Special Care Ambulances

Auteur Topic: Special Care Ambulances  (gelezen 41001 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #90 Gepost op: 3 april 2014, 23:02:37
Voor de liefhebbers, de 95 JFB 7 heet nu 09-310
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 18 april 2014, 22:30:02


Dienst: Regionale Ambulance Voorziening Utrecht
Post: Soesterberg
Roepnummer: 09-310
Soort voertuig: Pediatric Intensive Care Unit (PIC)
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter 518CDI
Kenteken: 95-JFB-5
Byzonderheden: Is al bij diverse regio's in dienst geweest. Vervangt een Volkswagen Transporter T5
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #92 Gepost op: 19 april 2014, 12:23:23
Zozo! de eerste Sprinter bij de RAVU. Wereldnieuws om dat de RAVU nog steeds zweert bij lage auto's, ook voor het spoedwerk waarbij je je k**t niet kan keren achterin als ook nog de helidoc. of een 2e pleeg meerijdt. Ben erg benieuwd hoe de chauffeurs het rijden met deze auto's gaan ervaren. De MICU van de RAVU is n.l. op een MB Vario gebouwd. Echt een vrachtwagen met veel herrie binnen. De PICU wordt / werd ook gereden door gewone chauffeurs, dus niet alleen de MICU groep.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #93 Gepost op: 19 april 2014, 12:25:33
Wat is het voordeel van een speciale auto voor pediatrisch vervoer? Ik heb van een collega begrepen dat men in Amsterdam een andere trolley achterin schuift naar gelang de patiëntencategorie.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #94 Gepost op: 19 april 2014, 19:02:17
Citaat van: -Joost- link=msg=1259843 date=1397903133
Wat is het voordeel van een speciale auto voor pediatrisch vervoer? Ik heb van een collega begrepen dat men in Amsterdam een andere trolley achterin schuift naar gelang de patiëntencategorie.
Als je de laatste lichting Micu's bekijkt (algemeen gezien dus Micu, Picu Nicu) dan zie je dat ze bij de speciaal daarvoor uitgeruste voertuigen een compleet IC bed naar binnen rijden, daar is wat extra ruimte voor nodig. Deze voertuigen zijn dan ook uitgerust met een laadklep, ook weer extra gewicht dus word er voor een zwaardere uitvoering gekozen. Soms moet er ook wat extra personeel mee, en daar is in de meeste Micu's dan ook plek voor
In regio 16 rijd zelf een meerlingen ambulance rond, 16-130, dit voertuig vervoerd de moeder en meerdere kinderen.
In sommige regio's word inderdaad gewoon een reguliere ambulance gebruikt maar dan kan het soms toch wat krap worden.  ;)


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #95 Gepost op: 19 april 2014, 20:10:10
Citaat van: mark hes link=msg=1259936 date=1397926937
Als je de laatste lichting Micu's bekijkt (algemeen gezien dus Micu, Picu Nicu) dan zie je dat ze bij de speciaal daarvoor uitgeruste voertuigen een compleet IC bed naar binnen rijden, daar is wat extra ruimte voor n odig. Deze voertuigen zijn dan ook uitgerust met een laadklep, ook weer extra gewicht dus word er voor een zwaardere uitvoering gekozen. Soms moet er ook wat extra personeel mee, en daar is in de meeste Micu's dan ook plek voor
In regio 16 rijd zelf een meerlingen ambulance rond, 16-130, dit voertuig vervoerd de moeder en meerdere kinderen.
In sommige regio's word inderdaad gewoon een reguliere ambulance gebruikt maar dan kan het soms toch wat krap worden.  ;)

En dat laatste geldt helemaal voor de lage RAVU auto's. Daarin een couveusebrancard (zware boel!) of de PICU brancard ( nog zwaarder en groter!) plaatsen betekent ongeveer aan je max. laadvermogen zitten. Daarbij gaat de neonatoloog en soms een neo- of kinder-IC pleeg mee, en je snapt wel dat dit niet veilig en verantwoordt in een reguliere RAVU-ambulance kan.  Van een werkbare omgeving achterin/onderweg is dan ook geen sprake meer. Maar in een Sprinter ziet dat er weer anders uit v.w.b. ruimte en draagvermogen. Vandaar dat ook de RAVU al enige jaren grotere auto's gebruikt voor de couveuseritten, eerst één van de mislukte Terbergauto's (was ook geen succes), later de standaard VW bus, en nu dus de container.