En ik vraag me inderdaad af wat de amsterdamse reddingsbrigade aan operationele taken uitvoert en op welke wijze? Als ik zo een beetje rondneus op de site krijg ik niet echt het idee dat er regulier veel aandacht aan wordt besteed en het zwemmen toch meer de hoofdtaak is, dit is zeker niet negatief bedoelt. Ik heb al meer verhalen gehoort dat de gemeente Amsterdam niet zo open staat voor waterhulpverlening (IJmeer etc.)... Misschien voor jullie een kans om in te springen, in samenwerking met de brandweer en gesteund door het RVR project
nee, wij hebben idd geen operationele taak binnen amsterdam,en daar zal je ook niets van terug vinden op het net want wij hebben nog geen site. is wel in de maak. wij zijn ooit in het verleden met ijburg i.s.m. de knrm bezig geweest, alleen heeft de gemeente ook daar de handen vanaf getrokken , zij wilde geen geld leveren. wij staan hier nog steeds voor open.
wij zijn voornamelijk aanwezig bij evenementen in amsterdam, zo'n 10 stuks per jaar. helaas hebben wij geen eigen onderkomen meer, waardoor ook onze beveiliginsgroep enorm verkleint is, je hebt dan weinig meer te bieden. instruktie- en bestuurs tekort dus ga je je prioriteiten ook anders leggen. wat betreft de brandweer, ja wat zal ik zeggen, ik heb 2 jaar geleden een gesprek gevoerd met de hoofd oov van de brw a'dam, de eerste vraag die hij mij stelde was : " denk je dat jullie serieus genomen worden" rest my case zou ik zeggen( voor de rest wel een goed gesprek gehad). we hebben nu wel sinds een jaar een plek op de kazerne Amstelveen gekregen zodat onze boten nu binnen staan. we zullen ook dit jaar een oefeningetje gaan draaien met amstelveen , deze kazernemanager snapt wel de bedoeling van de reddingsbrigade en we zijn nu wel bekend bij de meldkamer, maar aangezien onze aanrij tijd vrij lang is zullen wij alleen gebeld worden bij langdurige incidenten.
gr. Walter