GRIP 1 VKO beknelling met brand - Blokker 10-04-2010

Auteur Topic: GRIP 1 VKO beknelling met brand - Blokker 10-04-2010  (gelezen 9269 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 11 april 2010, 00:25:21
Betreft eenzijdige aanrijding, MMT al enige tijd TP, onwonende hebben getracht met emmers te blussen maar dat was niet gelukt. Nogsteeds 1 persoon bekneld.
wat ik hoor: auto tegen/in hotel/cafe gereden. (dit is echter nog niet helemaal zeker dus ik neem het nog niet al te serieus)

Daarnaast dénk ik dat je de hulpdiensten wél de tijd moet gunnen om (zéker in dit soort kleine gemeenschappen) de familie op de hoogte te stellen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #31 Gepost op: 11 april 2010, 00:33:59
ok, nog meer info ondertussen dan dat 2 SO's met spoed naar het ziekenhuis zijn gebracht en 1 nog steeds vast zit?


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2010, 00:35:02
Auto ramt café in Hoorn

HOORN - Een auto heeft zaterdagavond laat de gevel van een café in Hoorn geramd. Vier inzittenden raakten daardoor gewond. Drie van hen zijn er slecht aan toe, meldde een woordvoerster van de politie.

De auto vloog tegen middernacht op de Westerblokker uit de bocht, botste tegen de pui en vloog vervolgens in brand.

In het café zelf raakte niemand gewond, aldus de woordvoerster. Hoe het ongeval kon gebeuren, is nog onduidelijk.


bron: http://www.nu.nl/binnenland/2223160/auto-ramt-cafe-in-hoorn.html


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2010, 00:38:13
ok, nog meer info ondertussen dan dat 2 SO's met spoed naar het ziekenhuis zijn gebracht en 1 nog steeds vast zit?

Ja ik hoor nog steeds dat er 3 SO's zijn.. heel verwarrend maargoed het is er ook afgeschermd en een beste chaos. Het laatst beknelde slachtoffer is zojuist onder begeleiding van het MMT met spoed weggereden vanaf het incident.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #34 Gepost op: 11 april 2010, 00:41:21
mmmm...westerblokker is een lintdorp..er zitten geen bochten in.. kwam de auto wellicht uit de Kolenbergstraat?
of had men last van de drempels voor de deur van het cafe?
wie zal het zeggen..

in ieder geval veel sterkte voor slachtoffers, familie, omstanders etc..


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #35 Gepost op: 11 april 2010, 00:52:26
Zover ik het heb gezien in elk geval 3 gewonden waarvan 1 onder begeleiding mmt afgevoerd. 2 overige ambulances hadden 2 man achter in zitten. hoor dat er vlak na het ongeval ook al een persoon dieop eigen kracht de auto uit is gekomen is afgevoerd, dat is dus mogelijk gewonde 4. dat het voertuig uit de kolenbergstraat komt lijkt me zeer onlogisch, de VOA is vanaf de kant van het tankstation begonnen met "strepen zetten" dus dat doet mij vermoeden dat het voertuig uit die richting is gekomen. Ik hoorde zelf de klap.. omstanders zijn meteen begonnen te blussen met emmertjes water en blussers, naar verluidt van die omstandrs was bij 1 van de personen ook "in brand", maar dit is dus NIET ZEKER!
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #36 Gepost op: 11 april 2010, 00:53:58
UPDATE: Auto ramt café in Hoorn
Uitgegeven: 11 april 2010 00:33
Laatst gewijzigd: 11 april 2010 00:51

HOORN - Een auto heeft zaterdagavond laat de gevel van een café in Hoorn geramd. Vier inzittenden raakten daardoor gewond. Drie van hen zijn er slecht aan toe, meldde een woordvoerster van de politie.
 
De auto raakte tegen middernacht op de Westerblokker van de weg, botste tegen de pui en vloog vervolgens naast de kroeg in brand. In het café zelf raakte niemand gewond, aldus de woordvoerster.

''De auto is ook niet naar binnen gereden, hij is op de weg tot stilstand gekomen'', verduidelijkte ze. Enkele omstanders kregen door de rook last van ademhalingsproblemen.

Update: NU.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #37 Gepost op: 11 april 2010, 01:22:39
Genoeg gehoord, maar als je alle verhalen die je hoort moet geloven is het einde zoek. En sowieso, laat dit soort berichten maar aan de persvoorlichter over 112venhuizen.
Voertuig is overigens op soort van parkeerplaatsje tot stilstand gekomen. er is daar een 'soort van kleinschaligwinkelcentrumpje.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #38 Gepost op: 11 april 2010, 01:48:57
Het voertuig reed op de Westerblokker en de sporen zijn uitgezet vanaf  voor Deen tot aan het Gouden Hoofd. Voor zover de verhalen gaan heeft de bestuurder fietsters willen ontwijken en heeft daarbij de macht over het stuur verloren en het Gouden Hoofd geramd. Daarna doorgetold/gerold naar de parkeerplaats van de videotheek. Het slippen en de klap waren tot ver in de Kersenboogerd en Blokker te horen.

Maar goed...nogmaals dit zijn de verhalen. Officieel zal het sporenonderzoek de juiste toedracht uitwijzen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #39 Gepost op: 11 april 2010, 01:51:28
Auto heeft de pui van het café aan de rechterkant van de weg geschampt, een stalen paal van het café eruit gereden. Het voertuig kwam vervolgens een tiental meters verder aan de rechterkant van de weg op een grote parkeerplaats terecht.

Van de zilvergrijze BMW bleef niet veel over. De achterkant van de auto stond even in brand en de brandweer heeft het dak van de auto geknipt om de inzittenden te bevrijden.

Bron: mezelf