Bewaking Sail Amsterdam

Auteur Topic: Bewaking Sail Amsterdam  (gelezen 18705 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 11 april 2010, 20:00:42
Sail Amsterdam gaat voor de bewaking tijdens Sail uitsluitend in zee met de KNRM, die de gehele beveiliging van dit evenement op zich neemt.

Alle contacten lopen via de clusterhoofden, in totaal 5.

Staan de reddingsbrigades (Kennermerland) nu volledig buitenspel, of zijn er reddingsbrigades door de KNRM benaderd om hen te assisteren?

Henk




Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2010, 20:13:42
Sail Amsterdam gaat voor de bewaking tijdens Sail uitsluitend in zee met de KNRM, die de gehele beveiliging van dit evenement op zich neemt.
Alle contacten lopen via de clusterhoofden, in totaal 5.
Staan de reddingsbrigades (Kennermerland) nu volledig buitenspel, of zijn er reddingsbrigades door de KNRM benaderd om hen te assisteren?
Henk

De KNRM? En welke boten/stations zouden ze dan willen inzetten?  ::)
Amsterdam ligt niet bepaald in de buurt van een KNRM station.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2010, 20:17:15
Sail Amsterdam gaat voor de bewaking tijdens Sail uitsluitend in zee met de KNRM, die de gehele beveiliging van dit evenement op zich neemt.

Alle contacten lopen via de clusterhoofden, in totaal 5.

Staan de reddingsbrigades (Kennermerland) nu volledig buitenspel, of zijn er reddingsbrigades door de KNRM benaderd om hen te assisteren?

Henk

Ik dacht te weten uit dit board dat de KNRM alleen repressief bezig is en niet preventief?? Juist de reddingsbrigades waren toch meer preventief ingericht?  ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2010, 20:29:00
Ik dacht te weten uit dit board dat de KNRM alleen repressief bezig is en niet preventief?? Juist de reddingsbrigades waren toch meer preventief ingericht?  ???
De KNRM was altijd al aanwezig bij Sail met twee reddingboten. Ze zijn nu officieel Partner van Sail Amsterdam 2010 en hebben de hele beveiliging op zich genomen.

Als dit geen preventief optreden is, dan weet ik het niet meer. Maar we moeten het ws nog even onder ons houden en niet verder vertellen, want het wordt nog niet officieel naar buiten gebracht.

Henk


JaVaZee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2010, 20:41:09
De KNRM? En welke boten/stations zouden ze dan willen inzetten?  ::)
Amsterdam ligt niet bepaald in de buurt van een KNRM station.
Volgens mij is de FV een paar keer naar A'dam geweest ;)
Groet, Nils Dekkers.  - Panasonic DMC-FZ8 - Uniden Bearcat C30XLT


Glenn2

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2010, 20:43:28
Je weet dat als je elkaar het licht in de ogen niet gunt dit het risico op fouten maken vergroot?


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2010, 20:54:42
Je weet dat als je elkaar het licht in de ogen niet gunt dit het risico op fouten maken vergroot?

Wie gunt wat niet? ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2010, 21:06:25
Je weet dat als je elkaar het licht in de ogen niet gunt dit het risico op fouten maken vergroot?

Doruz, ik neem aan dat ie mij bedoelt, weer iemand die denkt dat ik een hekel aan de KNRM heb. Het laat mij echt volkomen koud wie de beveiliging doet, ik gun ze allebei de lol.

Als ik echter zou mogen kiezen zou ik liever 25 vletjes en/of kleine RIBjes willen zien dan vijf van die grote Valentijns, dus ik hoop dat je gelijk hebt en mijn informatie niet juist is. Weet jij er meer van dan Glenn2?

Henk


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8 Gepost op: 11 april 2010, 21:12:45
Oke, dus dan liggen er een paar boten van de KNRM op het water dat roept bij mij nogal wat vraagtekens op, zoals:... "patrouilles op de kant (lopend, rijdend, bikers)?... preventief mensen wegsturen bijvoorbeeld?...RI&E?... communicatie met andere diensten? (dus niet via de organisatie, want dat werkt over het algemeen toch niet...)... afspraken en coordinatie met andere diensten?... voorbereiding, voorverkenning?....  

No offence, maar ik denk dat het vooral repressief zal zijn en juist bij grote evenementen is de preventie zo belangrijk!


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #9 Gepost op: 11 april 2010, 21:14:27
Doruz, ik neem aan dat ie mij bedoelt, weer iemand die denkt dat ik een hekel aan de KNRM heb. Het laat mij echt volkomen koud wie de beveiliging doet, ik gun ze allebei de lol.
Als ik echter zou mogen kiezen zou ik liever 25 vletjes en/of kleine RIBjes willen zien dan vijf van die grote Valentijns, dus ik hoop dat je gelijk hebt en mijn informatie niet juist is. Weet jij er meer van dan?
Henk

 :o :o :o
He Henk, volgens mij moet je niet mij hebben maar Glenn2!
Ik was ook erg benieuwd hoe hij dit bedoeld.
(Wel erg lange tenen trouwens Henk ;))