Bewaking Sail Amsterdam

Auteur Topic: Bewaking Sail Amsterdam  (gelezen 18704 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 11 april 2010, 21:24:52
:o :o :o
He Henk, volgens mij moet je niet mij hebben maar Glenn2!
Ik was ook erg benieuwd hoe hij dit bedoeld.
(Wel erg lange tenen trouwens Henk ;))

Lees even goed, Doruz ik zei tegen jouw, "ik denk dat ie (Glenn2 dus) mij bedoelt. ik schrijf "ie" als in "hij" ."

Weer iemand (Glenn2 weer dus) die denkt dat ik iemand iets niet zou gunnen (= een hekel aan de KNRM hebben) wat niet zo is.

Geen lange tenen, zeker niet naar jou gericht  ;)  :D  ;D

Henk


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 11 april 2010, 21:57:08
Staan de reddingsbrigades (Kennermerland) nu volledig buitenspel, of zijn er reddingsbrigades door de KNRM benaderd om hen te assisteren?

Henk
Henk, het evenement Sail vindt plaats in de regio Amsterdam Amstelland, niet in Kennemerland. Wat wel 'door' kennemerland heen gaat is de Sail In en Sail Out parade. De reddingsbrigade is hierbij, net als bij voorgaande edities, betrokken in het veiligheidsplan van de regio en zal die dag tussen de pieren en op het Noordzee kanaal opereren. Op dit moment worden de details uitgewerkt, waarbij de regio Reddingsbrigades als 1 van de veiligheidspartners vertegenwoordigd worden middels een coordinator (geleverd door de IJRB).
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 11 april 2010, 22:39:04
Ja, dat is duidelijk, mooi, dank je. Ik denk dan ook dat de beveiliging na Sail in, voor Sail out in Amsterdam door de KNRM gedaan gaat worden.

Dat is mooi, want ik zag niet hoe een paar van die grote boten daar goed uit de voeten zouden kunnen. In Amsterdam is het een goede zet van de KNRM, daar is de zaak niet zo hectisch en PR verzekerd.

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #13 Gepost op: 12 april 2010, 10:53:16
???

Wonderbaarlijk. Dit lijkt wel de reactie van de politie, toen de landelijke Sinterklaasintocht naar Zwolle kwam (2003). Eigenlijk was de reddingsbrigade overbodig, want er voer toch zeker een politieboot mee in de stoet. In al mijn onschuld dacht ik aan een RIB. Uiteindelijk mochten we wel "meedoen" en stelde ik voor een mannetje van de brigade op die politieboot te plaatsen. Onmogelijk, want daar was geen plek voor! (ik rekende dus nog steeds op een RIB)

Groot was mijn verbazig dan ook toen er een grote P-zoveel achter de PB12 aan kwam varen! Geen idee hoe ze daar in een gracht mensen mee denken te redden... Hetzelfde lijkt mij dus voor een KNRM-boot tussen de drukte op SAIL. Tenzij de KNRM wat oude RIBs uit de reservevloot gaat inzetten (volgens brigademethode).

Benieuwd of dit een verlate 1-aprilgrap is....

Groeten,
Mark


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #14 Gepost op: 12 april 2010, 10:58:42
???
[...]
Benieuwd of dit een verlate 1-aprilgrap is....

Groeten,
Mark

http://www.sail2010.nl/sponsors/ → KNRM is wel sponsor!

Veiligheid
Is er EHBO?
Ja, op meerdere plaatsen komen EHBO posten.

Is er bewaking op het terrein?
Ja, aan veiligheid en bewaking wordt veel aandacht besteed.

zie: http://www.sail2010.nl/faq/#faq_veiligheid


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #15 Gepost op: 12 april 2010, 11:07:22
Ik verwacht dat er een mix van grote en kleine boten nodig is, als er een rondvaartboot in problemen komt met 50 man aan boord heb je met je rib een uitdaging. Aan de andere kant is het niet makkelijk met de Arie Visser een slachtoffer op te pikken. Ik ben bang als er iemand te water water dat er eerder een omstander ter plaatse is als een reddingboot dit omdat er wel heel veel bootjes rond varen.

9910001
9910001


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #16 Gepost op: 12 april 2010, 12:09:22
Ik vind het persoonlijk jammer dat de reddingsbrigades niet meer de ruimte krijgen die zij verdienen. Commercieel gezien is het een meesterlijke zet van de KNRM. De KNRM is natuurlijk niet de enige dienst die ter plaats is. De KLPD heeft aan het IJ haar thuishaven, BBA (binnenwaterbeheer) is dan geen hulpverlenende instantie maar zeker wel instaat om direct te handelen en tot slot de havendienst. En zo kan ik eigenlijk wel doorgaan.

Hopelijk varen er over vier jaar tijdens een nieuwe editie wel 25 vletjes en ribjes over het IJ als volwaardige partner binnen de keten samen met een aantal Valentijns van de KRNM.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 12 april 2010, 14:50:56
http://www.sail2010.nl/sponsors/ → KNRM is wel sponsor!
Dat kan ik niet helemaal matchen.
De KNRM is toch zelf een organisatie die het moet hebben van sponsoring en donaties?

Ik neem dan voor het gemak aan dat de KNRM sponsort in de vorm van dienstverlening en niet met centjes. Weet iemand hier meer over? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #18 Gepost op: 12 april 2010, 20:30:27
Het is slimmer om gewoon af te wachten tot het zo ver is, dan ziet iedereen het vanzelf wel wat er wel en niet gata gebeuren in plaats van alleen maar speculeren. Veiligheid en samenwerking is een belangrijke combinatie, en er zijn zat verstandige mensen die hier al jaren aan werken om een goed en veilig SAIL2010 te organiseren.

Erny je hebt gelijk.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #19 Gepost op: 12 april 2010, 20:35:24
Veiligheid en samenwerking is een belangrijke combinatie.

Ja, dat zien we duidelijk terug in deze branche met de KNRM :-\