Bewaking Sail Amsterdam

Auteur Topic: Bewaking Sail Amsterdam  (gelezen 18693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #80 Gepost op: 4 september 2010, 12:10:15
Je kan ook alleen vragen hoeveel de schade bedraagt en het vervolgens met de verzekering regelen. Waarschijnlijk zegt die dan sorry U la g in een demogebied had U maar een andere ligplaats moeten vragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 4 september 2010, 12:48:54
Je kan ook alleen vragen hoeveel de schade bedraagt en het vervolgens met de verzekering regelen. Waarschijnlijk zegt die dan sorry U la g in een demogebied had U maar een andere ligplaats moeten vragen.

Nu gaan we in hetrhalingen vallen. We leven niet meer in de middeleeuwen! Het is echt niet zo anno 2010 dat je als organisatie mag verwachten dat alle bezoekers zelf een plaatsje zoeken waar het veilig voor hen is. En het is ook niet zo dat als een bezoeker een plaatsje uitzoekt dat achteraf niet zo veilig leek als hij dacht het gewoon dikke pech voor 'm is.
De tijden zijn veranderd. De organisatie is verantwoordelijk voor het veilig laten verlopen van een evenement. Dient alle maatregelen te nemen om gevaarlijke situaties te voorkomen. Dient een inventarisatie te maken van de risico's en deze te ondervangen door zorg te dragen voor bijvoorbeeld afzettingen, beveiliging en voldoende nooduitgangen en bewegwijzering. Ik ga komende donderdag opbouwen voor een evenement in Weeze voor Q-dance .
Je wil niet weten wat er allemaal aan eisen is bijgekomen na het drama van Duisenberg. En deze voorwaarden liggen vast in de vergunning en ten alle tijde is de organisatie aansprakelijk te stellen indien er iets mistoopt en zeker als er onvoldoende maatregelen zijn genomen ter voorkoming van schade of letsel.
Stornvogel, "had U daar maar niet moeten zijn" (U wist toch dat we vuurwerk af gingen steken?) is geen sterk argument en houdt niet lang stand (enkele seconden, hoogstens), zeker niet later voor de rechter. Samenvattend: de organisatie is verantwoordelijk voor het sturen van de publieksstromen.

Henk


Boekel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #82 Gepost op: 14 september 2010, 00:21:18
Even wat dingen rechtzetten:

-Er was inderdaad sprake van een demonstratie in samenwerking met een marine helikopter.

-in de briefing vooraf is duidelijk gemaakt dat er minimaal 350 meter afstand van andere vaartuigen moest zijn om 'golven' te kunnen maken.
De 'Joke Dijkstra' heeft maar één korte 'heftige' manoeuvre gemaakt welke flink wat beweging op de afgemeerde schepen veroorzaakte, de boot in het filmpje (de circel) lag blijkbaar het ongelukkigst voor de golven, precies dwars erop en precies de juiste golflengte.

-De Joke Dijkstra is na dit incident niet meer bij de demonstraties (2x per dag) geweest, tot de laatste dag met de vlootschouw door de koningin.

-Alle schade is opgenomen en verzekeringswerk voor zover niet ter plekke opgelost.

-Er zijn gelukkig geen gewonden gevallen, maar dit scheelde heel weinig (bijna iemand tussen wal en schip, gehandicapte opvarende die alles wat door de boot vloog wilde oprapen en net op tijd vastgepakt kon worden)

-De ligplaatsen zijn door de organisatie aan ons toegewezen, dit groepje boten lag er onder de naam van de 'LVBHB' (Landelijke Vereniging voor Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig).

-We hebben een geweldige Sail gehad, en meermalen van de demonstraties genoten.

-Ik ben al zeker 10 jaar donateur van de knrm, nog voordat ik zelf een boot had.

-Qua verantwoordelijkheid is het inderdaad steeds moeilijker om evenementen te organiseren, dit was echter 'gewoon' een onhandige actie, kan gebeuren, is goed afgelopen :)