AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223197 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #160 Gepost op: 6 mei 2011, 20:55:54
Zou zeggen: leg het aan de regering voor.
Liever niet, dan gaat het door de typisch Nederlandse ambtelijke molen, gevolgd door lange testperiodes en eindeloze terugkoppelingen met als eindresultaat een landelijke voorlichtingscompagne dat het systeem absoluut verbeterd is en nog beter functioneert ondanks dat (test)gebruikers vinden dat het nog slechter is gaan functioneren.  
:-\  98uiye
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #161 Gepost op: 6 mei 2011, 21:20:05
Daarom worden er, zolang de Wet op de Privacy nog van toepassing is, ook zoveel mensen gealarmeerd. Tot nu toe hebben wij op de gekste tijden (overdag, 's avonds, 's nachts en weekenden) altijd nog heel veel Burgerhulpverleners gezien bij de meldingen in Hoorn/Blokker/Zwaag. En dan heb ik het niet over 1 of 2 mensen, maar vaak groepen van 12/13 mensen op 1 melding. Ondanks dat het systeem niet optimaal rekening houdt met wisselende werktijden, etc.

Wow 12/13 op een melding :o
Hier in Arnhem ben ik tot nu toe altijd de enige geweest... :(


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #162 Gepost op: 6 mei 2011, 23:34:28
Wow 12/13 op een melding :o
Hier in Arnhem ben ik tot nu toe altijd de enige geweest... :(

klopt toch echt.. misschien wat meer aandacht in de pers?
en ik weet van 1 melding dat er minimaal 1 persoon aanwezig is geweest, maar die kon toen niet meer kijken of er meer mensen buiten stonden te wachten.. :P
Hier in Hoorn werkt het dus prima, alleen een paar extra AED's zou welkom zijn  998765


helm

  • Gast
Reactie #163 Gepost op: 7 mei 2011, 09:27:20
wie weet, of waar staat op de site van www.aedlocator.eu waar het systeem actief is?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #164 Gepost op: 7 mei 2011, 15:34:09
Ja hier in Arnhem is er helemaal geen reclame voor gemaakt. En AED's staan al helemaal niet aangemeld in het systeem.

Als hoewel hier de ambu's altijd in de stad vrij snel ter plaatse zijn heeft de extra tijd die nodig is om een aed te halen toch geen effect. Het effect van de aed-alert zit hem hier volgens mij in de extra handjes die vaak gretig aangenomen worden tijdens een reanimatie.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #165 Gepost op: 7 mei 2011, 19:52:56
@ Cavia:

hebben jullie dan wel een systeem?
of is er gewoon wat geroepen. Ik volg jouw bericht namelijk niet helemaal..
een AED moet aangemeld zijn op het AED-Alert om geactiveerd te worden..

en wat is snel ter plaatse... als elke seconde telt?
een Burgerhulpverlener, aangestuurd door "een" Alert is vaak de buurman/vrouw van het slachtoffer en zal dus eerder tp zijn dan een ambulance, die 9 van de 10 keer van zijn (vaste) post moet vertrekken.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #166 Gepost op: 7 mei 2011, 20:25:28
Ja er is AED-alert. Maar hierop zijn nauwelijks AED's aangemeld.

Mijn ervaring is dat de 1e ambu vaak net zo snel of binnen 2 minuten tp is na aankomst van diegene die reageert op de AED-alert. Met het wachten totdat de deur opengaat enz sta je vaak tegelijk naast het s.o.
Het voordeel is dan wel dat de ambu kan beginnen met ALS taken en zich niet direct hoeft te richten op het BLS gedeelte.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #167 Gepost op: 8 mei 2011, 13:23:19
In Velp en Arnhem hebben we ook vaak te maken met VWS (voorwaarden scheppende) ambulances hier door is de ambulance rap ergens tp waar die tp moet zijn. Hier in Velp hebben we ook de FRB er nog eens bij rijden... wanneer er een reanimatie is dan komt de pick-up van de brandweer al gauw voorbij gereden... Dus in dat geval is de AED ook snel ter plaatsen. Het gaat wat cavia zegt hier in de omgeving (Gemeente Arnhem en Gemeente Rheden) om de extra handjes. wanneer de ambulances eerder dan de brandweer ter plaatsen is.

In het verleden heb ik ook al eens een topic geplaatst met de vraag of er mensen zijn hier in Velp die zich hebben aangemeld bij AEd alert, aangezien ik op de mail naar AED-Alert terug heb gekregen dat er 12 mensen zich hebben aangemeld waar ik er 1 van ben... dus wie zijn de overige 11.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #168 Gepost op: 8 mei 2011, 15:50:07
ik weet niet waar het bij jullie aan ligt, maar hier in de VR NHN hebben we het project BurgerAED.
dit wordt "gedragen" door de VR. zij hebben het systeem, de gemeente(-s) zorgen (in principe) voor voldoende AED's en EHBO/Rode Kruis zorgt voor de vrijwilligers.
als je wel een systeem hebt maar er hangt voor de rest niets ( geen AED's, -bijna- geen vrijwilligers), dan is het natuurlijk niet echt zinvol.
er is exact bekend hoeveel mensen zich hebben opgegeven voor het systeem, dus een oproep hier heeft dan ook geen nut. Wie beheert het systeem bij jullie? Ga daar eens mee praten, zou ik zeggen.

ga de diverse EHBO/RK afdelingen af, om het te promoten, ga eens langs bij de Gemeente (heb ik ook gedaan). desnoods download je het filmpje van de site www.burgeraed.nl om te laten zien hoe het kan werken..

12 vrijwilligers in Velp zet echt geen zoden aan de dijk...  en de VWS-ritten ken ik, maar dat wil niet zeggen dat de ambu altijd snel tp is..  ik heb zelf eens 45 minuten op een ambu moeten wachten. die was NET VWS deze kant op geroepen...

in Hoorn hebben we (de werkenden uit andere gemeentes meegerekend) ongeveer 450 vrijwilligers. Hoorn is een stad met 70.000 inwoners...dit ter indicatie.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #169 Gepost op: 8 mei 2011, 17:02:40
en ik weet van 1 melding dat er minimaal 1 persoon aanwezig is geweest, maar die kon toen niet meer kijken of er meer mensen buiten stonden te wachten.. :P

Ghihi, ik weet van niks   998765
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear