Reddingsbrigade Amsterdam

Auteur Topic: Reddingsbrigade Amsterdam  (gelezen 6655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Gepost op: 6 april 2010, 16:03:37
Wie doet de waterbeveiliging in A'dam dan?

Ik meende ergens gelezen te hebben dat de 'reddingsbrigade kennemerland' het westelijk deel van het Noordzeekanaal bewaakt op verzoek van de veiligheidsregio Kennemerland...?!

Joost

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2010, 16:10:16
Bestaat er al een Reddingsbrigade Kennemerland dan??????

Ik zou niet weten wat Amsterdam doet, ik weet dat bij vorige edities een aantal boten van RB Adam en waterpolitie in de grachten aanwezig waren, maar hoe dat in 2010 gaat zou ik niet weten?

Wat betreft sail-in / sail-out weet ik wel dat voor het Kennemerland gedeelte op dit moment een aantal zaken worden opgetuigd waarbij de diverse disciplines (net zoals in 2005,2000, 1995) zeer nauw samen werken in een veiligheidsplan.  8)
[img]/img]

walter

• Junior gebruiker
  • **
    • amsterdamse reddingsbrigade
Reactie #2 Gepost op: 7 april 2010, 12:59:03
Bestaat er al een Reddingsbrigade Kennemerland dan??????

Ik zou niet weten wat Amsterdam doet, ik weet dat bij vorige edities een aantal boten van RB Adam en waterpolitie in de grachten aanwezig waren, maar hoe dat in 2010 gaat zou ik niet weten?

Wat betreft sail-in / sail-out weet ik wel dat voor het Kennemerland gedeelte op dit moment een aantal zaken worden opgetuigd waarbij de diverse disciplines (net zoals in 2005,2000, 1995) zeer nauw samen werken in een veiligheidsplan.  8)

zowel de r'brigade amsterdam als reddingsteam a'dam zijn niet benaderd voor de waterbeveiliging tijdens sail amsterdam 2010. ook in 2005 hebben wij de beveiliging niet gedaan, er zijn andere brigades uit het land wel bezig geweest toen in 2005, maar de stichting heeft toen gekozen voor de knrm ( die waren er toch al voor demo's) en de marine. we hopen ook dat deze editie niet andere brigade's de water beveiliging gaan doen zonder er ons in te kennen. de afgelopen jaren zijn er al teveel brigades geweest die onder onze duiven schieten, wat ons aardig wat geld heeft gekost en de bond doet er niets aan!! helaas neemt de gemeent Amsterdam het niet zo nauw met de a'damse reddingsbrigade. we zijn inmiddels al 3 jaar dakloos en als je aan klopt krijg je 0 op het request.

gr. walter

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #3 Gepost op: 7 april 2010, 13:09:46
zowel de r'brigade amsterdam als reddingsteam a'dam zijn niet benaderd voor de waterbeveiliging tijdens sail amsterdam 2010. ook in 2005 hebben wij de beveiliging niet gedaan, er zijn andere brigades uit het land wel bezig geweest toen in 2005, maar de stichting heeft toen gekozen voor de knrm ( die waren er toch al voor demo's) en de marine. we hopen ook dat deze editie niet andere brigade's de water beveiliging gaan doen zonder er ons in te kennen. de afgelopen jaren zijn er al teveel brigades geweest die onder onze duiven schieten, wat ons aardig wat geld heeft gekost en de bond doet er niets aan!! helaas neemt de gemeent Amsterdam het niet zo nauw met de a'damse reddingsbrigade. we zijn inmiddels al 3 jaar dakloos en als je aan klopt krijg je 0 op het request.
gr. walter

Is er uberhaupt een centrale aansturing voor reddingbrigades in Nederland?
Ik heb het idee dat alle brigades maar een eind aan klooien zonder enige landelijke sturing of heb ik dat helemaal verkeerd?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 7 april 2010, 13:32:00

gr. walter

mmm, als jullie zo graag willen redden, er is genoeg te doen op het IJ en IJmeer. Nu moeten wij helemaal uit Huizen komen om daar de helpende hand te bieden aan Amsterdammers in problemen. En als we dan ons willen laten zien tijdens Sail dan worden jullie ineens actief?

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 april 2010, 13:34:33
mmm, als jullie zo graag willen redden, er is genoeg te doen op het IJ en IJmeer. Nu moeten wij helemaal uit Huizen komen om daar de helpende hand te bieden aan Amsterdammers in problemen. En als we dan ons willen laten zien tijdens Sail dan worden jullie ineens actief?

Henk

Maar niet op uitnodiging van de organisatie en als integraal onderdeel van het veiligheidsplan neem ik aan?
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 7 april 2010, 14:12:38
Maar niet op uitnodiging van de organisatie en als integraal onderdeel van het veiligheidsplan neem ik aan?

Bij begeleiding Sail vielen wij rechtstreeks onder de controlepost van de beveiliging van Sail. Wij hadden onze hulp aangeboden en die werd geaccepteerd.
Er was toen een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen en naast de Marifoon hadden we daar contact mee met de Organisatie.
Ik heb nog ergens een bootsmansfluitje en een bedankbrief, gekregen van de KLPD voor het redden van twee agenten in een polyester bootje die onder de Missisippie Queen dreigden te komen door Motorpech.
Leuke dag wel.
Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 april 2010, 15:46:43
Bij begeleiding Sail vielen wij rechtstreeks onder de controlepost van de beveiliging van Sail. Wij hadden onze hulp aangeboden en die werd geaccepteerd.
Er was toen een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen en naast de Marifoon hadden we daar contact mee met de Organisatie.
Ik heb nog ergens een bootsmansfluitje en een bedankbrief, gekregen van de KLPD voor het redden van twee agenten in een polyester bootje die onder de Missisippie Queen dreigden te komen door Motorpech.
Leuke dag wel.
Henk

aha..en de financiele vergoeding/brandstof)/lunches/diner etc...wat hebben jullie daarover afgesproken? Normaal is het namelijk zo dat bij grootschalige inzetten er vooraf middels overeenkomsten afspraken worden gemaakt (die aansluiten bij het in veiligheidsplan gestelde eisen) over alle randvoorwaarden/vergoedingen/communicatieplan etc...

Overigens zal sail-in /sail-out begeleiding (voor kennemerland) voor alle veiligheidsdiensten waarschijnlijk op c2000 plaats vinden..met een redned centralist op de gemeenschappelijke meldkamer: korte lijnen, rustige/duidelijke communicatie.
[img]/img]

walter

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 7 april 2010, 16:01:39
henk,

jammer dat je zo reageert, wij hebben het beste voor en zouden graag een post/ onderkomen in amsterdam willen hebben, het probleem blijft gewoon dat de gemeente amsterdam ons niet als veiligheidspartner ziet maar meer als hobbyclub (denken wij) en er gewoon geen geld beschikbaar wordt gesteld. wij krijgen ook geen subsidies en hebben gewoon te maken met 16 deelraden die weer naar elkaar doorverwijzen. wij hebben al de sail's vanaf begin tot en met 2000 altijd beveiligd naar volle tevredenheid van de toen zittende sailcommissie. na 2000 is er een nieuwe commissie gekomen die ons overbodig vond en ook in 2005 hebben we het nog geprobeerd maar helaas. het gaat er ook niet om dat we nu opeens ons zouden moeten laten zien zoals jij het stelt. wij zijn op heel veel evenementen in de stad te vinden. bij het aanvragen van een vergunning worden wij zelfs aangeprezen door die afdeling. alleen hogerop wil het nog niet zo. de afgelopen 8 jaar zijn wij ook bezig geweest om een gesprek te krijgen met de burgemeester maar helaas mocht dat er niet van komen.

walter

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 7 april 2010, 16:24:42
Is er uberhaupt een centrale aansturing voor reddingbrigades in Nederland?
Ik heb het idee dat alle brigades maar een eind aan klooien zonder enige landelijke sturing of heb ik dat helemaal verkeerd?

dat idee hebben wij ook al een paar jaar!!! is de bond er nu voor ons of voor zijn wij er voor de bond?????

gr. walter