AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225659 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

helm

• Gast
Reactie #1000 Gepost op: 17 oktober 2016, 11:59:53
Citaat van: oma link=msg=1452692 date=1476697895
Het Rode Kruis moet niet willen weten waar de private AED's zijn maar zou eens moeten vragen waar de publieke AED's zijn, alle AED's die in kofferbakken van politiewagens en brandweerwagens liggen hadden aan de muren moeten hangen op publieke lokaties. Het gaat hier namelijk wel om publieke (met belastinggeld gefinancierde AED's).

kan ik ervan uitgaan dat bij elke brandweerkazerne en politiebureau een AED publiek toegankelijk is?

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1001 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:02:17
Als het goed is zijn bijna alle AED's met belastinggeld mede gefinancierd: dit doordat op de aanschaf van een AED subsidie zit.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1002 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:05:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1452694 date=1476698537
Als het goed is zijn bijna alle AED's met belastinggeld mede gefinancierd: dit doordat op de aanschaf van een AED subsidie zit.

De aanvraag pagine van gemeente heerlen: https://www.heerlen.nl/Subsidie-voor-AED-of-defibrillator.html

Echter bij "meer informatie" staat al dat het niet gaat om subsidie voor de aanschaf van een AED.

Een woordvoerder van Rode Kruis is te zien en te horen in de NOS journaals van vanochtend. Hij heeft het ook over meer BHV-ers opleiden. Ik dacht eerst dat het ging over bedrijfshulpverleners maar de bureaucraten van Hartstichting en Rode Kruis hebben helemaal schijt aan bestaande  (ook in NLse wet- en regelgeving gebruikte) afkortingen; BHV-er kan ook een BurgerHulpVerlener zijn (iemand die weet hoe een AED werkt en geld wil betalen om deze ingewikkelde handelingen onder de knie te krijgen).

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1003 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:10:31
Citaat van: oma link=msg=1452695 date=1476698730
De aanvraag pagine van gemeente heerlen: https://www.heerlen.nl/Subsidie-voor-AED-of-defibrillator.html

Echter bij "meer informatie" staat al dat het niet gaat om subsidie voor de aanschaf van een AED.

subsidie erop is gemeente afhankelijk ja. En als de gemeente zelf voorziet in hun gemeente van AED's is er geen subsidie (meer) op te krijgen. Maar in de meeste gemeentes is er die mogelijkheid zeker. Evengoed heeft de gemeente Heerlen subsidie voor AED's: niet voor de aanschaf maar wel onderhoud/AED kast e.d.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1004 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:16:39
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1452696 date=1476699031
subsidie erop is gemeente afhankelijk ja. En als de gemeente zelf voorziet in hun gemeente van AED's is er geen subsidie (meer) op te krijgen. Maar in de meeste gemeentes is er die mogelijkheid zeker. Evengoed heeft de gemeente Heerlen subsidie voor AED's: niet voor de aanschaf maar wel onderhoud/AED kast e.d.

Het bovenstaande is toch iets dan de stelling die je 10 minuten geleden poneerde.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1452694 date=1476698537

De AED's in kofferbakken van politie- en brandweerwagens zijn volledig met belastinggeld gefinancieerd. Ook alle AED's in gebouwen van de overheid.

Ik vind het dieptriest als overheid en clubjes met eigen belangen zoals Nederlandse Rode Kruis en de Hartstichting er een probleem mee hebben als met buiten sluitingstijd niet bij de AED van Albert Heijn kan komen terwijl er ook niemand bij de AED's van het gemeentehuis, het hoofdkantoor van Veiligheidsregio, enz kan komen.

Een burgerhulpverlener kan ook niet bij de AED van het plaatselijke vrijwillige brandweerkorps komen of bij de AED van het politiebureau (meeste uren per etmaal gesloten om te zorgen voor lagere criminaliteitscijfers bij CBS).

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #1005 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:19:42
Op het moment dat je moet reanimeren omdat je je buurman in elkaar ziet zakken kan het handig zijn dat je weet waar eventueel een aed in de buurt hangt en die op te laten halen. Je moet dus van te voren weten waar die hangt en niet tijdens de reanimatie het RKappje openen om ze te zoeken.
De aed's welke achter een pincode hangen staan er ook bij, waar je dus niks aan hebt om zelf te (laten) halen.
Die worden gebracht via hartslagnu. Maar ik vind het goed dat het RK aed's in beeld brengt van de eigenaren voor gebruik in de buurt. Zo kunnen de mensen in bepaalde buurten zich er ook bewust van worden dat in hun omgeving juist helemaal geen aed beschikbaar is. En het RK verplicht niemand zijn aed te registreren dus zie het probleem niet. Dat het in woonsituatie weinig nut heeft doet daar niets aan af. Het schaad ook niemand als iemand zijn aed vrijwillig ter beschikking geeft en registreerd.
Dus wat is het probleem dat het RK zo'n openbare database op vrijwilligheid opzet.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1006 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:41:03
Citaat van: jelte link=msg=1452698 date=1476699582
Dus wat is het probleem dat het RK zo'n openbare database op vrijwilligheid opzet.

Een van de reden die ik persoonlijk zou hebben is het wantrouwen in het Nederlandse Rode Kruis. Ik denk namelijk dat ze mij zitten voor te liegen via hun woordvoerder en NOS journaal aangezien ze vertellen dat de overleving van een hartstilstand buiten het ziekenhuis gestegen is tot 23 %.

Ik ben samen met alle dokters en paramedics van ambulancedienst en het hartziekenhuis in Qatar trots op onze overlevingscijfers na een hartstilstand buiten het ziekenhuis. We wijken in positieve zin iets af van het gemiddelde in de meeste Westerse landen echter ligt het ruim 10% lager dan in Nederland.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #1007 Gepost op: 17 oktober 2016, 12:53:48
Citaat van: oma link=msg=1452703 date=1476700863
Een van de reden die ik persoonlijk zou hebben is het wantrouwen in het Nederlandse Rode Kruis. Ik denk namelijk dat ze mij zitten voor te liegen via hun woordvoerder en NOS journaal aangezien ze vertellen dat de overleving van een hartstilstand buiten het ziekenhuis gestegen is tot 23 %.

...

Toevallig zag ik vanmorgen een bericht langskomen (kan het bericht zo gauw niet teugvinden) van de Hartstichting dat de overleving is gestegen naar 23% en de kwaliteit van leven van degenen die het overleven is verbeterd, maar dat er nog veel meer burgerhulpverleners moeten komen om dat percentage te verhogen...

Het Rode Kruis neemt dus 1 op 1 de cijfers over van de Hartstichting. ik heb geen idee of er ook een samenwerkingsovereenkomst is om samen te werken aan statistische wondertjes.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1008 Gepost op: 17 oktober 2016, 13:09:59
Citaat van: RemRoof link=msg=1452708 date=1476701628
Toevallig zag ik vanmorgen een bericht langskomen (kan het bericht zo gauw niet teugvinden) van de Hartstichting dat de overleving is gestegen naar 23% en de kwaliteit van leven van degenen die het overleven is verbeterd, maar dat er nog veel meer burgerhulpverleners moeten komen om dat percentage te verhogen...

Het Rode Kruis neemt dus 1 op 1 de cijfers over van de Hartstichting. ik heb geen idee of er ook een samenwerkingsovereenkomst is om samen te werken aan statistische wondertjes.

Ik heb sowieso geen enkel vertrouwen in de Nederlandse Hartstichting.

Ik heb zojuist de opperdokter van Rode Kruis in Qatar gesproken, hij noemt het schandalig gedrag van het Nederlandse Rode Kruis omdat het Rode Kruis een gezaghebbende, onafhankelijke, internationale organisatie is. Burgers mogen er op vertrouwen dat alle informatie via het Rode Kruis betrouwbaar is.

23% overleving na hartstilstand buiten ziekenhuis is een knetterharde leugen/pure misleiding.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #1009 Gepost op: 17 oktober 2016, 13:43:56
Citaat
Midden jaren 90 was de kans op overleving nog 9 procent, inmiddels is dat gestegen naar 23 procent, blijkt uit het rapport Reanimatie in Nederland van de Hartstichting.

http://nos.nl/artikel/2138175-kans-op-overleving-bij-hartstilstand-meer-dan-verdubbeld.html