Verdeling Ambulances over posten Rotterdam-Rijnmond

Auteur Topic: Verdeling Ambulances over posten Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 2482 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lucky_stefan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Gepost op: 10 april 2010, 19:45:22
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de verdeling van de Ambulances in Rotterdam-Rijnmond.

Ik weet dat er in Rotterdam een aantal opkomstposten zijn vanuit waar de overige posten worden gevuld. De opkomstposten zijn volgens mij informatie:

- Barendrecht (Breslau)
- Rotterdam Noord (Brugwachter)
- Brielle
- Dirksland

Nu zijn er ook nog de volgende posten: Rotterdam Centrum (Baan), Schiedam (Harga), Spijkernisse, Capelle a/d IJssel, Haringvliet-Noord.

Nu is mijn vraag welke posten in principe gevuld worden vanaf de verschillende opkomstposten. Ik besef dat in Rotterdam ambu's vaak veel meer posten aandoen bij tekorten. Maar het gaat me dus puur om gegevens over de opvulling van de overige posten zoals die aan het begin van de dag/dienst zou moeten zijn volgens papier.

Iemand die me meer kan vertellen? Alvast bedankt.

Edit: Het gaat me dus niet om specifieke ambulances, maar welke posten bij een "groep" behoren.




Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2010, 22:07:38
Ik ben op zoek naar wat meer informatie over de verdeling van de Ambulances in Rotterdam-Rijnmond.

Ik weet dat er in Rotterdam een aantal opkomstposten zijn vanuit waar de overige posten worden gevuld. De opkomstposten zijn volgens mij informatie:

- Barendrecht (Breslau)
- Rotterdam Noord (Brugwachter)
- Brielle
- Dirksland

Nu zijn er ook nog de volgende posten: Rotterdam Centrum (Baan), Schiedam (Harga), Spijkernisse, Capelle a/d IJssel, Haringvliet-Noord, Rotterdam (Frobenstraat).

Nu is mijn vraag welke posten in principe gevuld worden vanaf de verschillende opkomstposten. Ik besef dat in Rotterdam ambu's vaak veel meer posten aandoen bij tekorten. Maar het gaat me dus puur om gegevens over de opvulling van de overige posten zoals die aan het begin van de dag/dienst zou moeten zijn volgens papier.

Iemand die me meer kan vertellen? Alvast bedankt.

Edit: Het gaat me dus niet om specifieke ambulances, maar welke posten bij een "groep" behoren.

Heb de Frobenstraat er ook bij gezet voor je.   ;)
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2010, 22:25:35
Post Oost (aan de Zevensprong in Capelle) bestaat al jaren en nog steeds hoor.

In principe staan de posten los van de opkomstplaatsen. Maar het is natuurlijk logisch dat voertuigen die in Dirksland "opkomen", niet gauw op post Oost zullen gaan posten. Meestal blijven die op Dirksland en soms op Haringvlietdam. Globaal zijn de ambulances dus het meest te vinden op de posten rond de opkomstpost waar ze vandaan komen. Een harde scheiding is niet gemaakt en dus ook niet in een lijstje te geven.
greetz,  Enrique


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2010, 22:38:51
bron: http://www.azrr.nl/Verzorgingsgebied.htm

Verzorgingsgebied
Het verzorgingsgebied van Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond strekt zich uit over 22 gemeenten in de regio Rotterdam-Rijnmond. Deze gemeenten zijn Albrandswaard, Barendrecht, Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, Bernisse, Bleiswijk, Brielle, Capelle aan den IJssel, Dirksland, Goedereede, Hellevoetsluis, Krimpen aan den IJssel, Maassluis, Middelharnis, Oostflakkee, Ridderkerk, Rotterdam, Rozenburg, Schiedam, Spijkenisse, Vlaardingen en Westvoorne. Om bij een spoedgeval binnen de voorgeschreven termijn van vijftien minuten op de plaats van bestemming te kunnen zijn, beschikt Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond over 55 ambulances. Deze zijn verspreid over negen standplaatsen in de regio Rotterdam-Rijnmond: één in Rotterdam-Centrum, één in Rotterdam-Noord, en verder in Schiedam, Capelle aan den IJssel, Barendrecht, Spijkenisse, Brielle, Haringvlietdam-Noord en Dirksland.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2010, 22:53:25
Post Oost (aan de Zevensprong in Capelle) bestaat al jaren en nog steeds hoor.


Dacht pas gehoord te hebben dat ze in Capelle geen post meer hadden! Heb het weer aangepast en weten we dat ook weer.   ;) O0
Brandweer Papendrecht