AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223230 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #250 Gepost op: 26 juni 2012, 23:41:14
Stichting HartVeilig! trekt veel vrijwilligers - RTV Noord
Published on Jun 26, 2012 by rtvnoord
Er hebben zich al 150 vrijwilligers aangemeld bij de Stichting GroningenHart
Veilig! De stichting werd vorige maand door ambulancemedewerkers
opgericht, om de slagingskans van een reanimatie bij een acute hartstilstand
te vergroten
Samen sterk in de hulpverlening!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #251 Gepost op: 24 augustus 2012, 11:16:45
kijk eens op www.aed4.eu dit is een locator op basis van Google maps met een layar er overheen. Ook kun je een aed app. downloaden voor je I-phone.
grt jasper

Sneller handelen bij hartstilstand op straat
24-08-2012 AED4.eu, een initiatief van het UMC St Radboud, is per augustus een partnership aangegaan met de Stichting Landelijke SOS ALARM Hulpdienst. Beide partijen willen vrijwillige hulpverleners helpen om sneller te kunnen handelen bij levensbedreigende situaties en zo levens te redden.

Eerste minuten van levensbelangJaarlijks worden in Nederland 15.000 mensen buiten het ziekenhuis getroffen door een hartstilstand. De eerste minuten hierna zijn van levensbelang. Er zijn in Nederland veel vrijwillige hulpverleners die in zo’n geval hulp kunnen bieden. Maar zij weten vaak niet dat er in hun buurt een sprake is van een noodsituatie. Of waar ze de dichtstbijzijnde AED (automatische externe defibrillator) kunnen vinden. De SOS ALARM Hulpdienst en het UMC St Radboud zetten zich gezamenlijk in voor een zo compleet mogelijk overzicht  van gecertificeerde eerste-hulpverleners en de locatie van AED’s in Nederland. Hiermee willen ze sneller hulp kunnen bieden, met als doel levens te redden.

SOS ALARM Hulpdienst
Bij de landelijke SOS ALARM Hulpdienst zijn duizenden gecertificeerde vrijwillige hulpverleners aangemeld. Deze hulpverleners (EHBO’ers, BHV’ers en AED’s) ontvangen een SOS alarm met de precieze locatie en de gewenste hulp als er in hun buurt een calamiteit is. Ze kunnen snel hulp bieden en de wachttijd verkorten tot de politie, brandweer en/of ambulance gearriveerd zijn.

AED4.euHet zo snel mogelijk defibrilleren van iemand met een levensbedreigende hartritmestoornis is van groot belang voor de kans op overleving. Dankzij de introductie van de AED kan ook niet-medisch personeel defibrilleren. Het UMC St Radboud heeft in 2009 de website www.AED4.eu gelanceerd, hiermee wil het alle AED’s in Nederland in kaart brengen. Inmiddels zijn er meer dan 15.000 geregistreerd op de website. Bezoekers van de site kunnen op elk moment zien waar zich de dichtstbijzijnde AED bevindt. Er zijn ook app’s voor diverse smartphones met dezelfde informatie.

Voor meer informatie: www.aed4.eu en www.helplevensredden.nl
https://www.umcn.nl/OverUMCstRadboud/NieuwsEnMedia/archief/nieuwsarchief2012/Augustus/Pages/Snellerhandelenhartstilstandopstraat.aspx


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #252 Gepost op: 24 augustus 2012, 11:49:44
Even wellicht een opmerking van blondje. Dit betekent dat je hiermee alleen AED's kunt zien die niet in kasten met een pincode zitten. AED's die achter slot en grendel (= kast met pincode) kunnen dus al sowieso niet meedoen. Houdt het systeem ook rekening met openingstijden van bedrijven die zich hebben aangemeld? Als je naar een AED wordt gestuurd die misschien wel dichtbij is, maar buiten openingstijd van een bedrijf heeft het weinig nut.

Sorry zit op mijn werk en heb geen tijd e.e.a. uit te vissen. Iemand die het antwoord weet?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #253 Gepost op: 28 augustus 2012, 14:28:06
Even wellicht een opmerking van blondje. Dit betekent dat je hiermee alleen AED's kunt zien die niet in kasten met een pincode zitten. AED's die achter slot en grendel (= kast met pincode) kunnen dus al sowieso niet meedoen. Houdt het systeem ook rekening met openingstijden van bedrijven die zich hebben aangemeld? Als je naar een AED wordt gestuurd die misschien wel dichtbij is, maar buiten openingstijd van een bedrijf heeft het weinig nut.

Sorry zit op mijn werk en heb geen tijd e.e.a. uit te vissen. Iemand die het antwoord weet?

Als de AED-kast voorzien is van een pin-code, wordt, als het goed is, de pincode in het bericht vermeld.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #254 Gepost op: 29 augustus 2012, 10:52:18
Dat weet ik,maar volgens mij is dit zuiver een locator en wordt deze niet gebruikt om mensen aan te sturen met een sms-alert. Correct me if I'm wrong.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #255 Gepost op: 29 augustus 2012, 14:54:22
de app geeft aan wanneer een aed beschikbaar is, en ook of dat de aed 'bevestigt' is door de makers.
als iemand een aed opgeeft dan voert die persoon de exacte locatie en evt. de openingstijden aan die er bij horen, zodra de makers van de appp dan gecontroleert hebben ofdat die aed ook echt daar hangt dan verschijnt hij op de kaart als donkergroen(na het aanmelden verschijnt hij sowieso al maar dan met lichtgroen).
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #256 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:03:36
aha, dat wilde ik graag weten.

Maar pinAED's kunnen er lijkt mij niet echt in gezet worden, omdat je dan naar een AED zou gaan die wellicht achter slot en grendel zitten en alleen te openen zijn met het daadwerkelijke alertsmsje voorzien van pincode.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #257 Gepost op: 30 augustus 2012, 23:20:10
In principe kun je iedere aed die je wilt aanmelden en het schijnt dat somigge kasten ook wel met wat geweld opengaan ;)
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #258 Gepost op: 31 augustus 2012, 11:44:59
In principe kun je iedere aed die je wilt aanmelden en het schijnt dat somigge kasten ook wel met wat geweld opengaan ;)


Ehh...dat laatste helaas wel. Hufterproof, maar niet proof genoeg voor de echte hufter.

Maar goed, persoonlijk zou ik op een dergelijk openbare site niet de pincode van mijn AED vermelden. Nu verdwijnen ze al zonder dat de pincode bekend is, laat staan dat de pin op een site staat. Deze AED's worden dan ook niet aangemeld en worden alleen via de smsjes verzonden. AED's die ergens binnenhangen die zou ik wel aanmelden, maar dan zijn ze helaas alleen bereikbaar tijdens openingstijden van de bedrijven.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #259 Gepost op: 5 september 2012, 12:47:13
In de app kun je ook een telefoonnummer bij de AED opgeven. Daar zou je bijvoorbeeld het nummer van iemand die de pincode weet in kunnen zetten zodat iemand die persoon kan bellen als de code nodig is.