onderhoud ambulances

Auteur Topic: onderhoud ambulances  (gelezen 9033 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 14 mei 2004, 20:45:48
Wat gebeurt er eigenlijk met tweede handse lage mercedes ambulances, dus ik bedoel dan de E-classe, niemand wil toch een verhoogde en verlengde E.

In Goes rijd er een meubelstoffeerderij rond met een (hele) oude ambulance. Verder zie je ze inderdaad niet zoveel rijden...
Zeeland heeft een aantal jaren geleden ongeveer 6 ambulances geschonken aan een land in Oost-Europa (weet niet welke). Als meer diensten dat doen is het een logische verklaring.

Christian

marek

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2004, 11:34:48
In Goes rijd er een meubelstoffeerderij rond met een (hele) oude ambulance.
Christian

kun je er een foto van maken?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2004, 12:39:06
Waarom zou een rav of in dit geval een ggd het kenteken laten veranderen net voordat ze een ambulance inruilen.En van die stickers is misschien niet raar want een particulier mag niet zomaar met een ambu rijden dus dan zou het wel raar zijn als er wel ambulance op de zijkamt mag staan en geen lampen en geluid.
Maar het leuke is toen alles van de chevy was gehaald ging nog iedereen voor die kennis van mij aan de kant en ze gaven voorrang wanneer het niet  hoefde, de auto werd dus nog steeds als ambu gezien ondanks dat er geen lampen stickers of geluid op zat.

Dit bedoel ik dus o.a. met de'' fake ambulances'' afvoeren naar de sloop die oude ambus en anders maar stallen  in een museum.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

marek

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2004, 16:01:56
Afvoeren is wl jammer maar zou soms wel beter zijn

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2004, 16:05:31
wat is nu het probleem dat een ambulance die afgeschreven is en buiten dienst is gesteld,een 2e leven gaat krijgen als priveauto of als bestelwagen bij een bedrijf?
Als ik zie hoeveel oude brandweerauto,s een 2e leven krijgen,als prive auto/bedrijfswagen.Ik zie het probleem niet zo ???

marek

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2004, 17:03:06
ik vind het perfect dat de ambulances worden hergebruikt dat heb ik zelfs liever dan dat ze gesloopt  worden, maar wij waren een beetje over de regels en a.p.k. eisen aan het vechten.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2004, 23:42:40
kun je er een foto van maken?

Als ik tijd heb en als ik 'm zie... :P ::)

Christian

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2004, 00:51:49
wat is nu het probleem dat een ambulance die afgeschreven is en buiten dienst is gesteld,een 2e leven gaat krijgen als priveauto of als bestelwagen bij een bedrijf?
Als ik zie hoeveel oude brandweerauto,s een 2e leven krijgen,als prive auto/bedrijfswagen.Ik zie het probleem niet zo ???

Een 2e leven is geen probleem, als ie maar niet herkenbaar is als ambulance met allerlei opschriften, signalen etc die doet denken aan een reguliere ambulance. ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

marek

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2004, 16:58:15
mag een dierenambulance wel een sticker met ''ambulance'' op de voorkant hebben?