Bewaking Sail Amsterdam

Auteur Topic: Bewaking Sail Amsterdam  (gelezen 18258 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2010, 18:32:54
Dat kledingpaket is ook al weer slim, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daar in reddingsbrigade kleding gaat lopen  123chill

Henk

Misschien moet je ook eens solliciteren...  0098 0098


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2010, 19:27:41
Het heeft niets met de sail te maken maar stond er een beetje raar van te kijken dat de seeker en misschien nog wel andere eenheden van de randmeren aanwezig waren tijdens de gay- pride. Waren er geen drenkelingen meer op de randmeren of hadden ze het gebied goed afgedekt waar ik natuurlijk wel vanuit ga


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 12 augustus 2010, 19:52:18
Het heeft niets met de sail te maken maar stond er een beetje raar van te kijken dat de seeker en misschien nog wel andere eenheden van de randmeren aanwezig waren tijdens de gay- pride. Waren er geen drenkelingen meer op de randmeren of hadden ze het gebied goed afgedekt waar ik natuurlijk wel vanuit ga

Er waren nog boten en bemanning achter gebleven voor calamiteiten.  
Hoewel de KNRM het helemaal alleen af kan en wij niet noodzakelijk zijn (en ook niet eens "wel handig" zijn, zoals Wijdenes) dus waren wij uitgemeld. Iedereen op de kustwacht wist er van, bij de breefing werd er uitgebreid aandacht besteed aan onze afwezigheid. We werden dan ook overladen met goede raad, zelfs mensen van de kustwacht die daar (aan de kant, late dat duidelijk zijn) waren en ons gezien hadden.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #43 Gepost op: 12 augustus 2010, 20:31:22
De rac is nooit leidend.

9910001
9910001


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #44 Gepost op: 12 augustus 2010, 21:02:56
Ehh ik zeg maar niks... 998765 We zien wel weer wat de geweldige KNRM-SAIL show gaat worden, met name op waterbeveiligingsgebied...

Lifeguards gezocht voor SAIL
Amsterdam, 10 augustus 2010


KNRM en Waternet samen in de Zouthaven.

Waternet en de KNRM zoeken vrijwillige lifeguards (reddingsbrigadeleden) voor het toezicht tijdens SAIL in het drijvend zwembad in de Zouthaven.

Van donderdag 19 t/m zondag 22 augustus 2010 is de KNRM partner van SAIL Amsterdam.
In de Zouthaven, voor het Muziektheater, is een KNRM Reddingstation ingericht met 15 reddingboten en een voorlichtingstent. 200 vrijwilligers zijn voor de KNRM in touw. Waternet (de waterleverancier in Amsterdam) heeft een groot drijvend zwembad afgemeerd in de Zouthaven, waar het publiek kan zwemmen en met radiografische modelboten kan varen.

Wij zoeken twee lifeguards per dagdeel (09.00 – 16.00 uur of van 16.00 – 23.00 uur).
Inschrijven voor meerdere dagen is uiteraard mogelijk.
Inschrijven uitsluitend per e-mail naar lifeguard@knrm.nl (zie gestelde eisen).

De lifeguard heeft als taak:
- Toezicht houden op maximaal 30 zwemmers (zwembad meet 18 x 5 x 1,35 meter).
- Inname van toegangspolsbandjes bij zwemmers die vertrekken.
- Toezicht houden tijdens modelbootvaren.
- Hulp bieden wanneer dat nodig is.
Voor ordehandhaving is een security-medewerker aanwezig.
Balie en horeca worden door de exploitant bemand.

De gestelde eisen aan de lifeguards zijn:
- Minimaal 17 jaar
- Diploma zwemmend redden en EHBO




http://www.nufoto.nl/fotos/162137/drijvend-zwembad-naar-zouthaven-amsterdam.html

Drijvend zwembad naar Zouthaven Amsterdam

AMSTERDAM - Het zwembad, achttien bij vijf meter, wordt Voor Sail (19 tot en met 23 augustus) tijdelijk overgebracht naar de Zouthaven, waar het open is voor publiek. Het bad, BadBuiten genoemd, biedt plaats aan veertig zwemmers. Na Sail wordt het zwembad teruggebracht naar de Korte Ouderkerkerdijk, waar het vervolgens tot eind september open is voor publiek. Eromheen komt een terras (totale oppervlakte met zwembad driehonderd vierkante meter), dat vrij toegankelijk is. Voor het zwembad moet wel worden betaald, 2,50 euro voor kinderen en vier euro voor volwassenen. Het bad is dagelijks geopend van elf uur 's morgens tot elf uur 's avonds.

Het initiatief voor het drijvende zwembad komt van Waternet, dat ermee het belang wil laten zien van schoon oppervlaktewater en een schone leefomgeving. De bedoeling is dat het bad de komende drie jaar gedurende de zomer geopend is - het liefst minimaal drie maanden. In de winter kan het niet worden gebruikt. In een aantal andere Europese steden bestaan al een tijdje drijvende zwembaden. Bekend is het Badeschiff in Berlijn, in de rivier de Spree.

[img width=700 height=484]http://media.nu.nl/m/m1fzl6aartw7.jpg


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:20:27
En dan zijn we nu officeel van start!  

Ik vroeg mij af of de KNRM in kennemerland ook nog deel uitmaakt van de georganiseerde hulpverlening of is dat op eigen initatief? Ik moest er toevallig langs en ik heb vanaf CORUS de nodige KNRM voorbij zien komen, floatjes, atlantics en de wat grotere boten.

En de OVD-RB heeft het er maar druk mee: 0098 (En ff tussendoor wat is nou de officele benaming; OVD-R, OVD-Red of OVD-RB?... mij lijkt de laatste het meest geschikt ;))

p2kflex
13:16:09 19-08-10-ALPHA-herhaalde oproep contact Charlie 01
0126900MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-RB - Reddingsbrigade)
p2kflex
13:05:05 19-08-10-ALPHA-gaarne tel contact met charlie 01
0126900MKA Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-RB - Reddingsbrigade)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #46 Gepost op: 20 augustus 2010, 14:44:53
Ik vroeg mij af of de KNRM in kennemerland ook nog deel uitmaakt van de georganiseerde hulpverlening of is dat op eigen initatief? Ik moest er toevallig langs en ik heb vanaf CORUS de nodige KNRM voorbij zien komen, floatjes, atlantics en de wat grotere boten.

Nee, helaas maakte de KNRM geen deel uit van de georganiseerde hulpverlening tijdens de Sail In. Tenminste als je de aansturing met KLPD, RB en regionale ondersteuning vanuit de veiligheidsregio Kennemerland bedoelt. Men weet wel op welke gespreksgroepen de aansturing gebeurt en de KNRM zou erop uitluisteren.

RR (had een mooie C2000 test kunnen worden)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #47 Gepost op: 27 augustus 2010, 11:24:17
Welke boten, van welke stations, lagen er nu allemaal in Amsterdam?  :)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #48 Gepost op: 27 augustus 2010, 12:06:44
Den Helder, dordrecht en Noordwijk en vanuit de reserve vloot verschillende boten.

9910001
9910001


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #49 Gepost op: 27 augustus 2010, 21:15:19
Joke Dijkstra, Christien, Paul Johannes, KWB_1910, Maria Paula, Hendrika Theodora, Corry Dijkstra van-Elk, Steur en de Meun:)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT