AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223201 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #170 Gepost op: 9 mei 2011, 09:49:55
Hier in het zuiden is een project door de vader van mijn vriendin opgezet, helaas is hij plotseling overleden, maar zijn dochter ( die in het bezit is van de diploma's ) is het project gaan voortzetten.

Onderbanken Hart veilig heet het project. Dit project is in samenwerking met de gemeente gedaan, omdat ambulance's er vaak veels te lang over doen om in deze streek te komen, ligt net op een grens tussen de vaste posten in. De bemanning kan er vaak ook niks aan doen dat het voor een reanimatie eigenlijk te lang duurt voordat ze er zijn.

Maar goed, de gemeente zorgt voor de AED's en de mensen, mijn vriendin leidt ze op en zorgt voor herhalingen, helaas voor haar heeft ze inmiddels avonden gezeten en kwam niemand voor de herhalingen ( waarvoor ze een brief hebben gekregen). Een enkeling belt af maar de meeste laten niks horen... Erg jammer voor het project, want dit gaat ten koste van de overlevingskansen van mens en project..

Ik had al gezegd, vraag die mensen gewoon eens waarom ze niet willen ( geen tijd of.. ) Want als zij niks weet waarom niet, kan ze ook geen maatregelen nemen... Toch?
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #171 Gepost op: 10 mei 2011, 14:17:24
wie weet, of waar staat op de site van www.aedlocator.eu waar het systeem actief is?
Dat is maar een heel klein aantal.
Als ik me niet vergis namelijk alleen Drenthe en IJsselland.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #172 Gepost op: 10 mei 2011, 14:57:45
Wanneer er nou zou besloten worden om alle AED alerts in een te doen dan zou dat naar mijn mening een prima oplossing zijn. Kan iedereen zich op 1 systeem inschrijven. Kunnen alle AED's ingeschreven worden op 1 systeem en heb je niet meerdere systemen waar alleen maar een redundantie in kan ontstaan.

Want iedere meldkamer heeft nou een eigen AED systeem... terwijl alle meldkamers met elkaar ook moeten kunnen communiceren en iedere meldkamer het zelfde systeem behoren te draaien... en nu wijkt naar mijn mening het AED systeem al af... Want in Drenthe en Overijssel hebben AEDlocator, Noord Holland heeft Burger AED, Gelderland midden heeft AED alert. Waarom niet alles centraal maken? een centraal orgaan voor AED alarmeringen.
En in dat systeem zetten we alle AED's neer uit onze omgeving, binnen/ buiten, 24 uur bereikbaar of 8 tot 17 bereikbaar.
etc. etc.

Het zal wel weer allemaal moeilijk moeilijk moeilijk zijn en Den Haag zal er ook wel weer voor aan te pas moeten komen om een centraal systeem te maken. Maar het zou wel een groot aantal problemen in een keer oplossen. Want Als ik nu kijk naar de aangesloten meldkamers bij AED - alert staan er inderdaad niet veel op.. Nee omdat die andere systemen er zijn. Wat zit er namelijk in Dordrecht / Alblasserdam (zuid - holland - zuid)? Welk systeem zit daar? Ik weet het niet... Volgens AED alert zit er niets, Maar Burger AED? Burgernet AED? AED-Locator?  Terwijl wanneer ik in die omgeving ben (zoals afgelopen weekend ff naar Ridderkerk) dan denk ik van nou zou wel zo even om willen switchen dat ik daar ben. Maar ja ik ben ingeschreven bij AED alert en die werkt daar niet. Moet ik me dan bij alle AED alert aanmelden wanneer ik compleet Nederland als dekking wil hebben?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #173 Gepost op: 10 mei 2011, 16:12:13
BurgerAED maakt gebruik van AED-alert....je moet niet de naampjes van de projecten verwarren met de systemen die ervoor gebruikt worden.

Tjsa, vrije marktwerking, ik vermoed dat jij ook een andere auto rijdt dan ik ;)
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #174 Gepost op: 10 mei 2011, 16:56:05
Ergens ben ik het wel eens over dat één gezamelijk systeem voor alle AED alarmeringen.
Maar ook die vrije marktwerking is wat van te zeggen.

Ik denk dat deze ontstane situatie ook omgezet kan worden in een leer traject.
Het het gebeuren rond het alarmeren van leken hulp is natuurlijk relatief nieuw.
Doordat er twee a drie verschillende systemen worden gebruikt kan er na verloop van tijd wel een vergelijking worden gemaakt tussen de verschillende systemen.
Dan kan er op een later moment worden bepaald welk systeem vanuit de vrijwilligers, vanuit de meldkamer, vanuit de beheerders, etc. het beste is bevallen.

Bij AEDlocator kan je verschillende dekkingsgebieden incl. tijdsloten vastleggen. Zo kan iemand die woont in Assen en werkt in Meppel zich op beide plekken nuttig maken.
Echter... mensen met wisselende werktijden die onder werktijd ook gealarmeerd willen moeten dan steeds die tijdslots aanpassen of hun actuele locatie met de hand activeren.
Veel administratieven handelingen waardoor mensen met wisselende werktijden waarschijnlijk alleen één van de twee locatie vast laat leggen.
Voor deze laatste groep weet ik dat een van de vrijwilligers aan het werk is om geregistreerde locaties automatisch te laten activeren en deactiveren d.m.v. een smartphone.
Het gaat in eerste instantie wel om een proef, maar wie weet hoe het de vrijwilligers bevalt en wat het voor effect heeft op het aantal opgekomen vrijwilligers.

De systemen kijken ongetwijfeld bij elkaar over de schouder mee. Goeie dingen worden van elkaar overgenomen en de minder goede dingen daar leert iedereen van.

Ik ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen.


helm

  • Gast
Reactie #175 Gepost op: 10 mei 2011, 17:02:39
Dat is maar een heel klein aantal.
Als ik me niet vergis namelijk alleen Drenthe en IJsselland.

Ik heb pas een mailtje van ze gehad. Ze zeggen zelf dat ze in heel Nederland actief zijn.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #176 Gepost op: 10 mei 2011, 17:52:01
Vandaag mijn 1e AED allert ontvangen voor in Enkhuizen
ik was op dat moment nog 5 minuten bij mijn werk vandaag
dus ben door gereden (werk in Hoorn en woon in enkhuizen)

het was ongeveer 600 meter bij mijn woning vandaan
op 300 meter van mijn woning in de richting van de melding hangt een AED
maar mijn melding was ga naar adres en begin reanimatie , terwijl ik langs een AED kom als ik naar dat adres toe ga
ik vind dat een beetje vreemd , ik had net zo goed meteen die AED mee kunnen nemen als ik op de melding af zou gaan

ik heb ook nog even gekeken op de p2000 link die hier staat
maar er is totaal geen melding te vinden
lijkt erop dat alleen de brandweer op de p2000 staat in noord holland noord
ik had wel wat meer info willen hebben nu
heeft het SO het overleeft ja of nee

wie weet de volgende melding dat ik wel in staat ben om te gaan
we wachten het af
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #177 Gepost op: 10 mei 2011, 18:16:02
Dat was dus de melding van vanmorgen tegen 07.30 uur? Zag hem staan op P2000.

Je krijgt officieel nooit te horen hoe het met het slachtoffer is. Maar wellicht dat mensen in de omgeving het wel weten...het was tenslotte vlakbij je huis. Alhoewel dat natuurlijk nooit iets zegt.

Kippenvelgevoel bij 1e alert?? Of loop je nu met het bekende schuldgevoel van' ik had er zo dichtbij kunnen zijn'.....?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #178 Gepost op: 10 mei 2011, 18:22:09
Dat was dus de melding van vanmorgen tegen 07.30 uur? Zag hem staan op P2000.

Kippenvelgevoel bij 1e alert?? Of loop je nu met het bekende schuldgevoel van' ik had er zo dichtbij kunnen zijn'.....?

eigenlijk geen van de 2
ik was tever weg om enigzins iets te kunnen doen
en ik dacht dat het een sms van me vrouw was toen ik me telefoon hoorde
hey lummel je bent weer eens wat vergeten mee te nemen ofzo
aed allert had ik heel niet bij stil gestaan
toen ik het zag bij het stoplicht blokker dacht ik alleen ik hoop dat er genoeg wel kunnen gaan
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #179 Gepost op: 10 mei 2011, 18:27:59
okay, lekker nuchter :). Tsja en van een Blokkers stoplicht naar Enkhuizen ga je toch niet redden ;)
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear