met ogs rondrijd en dat wordt gedoogd. Laat hem het eens bij ons proberen, heeft hij een uitdaaging. Zal niet deze eerste zijn die met ogs rondrijd en gewoon aan de kant wordt gezet en even tekst en uitleg mag geven. Volgens mij wordt er in de regeling danwel ontheffing niet gesproken over wel of niet openbaar zijnde wegen. Maar dat moet ik eens nakijken.
Ik heb het over de aanwezigheid van OGS, niet over het met OGS op de openbare weg rijden. Tot een tijdje geleden was dit ook het geval met een aantal reddingsbrigade's, welke al lang met blauw+twee/drietoon op de auto reden, echter alleen in opdracht van de ambulance/brandweer/politie meldkamer.
Deze hadden dus ook jaren OGS op de voertuigen zitten, óók toen het nog niet wettelijk geregeld was.
Als ik naar een aantal boswachters/jachtopzieners op de Veluwe kijk, weet ik een aantal welke signalering aanwezig hebben. Deze rijden alléén door de bossen cq. bospaden (en natuurlijk indien noodzakelijk) met OGS (brand, AED, etc) maar deze gebruiken de auto ook op de (vrije) openbare weg. Met OGS aanwezig echter niet ingeschakeld.
Zelfde geld voor de bedrijfsbeveiliging van een aantal (grotere) bedrijven, deze hebben blauw+tweetoon aanwezig (noem Securitas in de havens) en rijden óók (zonder OGS) op de openbare weg.