Vanochtend werd ik wakker van een ambulance die de straat uit reed (ik woon naast de ambulance post dus dat overkomt me vaker).
Ik keek even op mijn gsm hoe laat het was om te kijken of het tijd was om op te staan of nog eens om te draaien. Exact op dat moment begint de telefoon te trillen, boven in beeld preview van de smstext: "Ga naar ......" dus ik denk huh had ik een afspraak vandaag?
Was dus mijn eerste AED alert in 3 jaar tijd (kreeg de melding de reanimatie te starten), waarschijnlijk de eerste in al die tijd door dat hier in de buurt AEDalert niet gebruikt wordt omdat ik zo dicht bij de ambulance post en brandweerkazerne woon en er dus niet sneller kan zijn in 9 van de 10 gevallen.
Dekens aan de kant, broek aan, trui half over mijn hoofd en ondertussen die straat even opzoeken in googlemaps want ik had dus geen idee waar dat was. Bleek vervolgens ook ruim 2km verderop te zijn.
Gezien het feit dat ik de ambulance al 30 seconden daarvoor de straat uit had horen rijden ben ik maar gestopt, voor ik mijn schoenen aan zou hebben, fiets uit de schuur en dan op zoek naar het goede adres (had dus een vaag idee van welke kant ik op moest) Leek het me niet dat ik nog heel veel zou kunnen betekenen tegen de tijd dat ik er was.
Wel een beetje dubbel gevoel nu over het feit dat ik dus niet gegaan ben. Wel apart dat ik achter de ambulance aan gesmst werd. Vooral aangezien ze hier in de wijk dus nog nooit eerder een AED alert uitgestuurd heeft. Meestal gaat de brandweer hier mee bij reanimaties, geen idee waarom zij vandaag niet gepiept waren, alle wagens stonden gewoon in de kazerne.